alternatieven manege

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nimsy

alternatieven manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 15:29

Hoi, ik rijd nu al zo'n 8 jaar op de manege en hier ben ik nu een beetje op uitgekeken. Ik wil dus stoppen met de manege, maar niet met rijden. Ik heb een verzorgpaard maar rijden is geen mogelijkheid. In mijn omgeving is het sowieso erg lastig om een bijrijdpaard te vinden. En ik heb helaas niet het geld om een paard te leasen. Weet iemand een alternatief voor de manege of weet iemand iets waar ik verder kan lessen en meer kan leren? Omgeving is Zuid-Holland/(west)Brabant/(noord)Zeeland
Alvast bedankt!

Euridicey

Re: alternatieven manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:34

Ja dit is een beetje de paywall van de paardensport. Verder zoeken naar bijrijdpaarden is denk ik een van de weinige opties die je hebt?

aliida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:51

Lastig. Al eens een oproep geplaatst op marktplaats of de bokt markt dat je een bijrijdpaard zoekt? Je zou ook contact kunnen opnemen met een pensionstal in de buurt of daar iemand staat die een bijrijder zoekt.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:19

Ik had hetzelfde probleem vroeger maar ben toen uiteindelijk in contact gekomen met iemand die zelf een stuk of 6 paarden had en daar les mee gaf (wel gewoon met diploma, niet zomaar). Was al een stuk leerrijker dan op een manege want dat waren gewoon fijne eigenaarspaarden, geen afgestompte dieren uit de manege. Misschien kan je naar zoiets zoeken? Is ook helemaal niet makkelijk te vinden denk ik maar je kan het altijd proberen. Zelf een bericht plaatsen in één of andere facebook groep bv. lijkt me de makkelijkste manier om erachter te komen of er zo iemand in jouw buurt zit.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:19

Ik bedenk me nu, je kan ook altijd aan een handelsstal vragen of ze nog opzoek zijn naar ruiters? Moet je wel stalen zenuwen hebben en een goede zit :p

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:22

Gezien je al eerdere topics hebt geopend over ditzelfde onderwerp plaats ik op de andere topics een slotje.
Hier kun je je vragen omtrent paardrijden buiten de manege kwijt.

flowerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:13

Echt iets heel anders dan doorzoeken naar een bijrijdpaard is er denk ik niet echt.

Wel zit in Bleiswijk fair tot horses. Dit is niet echt een manege, maar noemt zichzelf een trainingscentrum. Hier krijg je les (privé, duo of trio) in onderandere centered riding,maar daarnaast doe je ook andere dingen in de lessen (zoals grondwerk bvb) daarnaast wordt er op een paard vriendelijke manier naar de paarden gekeken!

nimsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 01:37

Heel erg bedankt voor alle reacties!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:02

Misschien kun je prvélessen nemen op de manege. Dan kun je heel gericht trainen.