Zadelmaker korte pony zuid-limburg

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Zadelmaker korte pony zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 12:43

Ja hoor, daar ben ik weer eens met een zadeltopic 8)7

We dachten eindelijk hét zadel voor ons gevonden te hebben, een prydi met teruggesneden lepel en korte kussens. Helaas ben ik overgestapt op een Tekna zadel naar aanleiding van knieproblemen van mijn kant die met dit zadel minder leken.
Mijn pony laat nu heel duidelijk weten dat dit zadel NIET past (bokken, weigeren te lopen, staken in alle vormen). Dit doet ze niet zonder zadel of met ons barebackpad, dus zodoende is dit zeker weten het zadel.

Daarom de zadelmaker weer erbij geroepen, na lange tijd wachten zou hij eindelijk gistermiddag komen, maar was verhinderd. Nu is er met geen mogelijkheid contact met hem mogelijk (email, telefoon, whatsapp, etc.).
Het liefst had ik ons oude prydi zadel weer terug, maar deze ligt bij onze huidige zadelmaker en die is dus niet bereikbaar... Ook komt hij uit Zuid-Duitsland dus niet echt op "ff langsrijden" afstand.

Vandaar ben ik dus op zoek naar een zadelmaker in de buurt van Zuid-Limburg zonder een maandenlange wachttijd.
Ik heb al bij Jo en Angela Viehoff gevraagd, maar zij vallen buiten mijn budget (1500 euro).
Ik heb slechte ervaringen met Görtz en Mandelartz.
Ook heb ik meerdere keren een pasconsult aangevraagd bij Hans van Dijk/Atorka, maar hier wordt niet op gereageerd of vaak pas maanden na het aanvragen, waardoor er dan al vaak een andere zadelmaker bij geweest is.
Ik heb al een lijntje uitgegooid naar Kings Saddlery uit Schinveld.

Wie weet er nog een andere zadelmaker die ons zou kunnen helpen?

xJurdyWonanx

Re: Zadelmaker korte pony zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:57

Ik wilde Kings aanraden, maar zie dat net onderaan je bericht al staan haha. Maar daar iig goede ervaringen mee!

EmmyAJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:16

Ik heb zelf Röttsches uit Aachen en ben daar erg tevreden over. Ik weet niet hoe snel ze kunnen

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:58

Je zadelmaker die je oude Prydi heeft kan hem gewoon aan je opsturen, dan heb je hem met 2 dagen terug. Prydi is overigens gemaakt bij Ideal, dus daar hoef je niet per se een dealer bij te vragen om dat aan te passen, dat kan elke zadelmaker die Ideal/Crown zadels verkoopt voor je regelen.
Laatst bijgewerkt door dianaw33 op 14-10-22 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:00

dianaw33 schreef:
Je zadelmaker die je oude Prydi heeft kan hem gewoon aan je opsturen, dan heb je hem met 2 dagen terug.

Moet tie wel bereikbaar zijn :')

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:03

Ik denk dat je tegen het probleem aanloopt dat veel zadelmakers hebben: dat ze hele lange dagen maken met veel onderweg, een 1 mans bedrijf zijn, heel veel berichten via heel veel kanalen binnenkrijgen, en slechts beperkt de tijd hebben om die te beantwoorden. Dat is lastig voor jou, dat begrijp ik, maar daardoor kan het langer duren voordat iemand reageert.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:06

Ik kan je niet helpen in jouw omgeving, maar ik heb juist wel goede ervaringen met Hans. Inmiddels twee keer langs geweest op korte termijn en goed contact. En Drenthe is ook niet helemaal bij hun locatie in de buurt. Misschien wel weer eens het proberen waard?

Verder heb ik nog een Prydi liggen die je wel zou mogen proberen, maarja, Drenthe is voor jou niet om de hoek.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 09:15

We zijn ondertussen voorzien met een Edix Tudor via Zadel en Zorg :D bedankt voor de tips!