Verder studeren met een paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

dqrkvoidx

Verder studeren met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-22 21:20

Hallo allemaal,

Ik zit nu in mijn laatste jaar van het middelbaar en heb een super lieve E-pony op halve stal. Ik weet dat het regelmatig gebeurd dat mensen voor hun eigen pony/paard een halve stal zoeken als ze gaan verder studeren omdat ze zelf te tijd niet meer hebben.

Nu vroeg ik mij af hoe mensen die hun halve stal hebben kunnen behouden of hun eigen pony/paard dit hebben gecombineerd met het verder studeren, of wanneer dit juist volledig is fout gelopen.

Ik ben benieuwd naar iedereens ervaring en tips en tricks zijn altijd welkom!

HopeDreamer

Re: Verder studeren met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:11

Goed plannen! Daarnaast vond ik rijden geen prioriteit, maar vond ik het ook leuk om gewoon eens bezig te gaan met vrijheidsdressuur etc. Vooral in de winter met de wat kortere dagen vond ik dat heel leuk. Het is best te doen, ook als je wel veel wilt blijven rijden. Kwestie van heel goed plannen...

Louise_vd5r

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:22

Ik denk dat prioriteiten stellen en planning vooral belangrijk zijn. Ik zit zelf mijn 4e jaar op de universiteit en heb mijn paard nog steeds. Ik moet ook 3x per week zelf klusjes doen wat vaak toch 1,5u duurt dus moet ik een paard hebben in volpension bijvoorbeeld zou ik makkelijk nog 3-4x per week kunnen rijden. Momenteel kom ik zelf maar aan 2x per week, heb ook een halve stal die 2x rijdt. Ik heb wel een druk sociaal leven, een studentenjob en ben een slechte planner, haha! Ik denk dat als je gemotiveerd bent en het graag wil blijven doen, het zeker haalbaar is! Ik moet wel toegeven dat tijdens de blok en examens (december-januari) het rijden zo goed als volledig stilvalt hier... Bij mij is het dan mss eens in de twee weken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:09

Ik kreeg mn eerst paard tijdens mn hbo studie en die studie deed ik ook nog eens in de helft van de tijd :+ , sommige dagen deed ik dag en avondschool naast elkaar. (Ik had al een deel van m'n studiebeurs opgemaakt aan mislukte opleidingen)

Ik reed wel maar niet super vaak, volgens mij pas met mn stage weer veel.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:16

Ik zit nu in het 2e jaar van mijn hbo studie en heb een eigen pony (had ik al voordat ik begon) gaat in principe prima, ik ga elke dag naar mijn paard toe. Ik leer in principe heel makkelijk, dus ik hoef meestal niet ver van te voren met echt alle stof lezen/leren. Plannen doe ik ook niet echt, maak alleen een to do list voor de week. Wanneer ik wat doe zie ik dan wel :+

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:45

Ik heb tijdens mijn studie mijn paard toen verkocht, terwijl ze op volpension stond, omdat ik haar te weinig aandacht kon geven en het studeren nogal duur was

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:14

Het is voor mij alweer jaren geleden (inmiddels ben ik 50+), maar het was niet te combineren. Dat kwam met name door mijn woonplaats (boerengat zonder OV) en daardoor de lange reistijd en omdat mijn studie met veel contacturen had met lange stagedagen. Ik ging met regelmaat om 6 uur van huis en kwam om 8 uur 's avonds terug.
Op kamers gaan was helaas niet te betalen met mijn schamele stagevergoeding, ouders konden/wilden niks bijdragen dus ik zat echt klem. Verschrikkelijke keuze, maar mijn paard laten verpieteren vond ik nog erger. Ik heb haar dus moeten verkopen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:14

Dit topic past niet op ED. Ik kan hem verplaatsen naar het juiste forumdeel maar TS kan daar nog niets plaatsen ivm te weinig berichten. Vandaar dat ik het topic moet sluiten.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten