Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:44

Fly_high schreef:
Ruwvoer in de paddocks heb ik eigenlijk zo goed als nergens gezien en ik snap vanuit al die bedrijven wel waarom ze er niet voor kiezen :o hoe vervelend voor de klanten dan ook. Volgens mij is het overal of (te) weinig buiten of relatief veel buiten maar dan zonder eten.

Ik dacht dat inmiddels wel duidelijk was dat paarden regelmatig ruwvoer tot hun beschikking nodig hebben. Waarom is geen ruwvoer op de paddock in de randstad dan weer te snappen?
Ik vind niet dat je een compromis hoort te doen op buiten staan en ruwvoer, of je nou wel of niet in randstad woont. Dus ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing. :)

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:58

Tsja, dan moet het wel beschikbaar zijn. Ik geef het je te doen hier in Zuid-Holland. Dat maakt het niet goed maar je moet roeien met de riemen die je hebt.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 18:23

En dat is me juist wel waar het om gaat. Ik wil dat voor mijn paard, vind dat +-4 uur naar buiten niet genoeg is en zeker niet zonder eten. Ik ben aan het kijken of dat hier bestaat. Is dat niet zo, dan is de keuze simpel: verhuizen naar een plek waar het wel kan, al dan niet verder weg. Dat is een keuze die ik dan maak in het belang van mijn paard. Liefst in de randstad dus, bestaat dat niet, moeten we verder weg zoeken… Daarom dus dit topic, zodat ik zeker weet dat ik alles heb gehad voordat ik hem echt ver weg ga zetten :)

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:43

Het is er zeker wel, maar het is niet makkelijk te vinden. Het stalletje waar ik nu sta is ook nauwelijks te vinden, de meeste mensen komen via via binnen en er is weinig verloop. Dat geldt voor de meeste van dit soort plekjes.

Wat vond je aan Neville niet aanspreken? Gezien die stal aan al je eisen voldoet (wat best zeldzaam is in deze regio) ben ik benieuwd of ik nog kan meedenken naar een ander plekje die wellicht wel passend is.

Heb je al op facebook groepen een bericht geplaatst? Dat is de manier hoe je momenteel op priveplekken eindigd als je niet via via de connecties naar binnen hebt. :j

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:49

beegee schreef:
En dat is me juist wel waar het om gaat. Ik wil dat voor mijn paard, vind dat +-4 uur naar buiten niet genoeg is en zeker niet zonder eten. Ik ben aan het kijken of dat hier bestaat. Is dat niet zo, dan is de keuze simpel: verhuizen naar een plek waar het wel kan, al dan niet verder weg. Dat is een keuze die ik dan maak in het belang van mijn paard. Liefst in de randstad dus, bestaat dat niet, moeten we verder weg zoeken… Daarom dus dit topic, zodat ik zeker weet dat ik alles heb gehad voordat ik hem echt ver weg ga zetten :)


Vind jij het niet genoeg of is dat werkelijk zo? De sectorraad paarden vindt 4 uur buiten wel genoeg.
Daarnaast zijn er ook andere dingen belangrijk, dat is ook wat ik duidelijk probeer te maken.
Wil je nog rijden op je paard? Dan is het belangrijk dat je kunt rijden op goede bodems en niet op ongelijke/onzekere bodems. Een buitenrit is leuk, maar niet alleen maar. Want ruiterpaden zijn in de winter vaak ook niet al te best. En dat is ook niet goed voor de benen van je paard. Verder moet de verzorging gewoon goed zijn met voldoende (onbeschimmeld) hooi en een goed strobed.
Staat je paard deels op stal, dan wil je toch een ruime stal, fris, niet donker en niet stoffig.
Dus er zijn zoveel meer factoren die van invloed zijn op de gezondheid van je paard dan alleen maar x uur buiten. En vaak gaan die factoren niet allemaal samen en moet je ergens (helaas vind ik ook) een concessie doen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 23-01-23 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:55

Je kunt bij de Groene Meer misschien op de wachtlijst voor de groepsstalling? Dan staan ze dag en nacht buiten met onbeperkt ruwvoer als ik me niet vergis. :) Verder voldoet Paridon ook aan vrijwel al je eisen en de Four Star Stables ook. Er zijn in de regio best wel wat stallen waar je prima kunt staan voor (veel) minder dan 500 euro en waar je paard langer dan 4 uurtjes buiten komt of zelfs dag en nacht buiten kan staan. Ik heb in elk geval nooit problemen gehad om iets te vinden de afgelopen 15 jaar, alleen moet je inderdaad soms op dingen inleveren (zoals uitrijmogelijkheden of een binnenbak).

