Stress met oud en nieuw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Noa0806

Stress met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-22 14:06

Hoii,

Oud en nieuw komt er weer aan en dus beginnen ze bij mij al in de buurt met vuurwerk afsteken.
Vorig jaar was dit echt een drama met mijn pony en heeft ze 2/3 dagen slecht gegeten door alle stress. Ik heb al een gesprek met mij dierenarts over gevoerd, over hoe het verstandig is dat we het dit jaar gaan aanpakken.

Verplaatsen is helaas niet mogelijk, wel staat ze samen met een andere pony en deze reageert (bijna) niet op al het vuurwerk. Ook is de stal al zoveel aangepast dat de lichtflitsen zo min mogelijk zichtbaar zijn. Uiteraard gaat de radio dan aan, blijven de lampen tot na 12 aan en krijgt ze voldoende hooi.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen rondom paarden die bang zijn voor het vuurwerk en wat jullie dan allemaal doen.

Ook wil ik haar graag een rustgevend middel geven. Heb wat rondgekeken op internet en ook hier met mijn dierenarts over gehad. Nu ben ik nieuwsgierig of jullie ervaring hebben met 1 van deze supplementen en of het heeft gewerkt bij jullie.
Chillpil, stressless, zzen flash, of hebben jullie nog een andere aanrader?

Liefs

maralyn

Re: Stress met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 14:23

Lees je eens in over cannabidol van heltie horse.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Daihyo

Re: Stress met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 14:58

Hier goede ervaringen met de chillpill bij mijn stresskip. Ik ben vandaag begonnen met geven. Met oud en nieuw krijgt hij dan de hoogste dosis. Het haalt de scherpe randjes er vanaf. Maar helemaal weg is de stress op zo’n moment niet. De stress is er wel, maar het zorgt ervoor dat hij minder in de paniekfase schiet.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie