IVL-Club, aan te raden?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vla_flip

IVL-Club, aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-23 13:42

@Mods: ik heb met de zoekfunctie geen relevant en actueel topic hierover kunnen vinden, mocht dat wel zo zijn dan excuses!

Dag bokkers,

Zoals velen heb ik met de jaren ook steeds meer interesse gekregen in het trainen vanaf de grond. Met mijn merrie heb ik recentelijk het longeren opgepakt en merk dat we hier allebei een hoop energie in kwijt kunnen. Het heeft een idee in mij omhoog gebracht om eens serieus naar grondwerk te gaan kijken als alternatief voor het rijden.

Daarnaast ben ik op zoek naar een tweede paard. Zoals het er nu uitziet heb ik die gevonden. Zij is echter nog groen en heeft nog veel bevestiging nodig. Ik denk dat ik er ontzettend veel baat bij ga hebben om haar vanaf de grond te trainen om een goede basis te realiseren en daarnaast wederzijds vertrouwen te kweken. De instructrice bij wie ik vanaf eind februari op les ga houdt zich ook bezig met hulp bij longeren en freestyle grondwerk, maar om buiten training om ook aan de slag te kunnen denk ik er over na om een abonnement af te sluiten bij een online trainingsplatform.

Ik zoek iemand die dmv uitleg in video's kan onderbouwen waarom we paarden bepaalde dingen aanleren, hoe je om gaat bij problemen waar je in de training tegenaan loopt en hoe je de basis er bij een jong paard nou goed inkrijgt, zodat je er een leven lang plezier van hebt. Ik heb bokt en google wat afgespeurd en denk dat de IVL-club van Isabel van Laer goed aansluit op mijn wensen. Zij lijkt op een klassieke dressuurmatige manier te trainen maar daarbij wel zeer veel oog voor het paard te houden. Ook heb ik veel aanbevelingen voor Team by Jill voorbij zien komen, maar omdat zij echt gericht is op trainen onder het zadel is dat voor nu minder geschikt.

Omdat IVL club niet goedkoop is, ben ik benieuwd of mensen ervaring hebben met haar platform. Is het het waard geweest voor je paard en jou en wat zijn de sterke en zwakkere punten aan haar manier van uitleggen en haar techniek?

Bij voorbaat dank!

Balou_k

Re: IVL-Club, aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:46

Ik ben een tijd lid geweest, en zodra ik weer wat meer ga doen met de paarden zal ik ook wel weer terug lid worden denk ik.

Ik vond de filmpjes duidelijk en verhelderend. Nu heb ik ook wel eens les gehad van Isabel dus was ik al bekend met haar methode.

Je kan in ieder geval maandelijks opzeggen als het toch niks voor jou is.

https://gofund.me/18fc2cad Help mijn zusje en haar Fries met ernstige zandkoliek.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie