Joker/Otto/etc. (simulator)

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle
Berichten: 6155
Geregistreerd: 19-06-11

Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 11:17

Goedemorgen,

Nu ik het rijden weer aan het oppakken ben, na een hele tijd niet gereden te hebben, merk ik dat sommige oude, roestige (niet altijd per se positieve) patronen toch wel zijn blijven plakken. Ik kan nog steeds aardig rijden hoor, maar ik merk dat vooral mijn beenligging nog wel wat verbetering kan gebruiken.

Nu leek het me goed om dit te oefenen op een simulator. Ik heb op internet proberen te zoeken maar ik vind enkel simulators die ver, ver weg zijn van het noorden. Geen punt hoor om wat verder te rijden, maar om ergens in de noordelijke provincies dit te kunnen doen lijkt me wel fijn. Juist omdat ik het ook wat vaker wil gaan doen.

Weten jullie of er iemand in het noorden zit die dit ook aanbiedt?

Alvast hartelijk dank!

xPearl

Berichten: 3301
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:21

Ruiter Balans Centrum in Balkbrug? Die hebben een Otto. Maar weet niet of dat voor jou te ver is..

Zelf geen ervaring met de Otto, maar ken de eigenaresse wel :j

rozebadeend

Berichten: 354
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:14

Geen idee wat er in het noorden zit.
Maar persoonlijk zou ik liever voor Joker gaan dan voor Otto. Heb op beide diverse malen gezeten. Maar bij Joker komen verkeerde houding/beweging e.d. veel duidelijker in beeld.

jokari

Berichten: 8808
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:54

Is Reestdal noordelijk genoeg ? Daar zit iemand met een Joker. Zij richt zich op gangenpaarden, maar Joker tölt sowieso niet. :D Ik denk dat je vast wel bij haar terecht kan.

Sterre98

Berichten: 6412
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:58

Ik dacht dat er rond Steenwijk/Drachten ook zoiets moest zitten. Je kan altijd pmo een bericht doen, want die hebben die simulator regelmatig!

siskeh
Berichten: 8695
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:16

Marian Staal zit in in Schildwolde (Salva Paardensport)
Ze komt ook ca. 1x per maand naar Vredenheim, tegen Grolloo aan(tussen Borger en Rolde)
Ze geeft onder andere Joker-training

ElinaSK

Berichten: 2682
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:25

Vijver en Paard zit in Slochteren, zij heeft een Joker staan daar. Ze geeft daar ook regelmatig clinics mee op locatie. Je zou even bij haar kunnen informeren, ze geeft heel fijn les in elk geval vind ik :)

myk_en_shant

Berichten: 3278
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:39

Jeanine van der Zijden uit Doldersum heeft zelfs 2 jokers, een balanscoach, een draf en galop simulator.
Zij is een echte aanrader.
Je kunt haar vinden onder paard en harmonie te Doldersum.

jetm
Berichten: 1301
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:32

myk_en_shant schreef:
Jeanine van der Zijden uit Doldersum heeft zelfs 2 jokers, een balanscoach, een draf en galop simulator.
Zij is een echte aanrader.
Je kunt haar vinden onder paard en harmonie te Doldersum.

Helemaal mee eens ....

lies_sparkle
Berichten: 6155
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 16:02

Jullie zijn geweldig. Ontzettend bedankt!

Dancer

Berichten: 2149
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:40


WendyBZ

Berichten: 13163
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:28

ElinaSK schreef:
Vijver en Paard zit in Slochteren, zij heeft een Joker staan daar. Ze geeft daar ook regelmatig clinics mee op locatie. Je zou even bij haar kunnen informeren, ze geeft heel fijn les in elk geval vind ik :)


Ze heeft er twee, een voor thuis en een voor op locatie. Inderdaad een aanrader :j

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:26

Tessa Roos, zij heeft twee jokers en komt daarmee ook op verschillende lokatie in het land

Connaisseur
Berichten: 300
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:32

Heeft er iemand misschien ook ervaring met een Joker in Brabant? Er zitten verschillende mensen die het aanbieden zo te zien maar met allemaal geen ervaring.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:33

Connaisseur schreef:
Heeft er iemand misschien ook ervaring met een Joker in Brabant? Er zitten verschillende mensen die het aanbieden zo te zien maar met allemaal geen ervaring.


Ik wel met een simulator in Geel, dat is misschien ook wel te doen? Vond ik erg leerzaam, kwamen echt compleet nieuwe inzichten uit.

Moonlight17
Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:25

Connaisseur schreef:
Heeft er iemand misschien ook ervaring met een Joker in Brabant? Er zitten verschillende mensen die het aanbieden zo te zien maar met allemaal geen ervaring.


Binnenkort eind november is Roos Dyson weer in Ysselsteyn Limburg. Niet ver over de grens van Brabant. Misschien is dat een beetje in de buurt.

germie

Berichten: 26531
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:23

Volgens mij zijn dit passieve simulators. Daarmee leer je bewegingen nog niet voelen. Op Equitana hadden ze een simulator waar je ook echt bewegingen mee kon voelen. Ik ben de naam van die even kwijt. Daar zou ik eerder geld aan uitgeven dan aan een paard met een 'veer'.

Amber_anne

Berichten: 7106
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:32

Ts vind je het erg als ik hier ook mijn vraag stel?

Zijn er mensen met ervaring rondom Zwolle ?

myk_en_shant

Berichten: 3278
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:18

germie schreef:
Volgens mij zijn dit passieve simulators. Daarmee leer je bewegingen nog niet voelen. Op Equitana hadden ze een simulator waar je ook echt bewegingen mee kon voelen. Ik ben de naam van die even kwijt. Daar zou ik eerder geld aan uitgeven dan aan een paard met een 'veer'.


Ondertussen heb ik rond de 30 uur op de joker erop zitten, ik kan je echt verzekeren als je zelf correct de beweging inzet en onderhoud, dan is het net dat je op een echt paard zit.
Maar heel veel mensen weten niet eens hoe de stap / draf / galop beweging in elkaar steekt.
Zodra je een goede instructrice hebt bij de joker, dan kun je dit echt wel leren.

myk_en_shant

Berichten: 3278
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:20

Amber_anne schreef:
Ts vind je het erg als ik hier ook mijn vraag stel?

Zijn er mensen met ervaring rondom Zwolle ?

Paard en harmonie in Doldersum is een echte aanrader, vanuit Zwolle prima te bereizen.

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:17

Connaisseur schreef:
Heeft er iemand misschien ook ervaring met een Joker in Brabant? Er zitten verschillende mensen die het aanbieden zo te zien maar met allemaal geen ervaring.


In Drunen zit iemand met een joker, dat is een kennis van me. Als je interesse hebt, stuur maar een pb

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:39

Dancer schreef:


Hier sluit ik me bij aan.

Heb destijds een clinic in de buurt bij Marloes gedaan. En zij was echt de 1e die zag dat er iets niet klopte in m’n lijf. (Blijk dus ernstige heupdysplasie te hebben links.) En ondanks dat ik lichamelijk dus niet helemaal lekker in elkaar zit, ben ik zo enorm vooruit gegaan met m’n houding. En het mooiste van alles, ik stapte regelmatig met pijn op, maar kwam er dan na de les zonder pijn af.

Heb na wat uren op de joker nu regelmatig mijn pony mee naar Marloes. En ook dat vind ik een aanrader :)

germie

Berichten: 26531
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:03

myk_en_shant schreef:
germie schreef:
Volgens mij zijn dit passieve simulators. Daarmee leer je bewegingen nog niet voelen. Op Equitana hadden ze een simulator waar je ook echt bewegingen mee kon voelen. Ik ben de naam van die even kwijt. Daar zou ik eerder geld aan uitgeven dan aan een paard met een 'veer'.


Ondertussen heb ik rond de 30 uur op de joker erop zitten, ik kan je echt verzekeren als je zelf correct de beweging inzet en onderhoud, dan is het net dat je op een echt paard zit.
Maar heel veel mensen weten niet eens hoe de stap / draf / galop beweging in elkaar steekt.
Zodra je een goede instructrice hebt bij de joker, dan kun je dit echt wel leren.

Het ziet er op zo'n filmpje in ieder geval wel heel raar uit, haha. Sorry ook.
Ik zou het best eens willen proberen voor een kwartiertje ofzo, dat niet meteen al het geld weg is als je het niets vindt. Ik weet wel hoe de bewegingen in elkaar steken. Maar kun je ook doorzitten dan? Omdat het wel een passieve simulator is hou ik wel twijfels. En rijden is meer dan alleen rechtuit een beweging volgen, je moet ook hulpen geven, het paard laten buiten, enz.
Die van equitana was dat niet, die gaf echt zelf de bewegingen, natuurlijk moest je nog wel hulpen geven. Er zaten daar ook sensoren.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:27

germie schreef:
Ik weet wel hoe de bewegingen in elkaar steken. Maar kun je ook doorzitten dan? Omdat het wel een passieve simulator is hou ik wel twijfels


Weetje ook hoe de beweging in je eigen lijf werkt dan? Klinkt alsof een lesje joker best nuttig voor je kan zijn! :D Joker kan "over de rug lopen" grote passen maken, kleine passen maken. Linker of rechtergalop. Bij de meiden waarmee ik dit heb gedaan begon eigenlijk iedereen met doorzitten. Als dat goed ging door naar lichtrijden. In mijn geval stukken verlichte zit (endurance ruiter). Echt interessant! Zeker waard om een keertje te doen :j

germie

Berichten: 26531
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:32

Toevallig weet ik wel hoe bewegingen werken, ook in je eigen lichaam en ook hoe je met lichaamsspanning, spierspanning, spiergeheugen en dat soort dingen moet omgaan (ben immers zelf ook instructeur). Maar het zou op zich niet slecht zijn om het eens een keer te doen en te kijken of vooroordelen kloppen of juist niet. Dus wie weet ga ik het eens doen. En als je weet hoe het bij een ander moet zijn, dat wil niet direct zeggen dat het bij jezelf altijd direct perfect zit natuurlijk. Maar mijn gevoel zegt nog steeds dat zo'n actieve simulator meer kan bieden.
Zijn er ook filmpjes dan van joker in galop?
Ik had vroeger overigens priveles van Marian Staal, die schijnt nu dus zo'n Jokerpaard te hebben. :)