Paard simulator (mechanisch paard)

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Paard simulator (mechanisch paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 12:08

Hallo allen,

Nu zie je veel over diensten waar je kunt rijden op een mechanisch paard oftewel een rijsimulator.

Nu ben ik niet in de markt om er een te kopen, maar eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat zoiets nou kost en waar je het kan kopen. Ik ging googlen en kwam alleen maar stokpaardjes etc tegen. Toch de verkeerde zoektermen vermoed ik.

Heeft iemand wat meer informatie over de verschillende soorten die er zijn en eventuele diensten waar je die kan rijden óf eventuele bedrijven waar je die kan kopen?

Ik ben erg benieuwd naar de simulator mogelijkheden, maar zoek blijkbaar verkeerd?

Alvast dank!

Lijsken
Berichten: 1118
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Paard simulator (mechanisch paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:10


Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 19:42


bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Paard simulator (mechanisch paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:58

Over de joker kun je kerry sharp benaderen. Ik heb mijn jokers voor de brexit gekocht en de prijzen zullen wel wat veranderd zijn. Maar denk aan een paar duizend euro. Over de andere simulatoren kan ik niet veel vertellen.

jetm
Berichten: 1302
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:21

Voor Joker inderdaad Kerry Sharp (in ieder geval via Fb benaderbaar)
Ik heb mjin Joker tweedehands gekocht en ben er erg blij mee.

Heb ooit de prijs gevonden van een equisimulator maar kan die niet meer terug vinden maar daar zullen ze hier vast meer over kunnen vertellen.

Er is ook nog een Seatbuilder waar je hierde prijs van op kunt vragen, ik heb daar ook wel eens op gezeten maar vind zelf een Joker veel veelzijdiger.

Je hebt ook nog een Anky FreeRider maar dat is volgens mijn geen "serieuze" simulator

Verder heb je de Otto/Pegasus/Hero maar die is voor particulieren denk ik niet te betalen.

Op mijn website heb ik blogs geschreven over Joker, Pegasus en de Seatbuilder waarin je wat over de verschillen kunt lezen. Heb nog nooit op een equisimulator gezeten maar tot nu toe vind ik Joker de "beste keus"

ElfBeau_067

Berichten: 2062
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Paard simulator (mechanisch paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:54

Er zijn lessen voor zo’n mechanisch paard. Het heet paarden simulator en het kost wel meer dan 2.000 euro. M’n lesgever had het laatst over een super hoge prijs van zo’n paard. Ik weet het niet precies maar ik dacht over de 20.000

Levita

Berichten: 1431
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Paard simulator (mechanisch paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:01

Een Otto kost 50.000 euro en dan moet je hem nog laten verzenden via Engeland.
Ik ben ruiterfysiotherapeut en wil heel graag er 1 aanschaffen maar helaas nu nog niet haalbaar.

jetm
Berichten: 1302
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:36

Levita schreef:
Een Otto kost 50.000 euro en dan moet je hem nog laten verzenden via Engeland.
Ik ben ruiterfysiotherapeut en wil heel graag er 1 aanschaffen maar helaas nu nog niet haalbaar.

Hoi Levita,
Ben benieuwd waarom jij specifiek een Otto wilt ipv een Joker ? Of lees ik dat verkeerd ?
Zelf heb ik een Joker en op Otto gezeten en ze hebben allebei hun mooie (en mindere) punten maar kan me ook bij ruiterfysio (mooi beroep !) voorstellen dat een Joker eigenlijk meer feedback geeft.
Dus ben oprecht benieuwd waarom jij voor de Otto zou willen gaan.

Levita

Berichten: 1431
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:46

jetm schreef:
Levita schreef:
Een Otto kost 50.000 euro en dan moet je hem nog laten verzenden via Engeland.
Ik ben ruiterfysiotherapeut en wil heel graag er 1 aanschaffen maar helaas nu nog niet haalbaar.

Hoi Levita,
Ben benieuwd waarom jij specifiek een Otto wilt ipv een Joker ? Of lees ik dat verkeerd ?
Zelf heb ik een Joker en op Otto gezeten en ze hebben allebei hun mooie (en mindere) punten maar kan me ook bij ruiterfysio (mooi beroep !) voorstellen dat een Joker eigenlijk meer feedback geeft.
Dus ben oprecht benieuwd waarom jij voor de Otto zou willen gaan.


Bij de Otto krijg je als ruiter zelf op een beeldscherm te zien waar je zwaartepunt zit. Ook wordt gelijk teugeldruk gemeten. Daarnaast moet een ruiter de juiste hulpen geven om de simulator in een andere gang te zetten. De joker zet je zelf in beweging en krijg je interactief niet de informatie mbt het zwaartepunt. Ik kan helaas zo'n Otto niet betalen, dus dat is wellicht ooit toekomst muziek. Ik ben ook dierfysio in opleiding, als ik dat afgerond heb wil ik mij compleet gaan richten op ruiters en hun paarden. Wellicht dat het dan wel de investering waard is. :)