Zadelmakers Nederland (overijssel/gelderland)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Harley19

Zadelmakers Nederland (overijssel/gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 18:22

Hoi,
Ik heb al meerdere zadelmakers bij mijn paard gehad, maar heb nog niet helemaal gevonden wat ik zoek. Ik ben opzoek naar een zadel wat natuurlijk mijn paard past en daarnaast geen/afneembare wrongen heeft en een smalle twist. Ik heb ook al met meerdere zadelmakers slechte ervaringen gehad dus wil graag van anderen hun ervaringen horen. Iemand uit omgeving Overijssel/gelderland zou fijn zijn, maar ik ben ook bereid iemand van verder te laten komen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:01

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Jeika

Re: Zadelmakers Nederland (overijssel/gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:03

Zadelmakerij Hollander vind ik een hele goeie. :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:13

Bedoel je dat je zonder wrongen wilt rijden? Er zijn meer dan genoeg zadels te verkrijgen met afneembare wrongen, maar het zweetblad is dan nog wel voorgevormd om over een wrong heen te vallen. Ik weet niet hoe dat zit met lange termijn slijtage en hoe het er uit ziet als je zo'n zadel zonder wrongen rijdt. Ik ken ook geen merken die standaard zonder wrong aanbieden. Ik denk dat je dus sowieso een op een maat gemaakt zadel moet bestellen. Eventueel kan je misschien ook kijken naar hele kleine wrongen? Ik voel me ook al snel opgesloten in een zadel met te grote wrongen (ik reed dus ook prima zonder wrong tijdens een passessie), maar met een klein wrongetje kom ik prima weg.

Wat is je budget?

_Harley19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 19:16

Bowo schreef:
Bedoel je dat je zonder wrongen wilt rijden? Er zijn meer dan genoeg zadels te verkrijgen met afneembare wrongen, maar het zweetblad is dan nog wel voorgevormd om over een wrong heen te vallen. Ik weet niet hoe dat zit met lange termijn slijtage en hoe het er uit ziet als je zo'n zadel zonder wrongen rijdt. Ik ken ook geen merken die standaard zonder wrong aanbieden. Ik denk dat je dus sowieso een op een maat gemaakt zadel moet bestellen. Eventueel kan je misschien ook kijken naar hele kleine wrongen? Ik voel me ook al snel opgesloten in een zadel met te grote wrongen (ik reed dus ook prima zonder wrong tijdens een passessie), maar met een klein wrongetje kom ik prima weg.

Wat is je budget?

Ik heb niet echt een max budget. Het moet idd sowieso een op maat gemaakt zadel worden. Het gaat eigenlijk vooral om een goede zadelmaker en dan niet een die ongv 2 merken levert:)

_Harley19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 19:17

Jeika schreef:
Zadelmakerij Hollander vind ik een hele goeie. :)

Bedankt voor je reactie hier heb ik helaas zelf en meerdere mensen in mijn omgeving een slechte ervaring mee:(

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:19

als je niet een max budget hebt maakt het, het al weer makkelijker.
Met deze specifieke eisen zou je naar WOW kunnen kijken(je kan dan alle onderdelen van het zadel samenstellen), Mechteld Jonkers zit in het noorden, ik weet niet of die naar overijssel/gelderland komt.
Annelieke Ten Pas heeft ook een groot assortiment en hoor ik veel positieve verhalen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 05:59

Kitty van Kifrahorse vind ik een aanrader! Ze komt uit de omgeving van Arnhem.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:02

Heleen Klumper

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:50

Daaleman uit Empe.
De enige zadelmaker die het zadel helemaal vanaf de kale boom in zijn eigen werkplaats maakt.
De GPS1 heeft heel weinig wrong.
Ik heb er hier 1 liggen die we niet meet gebruiken omdat het betreffende paard dood is, als je in de buurt van Zutphen woont mag je hem wel komen bekijken/proberen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:56

Ik had dezelfde eisen als jij hebt. Echt een smalle twist en verwisselbare wrongen. Daarnaast heb ik ook nog eens een paard met een onmogelijke bouw. Ik ben uitgekomen op een Signum van Pura Nobleza. Misschien niet de meest voor de hand liggende keus als je geen Iberisch paard hebt, maar ze beperkt zich niet tot rassen. Ze komt uit Amstelveen en rijdt heel Nederland door.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:10

Ik woon in Gelderland en heb helaas ook al veel zadelmakers gehad die niet naar tevredenheid waren.

Wel goede ervaring heb ik met Ninon Schutte en een nog wat betere ervaring met Sella. Ik verwacht dat het bij beide mogelijk is om een zadel zonder wrong te krijgen, zonder dat het zweetblad dan raar loopt.

Beide zadelmakers voeren 1 merk, maar natuurlijk wel keuze uit verschillende modellen en de mogelijkheid een zadel zo samen te stellen zoals fijn is voor je paard en jezelf.

1 van mijn Sella's heeft een monoblad en de wrong op het blad. Mijn been ligt achter de wrong en ik kan mijn been fijn laten afhangen.

Echter in geval van een bok of wegschieten heb ik toch het idee dat ik net even wat beter blijf zitten.
Heb je wel eens gekeken of dat een optie voor je kan zijn?

Afbeelding

karin30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:17

Ik heb nu al een tijd ilona van de zadelkamer ze woont in Neede maar komt ook overal. Ben er zeer tevreden over