Masterson Method; wie heeft de cursus gedaan/ of heeft er ervaring mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Masterson Method; wie heeft de cursus gedaan/ of heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 11:10

Ik vind het wel interessant mijn eigen paarden tussentijds een beetje te kunnen apk-en.....
Maar ik en mijn keuze-stress vinden het altijd fijn om wat ervaringen uit de eerste hand te horen!
Thanks!!!
_/-\o_

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 17:49

Niemand? Ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar?!

siskeh

Re: Masterson Method; wie heeft de cursus gedaan/ of heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 17:54

Ow dit is een oud topic, maar ik heb recent de weekend seminar gedaan en ben er erg blij mee dat ik die heb gevolgd! Er zijn vast meer bokkers die deze cursus inmiddels hebben gevolgd!

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 21:52

Maar nu is het weer een nieuw topic, want de vorige keer was er niemand die reageerde. Zie je ook werkelijk resultaat of is het vooral dat je zo een veel betere band met je paard krijgt?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 14:58

Moest er ff voor gaan zitten om te reageren.

Ik vind wel dat ik resultaat zie/krijg.
Ik heb naast de masterson weekend seminar wel meer ervaring met paardenmassage en het behandelen van paarden op die manier, dus ik kijk sowieso naar hoe ze bewegen en waar mijn "werkgebieden" zitten.
Ook scan ik de paarden zoals ik normaal met massage zou doen ook. (met palpatie etc)
Groot verschil zit hem in dat je nu meer het héle paard behandeld vs. de probleemgebieden.
Leuke daarvan is ook bijvoorbeeld dat je ziet dat ik bijvoorbeeld een probleem ervaar met het buigen van de hals en vervolgens ergens anders wat doe waarna het buigen van de hals makkelijker gaat.
Daardoor ga je wel andere verbanden leggen ook, maar ook het patroon van je paard leren kennen.

Voor mij is masterson meer "zacht" laagjes pellen vs vaak wat harder en gerichter te werk gaan.
Voor sommige paarden werkt het 100x beter om zacht laagjes te pellen, zoals mijn ene eigen merrie die als je (iets te ) hard te werk gaat je gewoon een trap geeft en zich zeker niet "overgeeft" aan een gewone massage.

Ik vind persoonlijk niet dat ik een betere band met mn paarden heb gekregen :+
Ik heb vooral een andere band met het stress-systeem van paarden gekregen denk ik.
Persoonlijk zie ik (ook kijkend naar mezelf) dat stress enorm veel doet, en dit kan zowel fysieke stress zijn als mentale stress. Hierop kunnen behandelen vind ik wel een enorme plus.

Jim Masterson heeft dit niet "gemaakt" voor het verbeteren van de band met je paard maar als methode om (vanuit zijn toen functie als groom) sportpaarden beter te laten presteren. Dus ik "geloof" wel zeker in het lichamelijke aspect van de behandelingen/sessies

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:00

Ik heb de weekend cursus een aantal jaren terug gedaan, ik gebruik het te weinig, maar ik zie zeker leuke resultaten mee. Vooral bij paarden die veel stress hebben.