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:05

Ik heb 3 jaar op Four Star Stables gestaan, in een van de groepen. We zijn bijna 2 jaar geleden verhuisd omdat mijn ruin het niet goed deed op het voordroog en echt op hooi moest, verder vond ik het een fijne stal met fijne mensen. Ruimte voor iedereen, men liet elkaar in zijn waarde. Heel fijn.
De bak is volledig vernieuwd toen ik er weg ging. Verder prima uitrijmogelijkheden.

De paarden in de boxen staan 4 uur buiten in de winter, daarna op stal om ruwvoer te eten. Heel vaak werden de paarden daarna nog voor elkaar buiten en weer binnen gezet. Inderdaad geen ruwvoer in de paddocks.

Ruwvoer beleid was verder prima, voor ieder paard werd afgewogen.

De Groene Meer vond ik ook heel fijn.

Vanuit Benthuizen klinkt die 35 minuten naar Noordwijk etc. als prima te doen, maar ik zou het afraden tenzij je er echt geen probleem mee hebt om in de auto te zitten. Ik woon in Noordhove en werk in Noordwijkerhout en vind de route echt pittig, zeker in de spits ben ik een uur onderweg. Hopelijk wordt dat beter met de komst van de Rijnlandroute maar voorlopig is die nog niet klaar. Het is gewoon een rothoek.

Inmiddels sta ik zelf bij iemand privé in Boskoop en dat is zo gekomen via een van de genoemde Facebook groepen. Ook zeker waard dus om die in de gaten te houden!

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 21:09

Babootje schreef:
beegee schreef:
En dat is me juist wel waar het om gaat. Ik wil dat voor mijn paard, vind dat +-4 uur naar buiten niet genoeg is en zeker niet zonder eten. Ik ben aan het kijken of dat hier bestaat. Is dat niet zo, dan is de keuze simpel: verhuizen naar een plek waar het wel kan, al dan niet verder weg. Dat is een keuze die ik dan maak in het belang van mijn paard. Liefst in de randstad dus, bestaat dat niet, moeten we verder weg zoeken… Daarom dus dit topic, zodat ik zeker weet dat ik alles heb gehad voordat ik hem echt ver weg ga zetten :)


Vind jij het niet genoeg of is dat werkelijk zo? De sectorraad paarden vindt 4 uur buiten wel genoeg.
Daarnaast zijn er ook andere dingen belangrijk, dat is ook wat ik duidelijk probeer te maken.
Wil je nog rijden op je paard? Dan is het belangrijk dat je kunt rijden op goede bodems en niet op ongelijke/onzekere bodems. Een buitenrit is leuk, maar niet alleen maar. Want ruiterpaden zijn in de winter vaak ook niet al te best. En dat is ook niet goed voor de benen van je paard. Verder moet de verzorging gewoon goed zijn met voldoende (onbeschimmeld) hooi en een goed strobed.
Staat je paard deels op stal, dan wil je toch een ruime stal, fris, niet donker en niet stoffig.
Dus er zijn zoveel meer factoren die van invloed zijn op de gezondheid van je paard dan alleen maar x uur buiten. En vaak gaan die factoren niet allemaal samen en moet je ergens (helaas vind ik ook) een concessie doen.

Vind ik en dat staat er ook :) En natuurlijk, de rest die je zegt klopt ook en ik ga hem niet op een stal zetten waar hij bijv 6u naar buiten kan, maar een inimini stal heeft en de bak zo ongelijk is dat ie zich een blessure in werkt. Maar ik vind wel, nogmaals ik vind, dat hij nu te weinig buiten staat. En daar zou ik graag op verbeteren. Nu heeft hij wel een grote stal en gaat het verder prima. Maar als ik kan vinden wat ik nu heb met nog een paar uur erbij, is dat helemaal top. Zo niet, ga ik niet weg. Ik ga hem zeker niet slechter stallen dan nu.

