ervaringen Etsy.com

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fensy79

ervaringen Etsy.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 23:31

Hallo allemaal,

Ik had even een vraag. Ik heb een paar leuke dingen gezien bij Etsy.com. Een hoofdstel met borsttuig en teugels.Ik heb ervaringen gevonden op google maar die verschillen nogal. Hebben jullie wel eens wat besteld bij Etsy? Ik zag dat je ook achteraf kan betalen dus dat scheelt wel maar komen er ook nog andere kosten bij behalve de shippingskosten? Douane kosten bijvoorbeeld? En kregen jullie wel geleverd wat je besteld had? En hoe zit het met retour zenden?
Sorry voor alle vragen :D

Eleeke

Re: ervaringen Etsy.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:44

Als het buiten Europa is komen er nog Douane kosten overheen.
ik heb eigenlijk altijd prima ervaringen met Etsy, maar het zijn natuurijk allemaal verschillende verkopers , dus niet iedereen is even snel / levert even goede kwaliteit etc.
Goed naar de reviews kijken en opletten waar het vandaan komt.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 23:46

bedankt voor je reactie. Kan ik ook ergens opzoeken hoeveel de douane kosten zijn? Ben dan altijd bang dat het totaal bedrag dan veel duurder is en dat ik dan beter iets in nederland kan zoeken

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:48

Hier weleens wat op Etsy besteld. Meerdere dingen, vaak ging het goed. Één item gehad die maar niet binnen kwam, ook geen t&t van gehad. Maar daarvan heb ik netjes mijn geld van Etsy teruggekregen, ging heel makkelijk.

Ohja en let ook een beetje op de verzendkosten. Het is internationaal :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:53

fensy79 schreef:
bedankt voor je reactie. Kan ik ook ergens opzoeken hoeveel de douane kosten zijn? Ben dan altijd bang dat het totaal bedrag dan veel duurder is en dat ik dan beter iets in nederland kan zoeken

In ieder geval 21% BTW en als de prijs van het product hoger is dan
150 Euro ook nog invoerrechten die afhankelijk van het product tot iets van 17% kunnen gaan.
En dan is er een minimum bedrag, en de afhandelingskosten komen er ook nog bij ( die hangen af van de verzender of het postnl is of DHl etc )

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-als-ik-een-pakket-bestel-buiten-de-eu

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:54

Valt niet zoveel over te zeggen omdat achter elke winkel weer iemand anders zit natuurlijk. De ene zal sneller leveren of betere kwaliteit leveren dan de ander. En elke shop heeft ook weer andere voorwaarden dus zou die gewoon even doorlezen. Ik bestel zelf eigenlijk alleen bij Nederlandse winkels dus kan niks zeggen over douanekosten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:15

Zelf goede ervaringen met Etsy. Zowel als koper maar vooral ook als verkoper. Betrouwbaar bedrijf. Verzendkosten staan aangegeven bij dr listing.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:19

Tot nu toe prima ervaringen, ik lees wel goed de reviews van de betreffende shop. En kijk ook goed naar de foto’s van klanten als die geplaatst zijn.

Nadeel is soms de levertijd, als je product van ver komt kan het een tijd duren. Éen keer meegemaakt dat een product kapot aan kwam maar ik kreeg meteen een nieuwe opgestuurd, erg fijn.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 07:56

Als verkoper en koper heb ik goede ervaringen gehad met Etsy. Er staan altijd leuke (handgemaakte) producten op. Er kunnen idd wel douanekosten bij komen. Elke verkoper heeft eigen reviews waar je zou kunnen kijken.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:14

Als koper goede ervaringen met Etsy, niet specifiek met paard-gerelateerde producten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:24

Hier alleen maar goede ervaringen! +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:43

Hier prima ervaringen met Etsy +:)+ Maar je moet natuurlijk wel goed opletten bij welke verkoper je koopt. Kijk de reviews van diegene goed door, en zorg bij "maatwerk" dat je extreem duidelijke afspraken maakt over wat je precies wilt, zodat je de kans op teleurstellingen zo klein mogelijk maakt.

Dus bij iets als een hoofdstel ofzo: geef duidelijk de gewenste lengtes van de verschillende onderdelen op, de kleur en alles. Dat je niet ineens zit met een frontriem die niet past, ofzo...

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:57

Etsy is heel leuk! Ik verkoop zelf ook dingen via etsy.

De verkopers zijn vaak creatieve mensen die zelf hun dingen maken. Er zitten helaas wel ook mensen op die dingen doorverkopen van AliExpress bijvoorbeeld, dus let daar wel een beetje op. Kijk vooral goed bij de reviews van de specifieke shop waar je wil bestellen!

Het is bij mij nog nooit mis gegaan en bestel regelmatig via etsy en heb daardoor nu hele toffe items die nergens anders te krijgen zijn :D

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:14

Eleeke schreef:
fensy79 schreef:

150 Euro ook nog invoerrechten die afhankelijk van het product tot iets van 17% kunnen gaan.
En dan is er een minimum bedrag, en de afhandelingskosten komen er ook nog bij ( die hangen af van de verzender of het postnl is of DHl etc )

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-als-ik-een-pakket-bestel-buiten-de-eu

Check dit even heel goed, want mbt btw houdt Etsy het soms ook al zelf in.
https://help.etsy.com/hc/nl/articles/11 ... t=shopping
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 03-01-23 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:17

Ik koop regelmatig op Etsy, en tot nog toe alleen maar hele goede ervaringen :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:53

Lijsken schreef:
Eleeke schreef:

Check dit even heel goed, want mbt btw houdt Etsy het soms ook al zelf in.
https://help.etsy.com/hc/nl/articles/11 ... t=shopping

Daar doen ze bij Etsy inderdaad iets raars mee.
Ik kan me van een tijd terug een verontwaardigde Duitse op instagram herinneren waarbij zijn producten in Duitsland (en voor zover ik kon checken Nederland) ineens duurder waren geworden, omdat Etsy de BTW erbij telt. En dat terwijl hij helemaal niet BTW plichtig is in Duitsland en leveringen van Duitsland naar Nederland sowieso vrij van BTW zijn.
Ik meen dat het voortkomt vanuit de salestax die in de USA op producten zit, en er bij de kassa pas bijgeteld wordt. Ik heb toen nog zitten zoeken, maar snapte er niet veel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:57

Etsy is redelijk duur dus kijk uit wat je besteld. Koop je iets van buiten Europa dan komt daar ook nog stuk belasting bij en invoerrechten. Dat laatste gaat vaak dubbel en is niet terug te krijgen.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 13:00

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik zal alle linkjes even goed doorlezen. Ik had ook leuke Mecate rains met slobbers gezien. Hier kon je de naam van je paard in laten graveren en er stonden goede ervaringen bij iig.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:00

Voor tuig zal het wellicht meevallen en daadwerkelijk écht zelfgemaakt zijn, maar kijk verder goed uit dat het geen doorverkoper is. Heel veel dingen vind je (voor minder) op bijvoorbeeld amazon en ali. Vaak met precies dezelfde productfoto's.