Ik heb in augustus een maand lang lessen genomen bij een manege, omdat ik niet op mijn eigen pony kon rijden en ik graag de basis weer op zou willen pakken.
Dit was bij een manege in provincie Groningen (bij herkenning of mocht je willen weten welke, stuur ik graag een PB).
Helaas bleek dit totaal niet aan te sluiten bij mijn wensen, zowel de rijstijl als welzijn van de paarden niet. Veel faciliteiten voor de ruiters, weinig voor de paarden.
Manegepaarden zelfs in de zomer veel op stal, verplicht rijden met zweep en zeer weinig begeleiding (ik moest alles zelf maar uitzoeken, zelfs nooit een simpele rondleiding gehad). Veel bemoeienis van andere ruiters, echt jaloers ik-weet-het-beter gedrag.
Vandaar dat ik hier heel snel weg ben gegaan en netjes met een maand opzegtermijn (waarin in niet ben komen opdagen, wel netjes betaald) opgezegd.
Nu word er al 2 maanden lang alsnog geld afgeschreven door deze manege.
Ik heb al 2x telefonisch en 1x per mail (alles netjes op een rijtje gezet) contact gehad, werd beloofd actie te ondernemen maar er is niks gebeurd.
Ik ga vanmiddag weer bellen. Het gaat niet om een enorm bedrag, maar ik geef het liever uit aan mijn eigen paard, waar ik nu heerlijk op mijn eigen manier op aan het rijden ben.

Ik ben wel in het contact altijd vriendelijk, netjes en geduldig gebleven. Misschien moet ik er wat meer druk achter zetten?
Adviezen zijn welkom en ik wil met alle liefde de naam per PB doorgeven want inmiddels ben ik het wel een beetje zat