Mijn fysio adviseerde mij om weer te gaan paardrijden voor mijn mentale en fysieke gezondheid
Ik ben ruim 10 jaar geleden gestopt door ziekte en daarna niet meer echt toegekomen om weer te beginnen,
op een zomer een paar jaar geleden na (de privé lessen op de manege deden mij goed maar tijdens de groepslessen merkte ik dat ik weer meer last kreeg)
Ik heb door mijn hypermobileit veel rug en core problemen en heb vaak niet goed door of ik een goede houding aanneem, dit is mijn grootste probleem, zelfs in het dagelijkse leven dus ik zoek een plek om privé lessen te krijgen die vooral mij helpen met het sterker worden van mijn core...
Het hoeft van mij niet perse een manege of rijvereniging te zijn maar een particuliere instructeur met eigen rustige/betrouwbare paarden zou ook al kunnen.
Helaas ben ik er niet helemaal thuis meer in wie kent wie en heb ik geen idee meer waar ik datgene moet zoeken
En daarbij zoek ik de hulp van bokt
Ik zoek een plek of bij een persoon waar ik onder persoonlijke begeleiding kan rijden voor 2 á 4 keer per maand (afhankelijk van de prijs) om langzaamaan het paardrijden weer op te pakken en fitter/ sterker te worden
Als ik fitter / sterker ben zou ik het ook niet erg vinden om mee te helpen met klusjes/ stalwerk of bijv. het paard als verzorg/ huur of bijrijdpaard erbij te doen.
Ik weeg zo'n 55kg en ben zo'n 1.66cm groot dus kleinere paarden of grote sterke ponies zou voor mij geen probleem zijn, mijn voorkeurspaarden van vroeger waren vooral haflingers, tinkers en fjorden maar ik sta voor alles open!
Ik zoek in de kop van Noord Holland en vind het niet erg om een stukje te moeten autorijden.