Volgens mij worden er nu wel wat dingen uit zijn verband gehaald.
Als eerst: jaarrond op het weiland is geen eis, heb ik ook nergens gezegd. Dat bestaat hier gewoon niet, vraag ik dus ook niet om.
Binnenbak: geen eis. Gewoon een normaal rijdbare bak. Is die er ook niet, oké, maar dan dus ook geen bizarre prijs van 400 pm als je in de winter niets met je paard kunt doen.
Paard op stro: geen eis. Ik heb hem zelfs liever op vlas, al is dat meestal de duurdere optie

Hooi: geen eis. Maakt me echt niet uit wat hij krijgt, hooi, voordroog, kuil, als de kwaliteit maar goed is. Geen beschimmelde troep of spul wat net stro is.
Stapmolen: geen eis. Heb ik nu, maak ik geen gebruik van. Idem voor solarium.
Hooi in de paddock zie ik absoluut het nut wel van in en schrik er eerder van dat dat niet de standaard is. Ik kan het helemaal begrijpen vanuit het oogpunt van de stalhouder, het geeft idd troep en kan ook veel verspilling geven. Maakt niet dat ik het niet jammer vind dat het bijna niet te vinden is.
Wbt uitrijmogelijkheden: hoeft niet spectaculair, als we ook maar eens wat anders kunnen doen dan in de bak rijden. Enorme bossen of parken: niet nodig! Maar wel veilig buiten de deur een blokje om kunnen.
Waar komt het dan uiteindelijk op neer: de basisbehoeften van mijn paard (wat voor mij dus bestaat uit ‘s winters óók met eten buiten kunnen staan) plus een rijbak en een (kleine) route buiten om te rijden. Klinkt voor mij niet als bijzonder veel, maar de combinatie van deze drie is moeilijk te vinden. Zeker omdat doe het zelf/samen voor mij niet haalbaar is. En bestaat het niet, nogmaals prima, dan blijven er twee opties over. Ofwel blijven staan, ofwel verder weg zoeken. En gezien ik vind dat hij nu eigenlijk te weinig buiten staat, zal het dan het tweede worden