Ik hang er overigens ook geen oordeel aan dat op sommige stallen paarden minder dan vier uur buiten komen. Dat is ieders keuze en respecteer ik, als iemand anders zijn paard een uur buiten wil en verder alleen rijdt, ook prima! Maar voor mij en mijn paard wil ik dat niet :)

De groepsstal van de groene meer had ideaal geweest, maar daar wordt grofstengelig arm hooi gevoerd waarmee mijn paard niet op gewicht kan blijven. Dat geven ze zelf ook aan: koudbloed of ander die makkelijk op gewicht is. Dan val ik precies buiten de doelgroep helaas!

Paridon ga ik even opzoeken.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:37

beegee schreef:
En dat is me juist wel waar het om gaat. Ik wil dat voor mijn paard, vind dat +-4 uur naar buiten niet genoeg is en zeker niet zonder eten. Ik ben aan het kijken of dat hier bestaat. Is dat niet zo, dan is de keuze simpel: verhuizen naar een plek waar het wel kan, al dan niet verder weg. Dat is een keuze die ik dan maak in het belang van mijn paard. Liefst in de randstad dus, bestaat dat niet, moeten we verder weg zoeken… Daarom dus dit topic, zodat ik zeker weet dat ik alles heb gehad voordat ik hem echt ver weg ga zetten :)

Daarom vind ik dit ook een tof topic, en snapte ik de reactie van fh ook niet. :o Omdat iets (hooi op de paddock en x aantal uur buiten) niet veel voor komt in een bepaalde regio betekent niet dat ‘we’ dat zomaar moeten accepteren, dan wordt het inderdaad buiten de regio kijken. Wat mij betreft dus top bezig ts! Ik hoop dat je via via op dat gouden plekje komt.

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:54

Mmm ik denk dat je eisen ook in andere delen van Nederland lastig zijn...

Veel buiten in een weiland het hele jaar door kan zeker, maar dan meestal geen goede binnenbak of buitenbak, of fatsoenlijke stallen met poets/was mogelijkheden.

Heb je wel goede rijbanen, lichte frisse stallen dan is daar naar mijn weten nooit veel weidegang bij in de winter.

Hooi in een paddock zie ik het nut niet van in wordt een grote rommel. Maar als je dat wil dan is het misschien een soort paddock paradise idee. Maar eerlijk gezegd zijn dat meestal ook zandbakken. Geen weides in de winter.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:03

Ik ken absoluut niet alle stallen in de volledige Randstad, maar ik vrees dat de kans dat je gaat vinden wat je zoekt, heel klein is.

Ik vind net als jij uitrijmogelijkheden heel belangrijk. Niet fatsoenlijk te paard van het erf af kunnen vind ik niets. Buiten trainen vind ik heel belangrijk voor een paard. Niet altijd alleen maar rondjes in de bak, maar lekker rechte stukken en eens wat meer tempo kunnen maken.
Dus ik zou goede uitrijmogelijkheden als uitgangspunt nemen+ volpension. Dat laatste snap ik ook volledig. Het gaat niet alleen om de diensten die je zou moeten doen, maar ook om het feit dat iedereen dan met jouw paard gaat lopen en verantwoordelijk wordt voor de verzorging. Daar bedank ik heel graag voor!!

Als je die twee criteria als uitgangspunt neemt kan je de rest vast wegstrepen.
Dan komt het goede kwaliteit hooi. Geen voordroog. Genoeg hooi wat mij betreft. Onbeperkt hoeft niet voor de meeste paarden. Maar voldoende wel. Dan vallen er alweer heel wat stallen af.

Dan schone stallen, liefst met stro en ook in de winter kunnen rijden, longeren, liefst stapmolen...
Zelfs zonder maximum in je budget ga je het vrees ik niet vinden, ook niet buiten de Randstad overigens!
Als me toch iets te binnen schiet laat ik het weten.

Veel succes!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:13

Als je echt goede uitrijmogelijkheden wil in de Randstad beperk je je al tot een paar gebieden helaas.
En voor paddocks met ruwvoer kom je snel op doe-het-samen stallen met schema’s. Ze zijn er wel dus, maar het werk hoort er dan ook bij.
Ik denk dat een fijne volpension plek met de hele dag hooi hier snel vol zou zitten.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:17

Als niet-randstadter: wat verstaan jullie dan precies onder goede uitrijmogelijkheden? :)

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:48

absque_dubio schreef:
beegee schreef:
En dat is me juist wel waar het om gaat. Ik wil dat voor mijn paard, vind dat +-4 uur naar buiten niet genoeg is en zeker niet zonder eten. Ik ben aan het kijken of dat hier bestaat. Is dat niet zo, dan is de keuze simpel: verhuizen naar een plek waar het wel kan, al dan niet verder weg. Dat is een keuze die ik dan maak in het belang van mijn paard. Liefst in de randstad dus, bestaat dat niet, moeten we verder weg zoeken… Daarom dus dit topic, zodat ik zeker weet dat ik alles heb gehad voordat ik hem echt ver weg ga zetten :)

Daarom vind ik dit ook een tof topic, en snapte ik de reactie van fh ook niet. :o Omdat iets (hooi op de paddock en x aantal uur buiten) niet veel voor komt in een bepaalde regio betekent niet dat ‘we’ dat zomaar moeten accepteren, dan wordt het inderdaad buiten de regio kijken. Wat mij betreft dus top bezig ts! Ik hoop dat je via via op dat gouden plekje komt.


En dan 1x per week naar je paard kunnen? Dat is natuurlijk niet reeel voor veel mensen.

Ik had niet verwacht dat er een regio was waar echt letterlijk het gros van de paarden de hele winter binnen staat. Had wat meer onderzoek moeten doen voor ik ging, maar goed. Nu is het consessies doen tot ik weer verhuis :j

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:54

Ik zou zeggen, voor mij jaar rond buiten kunnen rijden waarbij je niet alleen maar over het verharde hoeft of alleen de berm hebt als alternatief (zeker omdat die vaak nat is in de winter). Voor de rest vrij in te vullen, hoeft niet eens heel mooi te zijn, als je maar een leuk blokje om kunt. :')

Moet zeggen dat ik nu wel met mijn neus in de boter ben gevallen voor randstad begrippen. Moet wel zeker 30-40 over de weg stappen maar dan heb je wel veel mooie paden. Denk dat veel anderen dat al teveel zouden vinden overigens.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:58

Celebi schreef:
Ik zou zeggen, voor mij jaar rond buiten kunnen rijden waarbij je niet alleen maar over het verharde hoeft of alleen de berm hebt als alternatief (zeker omdat die vaak nat is in de winter). Voor de rest vrij in te vullen, hoeft niet eens heel mooi te zijn, als je maar een leuk blokje om kunt. :')

Moet zeggen dat ik nu wel met mijn neus in de boter ben gevallen voor randstad begrippen. Moet wel zeker 30-40 over de weg stappen maar dan heb je wel veel mooie paden. Denk dat veel anderen dat al teveel zouden vinden overigens.

Duidelijk. Ik was namelijk in mijn kindertijd in de Achterhoek niet anders gewend dan over de verharding en in de berm te rijden. Waar ik nu woon zijn de zandwegen (geen paden) om de hoek, maar dat was daar dus echt niet. :n En ik reed daar dus altijd buiten, een bak hadden we niet. Ik was niet anders gewend en vond het prima.
Later in Enschede reed ik trouwens ook gewoon dwars door een woonwijk. 100 km weg, of drukke 80 weg is natuurlijk niet relaxed :n

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:03

Het probleem hier is dat alles nat is in de herfst, winter en zelfs een deel van de lente. De bermen zijn dan vaak te nat om überhaupt in te lopen. Niet overal natuurlijk. Combineer dat inderdaad met dat overal drukke 80 wegen liggen waar je rakelings langs moet. Dan is het echt een verademing als je een klein rondje over een echt ruiterpad kunt gaan, al is het dus maar een soort halfbakken paadje. En dat het dan in de winter soms nog steeds wat te nat is daar lig ik dan niet eens wakker van, met dagenlange regen ga je toch niet voor je lol naar buiten. Maar goed, dat is mijn visie, iedereen verstaat er vast iets anders onder!

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 23:50

Volgens mij worden er nu wel wat dingen uit zijn verband gehaald.

Als eerst: jaarrond op het weiland is geen eis, heb ik ook nergens gezegd. Dat bestaat hier gewoon niet, vraag ik dus ook niet om.

Binnenbak: geen eis. Gewoon een normaal rijdbare bak. Is die er ook niet, oké, maar dan dus ook geen bizarre prijs van 400 pm als je in de winter niets met je paard kunt doen.

Paard op stro: geen eis. Ik heb hem zelfs liever op vlas, al is dat meestal de duurdere optie :P

Hooi: geen eis. Maakt me echt niet uit wat hij krijgt, hooi, voordroog, kuil, als de kwaliteit maar goed is. Geen beschimmelde troep of spul wat net stro is.

Stapmolen: geen eis. Heb ik nu, maak ik geen gebruik van. Idem voor solarium.

Hooi in de paddock zie ik absoluut het nut wel van in en schrik er eerder van dat dat niet de standaard is. Ik kan het helemaal begrijpen vanuit het oogpunt van de stalhouder, het geeft idd troep en kan ook veel verspilling geven. Maakt niet dat ik het niet jammer vind dat het bijna niet te vinden is.

Wbt uitrijmogelijkheden: hoeft niet spectaculair, als we ook maar eens wat anders kunnen doen dan in de bak rijden. Enorme bossen of parken: niet nodig! Maar wel veilig buiten de deur een blokje om kunnen.

Waar komt het dan uiteindelijk op neer: de basisbehoeften van mijn paard (wat voor mij dus bestaat uit ‘s winters óók met eten buiten kunnen staan) plus een rijbak en een (kleine) route buiten om te rijden. Klinkt voor mij niet als bijzonder veel, maar de combinatie van deze drie is moeilijk te vinden. Zeker omdat doe het zelf/samen voor mij niet haalbaar is. En bestaat het niet, nogmaals prima, dan blijven er twee opties over. Ofwel blijven staan, ofwel verder weg zoeken. En gezien ik vind dat hij nu eigenlijk te weinig buiten staat, zal het dan het tweede worden :)

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:04

Dan is stal de Knip op de Kniplaan in Stompwijk misschien wat voor je, op facebook zie je vaak een advertentie als ze plek hebben. Kleinschalig, de eigenaresse zelf voert, mest uit, zet binnen en buiten en zit onder de € 400 per maand. Zomers weiland. Staan winter hele dagen buiten in paddock met hooi/kuil in groepsverband. Hebben een longeerbak, in de bak rijden kun je bij de rijvereniging op 1 km stappen in het dorp met 2 goede buitenbakken en longeerring, worden ook wedstrijden georganiseerd. Vlietland zit 5 min stappen afstand, moet je wel viaduct de A4 over maar ben je zo. Zit ongeveer tussen de Four star stables en Groene Meer in ongeveer, en kun je ook nog 2 andere recreatiegebieden bereiken daar in de buurt. Moet wel bij je passen, is geen superdeluxe accomodatie maar de eigenaresse is enorm zorgzaam en eerlijk, het beste voor de dieren.

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:54

Ik sta bij country stables.
Hier kan je zelf pakketjes "bouwen" met hoe je paard staat.

Winter: 2 uur paddock service moddervrij
Optie tot zelf ergens op de dag nog 2 uur in de paddock zetten
Optie tot winterweiland zelf een uur neer zetten

Zomer
4 uur weide service
Dit kan je zelf langer/korter maken hoe je wil (zelf binnen/buiten zetten of onderling regelen)
Daarbuiten kan je ze ook nog 2 uur in de paddock zetten

Binnenbak
Twee buitenbakken
Longeer/losgooibak
Hele fijne sfeer
Stapmolen +solarium+spuitplaats
Kleinschalig
Optie voor hooi/kuil laten voeren
Geen giga uitrijmogelijkheden mR Valkenburgs meertje is op stapafstand!

Ik ben hier in ieder geval heel blij en mijn paard ook!

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:19

beegee schreef:
Volgens mij worden er nu wel wat dingen uit zijn verband gehaald.

Als eerst: jaarrond op het weiland is geen eis, heb ik ook nergens gezegd. Dat bestaat hier gewoon niet, vraag ik dus ook niet om.

Binnenbak: geen eis. Gewoon een normaal rijdbare bak. Is die er ook niet, oké, maar dan dus ook geen bizarre prijs van 400 pm als je in de winter niets met je paard kunt doen.

Paard op stro: geen eis. Ik heb hem zelfs liever op vlas, al is dat meestal de duurdere optie :P

Hooi: geen eis. Maakt me echt niet uit wat hij krijgt, hooi, voordroog, kuil, als de kwaliteit maar goed is. Geen beschimmelde troep of spul wat net stro is.

Stapmolen: geen eis. Heb ik nu, maak ik geen gebruik van. Idem voor solarium.

Hooi in de paddock zie ik absoluut het nut wel van in en schrik er eerder van dat dat niet de standaard is. Ik kan het helemaal begrijpen vanuit het oogpunt van de stalhouder, het geeft idd troep en kan ook veel verspilling geven. Maakt niet dat ik het niet jammer vind dat het bijna niet te vinden is.

Wbt uitrijmogelijkheden: hoeft niet spectaculair, als we ook maar eens wat anders kunnen doen dan in de bak rijden. Enorme bossen of parken: niet nodig! Maar wel veilig buiten de deur een blokje om kunnen.

Waar komt het dan uiteindelijk op neer: de basisbehoeften van mijn paard (wat voor mij dus bestaat uit ‘s winters óók met eten buiten kunnen staan) plus een rijbak en een (kleine) route buiten om te rijden. Klinkt voor mij niet als bijzonder veel, maar de combinatie van deze drie is moeilijk te vinden. Zeker omdat doe het zelf/samen voor mij niet haalbaar is. En bestaat het niet, nogmaals prima, dan blijven er twee opties over. Ofwel blijven staan, ofwel verder weg zoeken. En gezien ik vind dat hij nu eigenlijk te weinig buiten staat, zal het dan het tweede worden :)



Dat blijkt uit je antwoorden. Want veel wat mensen aandragen vind je niet goed ☺ terwijl die wel aan de eisen voldoen die je hier stelt. Dan heb je stiekem in feite dus wel hogere eisen ;)

Floret

Berichten: 29
Geregistreerd: 24-01-23
Woonplaats: Middle of Nowhere

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:39

Ik heb alleen je openingspost gelezen. Mocht een langere reistijd geen punt zijn, dan zou ik eens in de omgeving van Hellevoetsluis, Rockanje of zelfs Ouddorp kijken en dan een volpension stalling kiezen. Dan heb je ook niet het gezeur met schema's en binnen/buiten zetten. Rijd eens een rondje door de buurt, dan kom je er vaak vanzelf genoeg tegen. :)

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:41

Is de pine ranch te doen voor je..? Dit is een stal in bergen op zoom.
Paarden gaan elke dag naar buiten krijgen 4 x per dag hooi, ook 1 maal in de paddock.
Voor zo ver ik weet staan alle fijne stallen in Barendrecht op dit moment vol... :(

Lieser
Berichten: 1496
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:54

Achterom schreef:
Als niet-randstadter: wat verstaan jullie dan precies onder goede uitrijmogelijkheden? :)

Dat je niet de Rijksstraatweg in Wassenaar hoeft over te steken om bij een recreatiegebied te komen. Of een half uur door een drukke woonwijk moet stappen voor je ergens bent.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:47

Lieser schreef:
Achterom schreef:
Als niet-randstadter: wat verstaan jullie dan precies onder goede uitrijmogelijkheden? :)

Dat je niet de Rijksstraatweg in Wassenaar hoeft over te steken om bij een recreatiegebied te komen. Of een half uur door een drukke woonwijk moet stappen voor je ergens bent.


Oja die kan ik me nog goed herinneren van mijn tijd in Wassenaar/Voorschoten! Altijd die Rijksstraatweg over om ergens te komen. Was wel in mijn nopjes toen ze daar dat paarden stoplicht hadden geplaatst. Dat hele stuk langs de Rijksstraatweg vond ik ook altijd wel wat van, maar goed ik wist ook niet beter.

Sorry, beetje offtopic, kwamen wat herinneringen bovendrijven. :o