Pensioenplek Frankrijk

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Pensioenplek Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 14:15

Ik zou graag ervaringen horen over fijne pensioen plekken. Ik hoor vaak goede dingen over Frankrijk, maar Nederland mag ook. Waar alle zorgen uit handen genomen worden.

Erg benieuwd naar jullie ervaringen! :)

Mungbean

Berichten: 36004
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:19

Pensioen als in:
heeft dagelijkse zorg, aangepast voer, ijzers en controle nodig en evtl. een dekenbeleid.
Of als in:
gooi maar in de groep, komt wel goed.

Dat maakt nogal een verschil.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 14:22

Sizzle schreef:
Pensioen als in:
heeft dagelijkse zorg, aangepast voer, ijzers en controle nodig en evtl. een dekenbeleid.
Of als in:
gooi maar in de groep, komt wel goed.

Dat maakt nogal een verschil.

Enige is eventueel deken beleid. Verder zijn ze gezond en hebben geen aangepast voer of extra verzorging nodig. Liefst zo natuurlijk mogelijk (wel voldoende schuilmogelijkheden). Ze zijn gewend om in de groep buiten te staan.

Pandora2
Berichten: 20097
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:58


MoniqueT

Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:53

Ik denk dat de eerste van dezelfde eigenaar is als Equine Pensions, waar onze paarden een aantal jaren hebben gelopen tot hun dood. Alleen maar positieve ervaringen, hoewel ik weet dat er een hoop gedoe geweest is rond een groep Engelse eigenaren.

Ik ben nog steeds lid van een groep Nederlandse eigenaren van paarden daar en hoor nog steeds goede berichten.

http://equinepensions.com/

Mungbean

Berichten: 36004
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Pensioenplek Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:41

Ik weet wel van een paar mooie plekken in de Elzass, maar goedkoop zijn die niet. Dan sta je aan de zeedijk voor amper de helft.
Als je voor ver weg gaat moet je echt zeker weten dat ze de volledige zorg op zich nemen en ook realiseren dat het stressvol is als er iets gebeurd.

Ik hem omgekeerd destijd mijn paard in NL achtergelaten. Niets te klagen gehad, was meer dan prima geregeld maar als je dan uiteindelijk gebeld wordt dat je moet kiezen of paard ingeslapen of geopereerd moet worden sta je behoorlijk hulpeloos 600 km verderop. Ook daar niets dan lof trouwens, is super gegaan maar het is emotioneel best even een klap als je zelf niets kunt.

Pandora2
Berichten: 20097
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:53

MoniqueT schreef:
Ik denk dat de eerste van dezelfde eigenaar is als Equine Pensions, waar onze paarden een aantal jaren hebben gelopen tot hun dood. Alleen maar positieve ervaringen, hoewel ik weet dat er een hoop gedoe geweest is rond een groep Engelse eigenaren.

Ik ben nog steeds lid van een groep Nederlandse eigenaren van paarden daar en hoor nog steeds goede berichten.

http://equinepensions.com/


Die zocht ik inderdaad maar kon op de naam niet meer komen :D

MoniqueT

Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Pensioenplek Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:05

Jane heeft daar een aantal zeer moeilijke jaren gehad, met name door haar scheiding en zeer nare gevolgen daarvan. Inmiddels is ze heel wat jaren verder, heeft ze een goede partner en werkt ook haar zoon blijkbaar mee. De dochter plaatst vaak foto's van de paarden op Instagram. Ze zien er prima uit. (@equinepensions)