24/7 buitenomgeving R’dam, Rhoon, Barendrecht, Ridderkerk…

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnyh84

24/7 buitenomgeving R’dam, Rhoon, Barendrecht, Ridderkerk…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 10:24

Ik ben op zoek naar een plek voor mijn paard waar hij jaarrond buiten kan staan met soortgenoten. Weidegang is geen vereiste, de hele dag door ruwvoer wel.
Een bak of roundpenn is fijn, hoeft zeker niet luxe. Max 30 minuten vanaf Rotterdam.

Ik heb een sociale ruin van 5 jaar oud.

Wie o wie geeft mij de gouden tip… Het is zo’n lastige zoektocht.

EliseXJoelle

Re: 24/7 buitenomgeving R’dam, Rhoon, Barendrecht, Ridderkerk…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:36

Die omgeving is heel erg lastig.

In Ridderkerk zijn enkele plekken, maar ik weet hier geen contact gegevens van.
Paddock Paradise de kleine Duiker (heet toch zo?) in Barendrecht misschien?

Anders moet je denk ik al snel richting Brielle/Oostvoorne/Breda die kant op gaan denken...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:12

In Rhoon was toch ook een Hit Actief ofzo? Of bestaat deze niet meer?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:24

Volgens mij heeft die een gigantische wachtlijst Daihyo, en zijn er ook weer verschillende verhalen ..

Maar in onze omgeving kan je zoeken naar een speld in een hooiberg. Je hebt iets verderop Stal Zeggezicht die heeft ook een 24uurs kudde. Ik ben daar met een vriendin wezen kijken voor normale stalling, maar het was niet helemaal het sfeertje waar ik graag zou komen. Zij staat er op de wachtlijst.
Ik sta prima in Bergen Op Zoom, net aan 40 minuutjes vanaf Barendrecht. Niet 24/7 buiten maar wel veel en all incusive :)

C_arola
Hoofdmoderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:01

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:55

Hele lastige omgeving om zoiets te vinden. Is een kleine mini paddock of uitloopstal ook voldoende?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:03

xDenies schreef:
Volgens mij heeft die een gigantische wachtlijst Daihyo, en zijn er ook weer verschillende verhalen ..

Maar in onze omgeving kan je zoeken naar een speld in een hooiberg. Je hebt iets verderop Stal Zeggezicht die heeft ook een 24uurs kudde. Ik ben daar met een vriendin wezen kijken voor normale stalling, maar het was niet helemaal het sfeertje waar ik graag zou komen. Zij staat er op de wachtlijst.
Ik sta prima in Bergen Op Zoom, net aan 40 minuutjes vanaf Barendrecht. Niet 24/7 buiten maar wel veel en all incusive :)

Zeggezicht zit ook continu met wachtlijsten.

Johnnyh84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 14:03

DiantaM schreef:
Hele lastige omgeving om zoiets te vinden. Is een kleine mini paddock of uitloopstal ook voldoende?

Zou ook moeten kunnen, alleen dan wel samen met een ander paard

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:36

Je zou eens kunnen informeren bij stal Oostendam
In Ridderkerk. Daar staan ze veel buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 05:30

DiantaM schreef:
Je zou eens kunnen informeren bij stal Oostendam
In Ridderkerk. Daar staan ze veel buiten.

Bij veel buiten denk ik niet meteen aan Oostendam. Is die stal zo verandert? Het is alweer een tijd geleden dat ik contact heb opgenomen maar toen waren er maar 2 paddocks en het merendeel van de dag op stal.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 06:23

Lous schreef:
xDenies schreef:

Zeggezicht zit ook continu met wachtlijsten.

Op dit moment is die wachtlijst voor de 24/7 weide minimaal 1 jaar, met verwachting 1,5 jaar.
Zelf sta ik daar sinds februari op de wachtlijst en voor de winter was er sowiso geen plek. tussen oktober en april worden er ook geen nieuwe paarden ingeschaard in de kudde dus eer dat ik terecht zou kunnen zit ik al op 1 jaar en 2 maanden mits dat gelijk in april al zou zijn wat nog niet bekend is.
de wachtlijst voor reguliere stalling is zelfs langer dan 1-1,5 jaar....

Toen ik er ging kijken hing er een ontspannen sfeer en kreeg ik het idee dat iedereen lekker zijn ding doet. Ja de stal is groot, maar het gevoel viel eigenlijk wel mee.
de reguliere stalling trok mij ook minder dan de 24/7 weide. Een kennisje van mij staat daar en heeft het wel onwijs naar haar zin :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 07:42

Ieder voor zich. Ik sta ook op een grote stal maar die sfeer vind ik zelf beter, plus de eigenaar neemt tijd voor je als je dat vraagt en toen wij op zeggezicht liepen was dat er niet. Dus mijn gevoel + mijn ervaring.
Ik heb overigens ook geen reden om bij onze stal weg te gaan. Ik ging mee omdat vriendin er naar toe wilt en ik had uiteindelijk ook wel wat vragen, maar daar was geen tijd voor :)
Plus een jaar wachtlijst vind ik ook niet te doen. Als je weg wilt dan wil je weg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:19

Iets verder weg misschien maar heeft Ruitje geen plek? https://www.staldegroenemeer.nl/

Een wachtlijst van een jaar valt overigens wel mee.
Onze stalhouder doet geeneens meer aan wachtlijsten. De kans dat je er bij ons tussen komt is eens in de vijf jaar of zo....

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:46

xDenies schreef:
Ieder voor zich. Ik sta ook op een grote stal maar die sfeer vind ik zelf beter, plus de eigenaar neemt tijd voor je als je dat vraagt en toen wij op zeggezicht liepen was dat er niet. Dus mijn gevoel + mijn ervaring.
Ik heb overigens ook geen reden om bij onze stal weg te gaan. Ik ging mee omdat vriendin er naar toe wilt en ik had uiteindelijk ook wel wat vragen, maar daar was geen tijd voor :)
Plus een jaar wachtlijst vind ik ook niet te doen. Als je weg wilt dan wil je weg.

Ieder voor zich en zijn eigen ervaring inderdaad. Mijn bezoek was positief. heb denk ik ruim een uur a 1,5 uur staan praten met de eigenaar en al onze vragen kunnen stellen.

Een jaar wachtlijst is klote, dat klopt. als je iets wil dan willen wij paardenmeiden dat over het algemeen zsm als dat in het welzijn van ons paard is. Soms heb je geen keus en moet je het doen met de mogelijkheden die je hebt/krijgt. Om de reden van de wachtlijst én het weg willen/moeten op de toenmalige stalling ben ik tussentijd ook verhuisd, jaar wachten kwam voor mij dus ook berroerd uit.

Ken jullie stal ook, die zou dan bijvoorbeeld weer niks voor mij zijn. Gelukkig zijn er veel stallen en voor ieders wat wils te vinden als je zoekt in een ruime straal :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 12:42

Daarom, ieder voor zich. Gaat er bovenal om wat TS zoekt en zich fijn bij voelt :)
Maar onze stal valt voor die wensen af.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:25