Ervaring met Valery Verkleef?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

abeltje_xx

Ervaring met Valery Verkleef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-22 13:06

Voor een vriendin die binnenkort haar eerste paard wil aanschaffen kijk ik regelmatig rond of ik wat leuks zie. Toevallig kwam ik deze advertentie tegen:

https://www.ehorses.nl/pre-ruin-10jaar-165-cm-zwartbruin-dressuurpaard-achtmaal/3359627.html

Ziet er leuk uit en is min of meer waar ze naar op zoek is.
Valery heeft hetzelfde adres als stal Doorstap, maar ik zie geen van haar paarden op de site van SD staan.
Vanzelfsprekend wordt een paard gekeurd door een onafhankelijke dierenarts voor eventuele aankoop. Maar ik vind het zelf fijn om wat meer te weten te komen over Valery indien mogelijk.

Nieuw leven in Groningen! :)

_Denise_

Re: Ervaring met Valery Verkleef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:13

Benieuwd naar die strepen op zijn rug, wat zou dat zijn?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:16

_Denise_ schreef:

Het ziet er uit als rainrot.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:21

Paard loopt met bit overigens met de mond iets opengesperd. Vaak ongemak of pijn. Mocht je vriendin gaan kijken, dan heel goed laten keuren bij een eigen DA naar keuze incl rontgen. Helaas zijn de slechte verhalen van die stal beter verspreid dan de goede en met een reden. Niet zo heel gek dat ze onder een particuliere naam paarden te koop aanbieden nu.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-22 13:25

janderegelaa schreef:
_Denise_ schreef:

Het ziet er uit als rainrot.

Ja dat vroeg ik me ook af, de vacht lijkt niet onregelmatig op die plekken, voor zover te zien is op de foto's tenminste, dus het lijken me geen littekens of andere beschadiging.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-22 13:32

Padoertje schreef:
Paard loopt met bit overigens met de mond iets opengesperd. Vaak ongemak of pijn. Mocht je vriendin gaan kijken, dan heel goed laten keuren bij een eigen DA naar keuze incl rontgen. Helaas zijn de slechte verhalen van die stal beter verspreid dan de goede en met een reden. Niet zo heel gek dat ze onder een particuliere naam paarden te koop aanbieden nu.

Er zou sowieso gekeurd worden, klinisch en röntgenologisch.

Het zou verder helemaal geen probleem zijn als er rijtechnisch wat aan gesleuteld moet worden, daar heeft ze mij voor :Y)
Ze is opzoek naar een lief paard voor buitenritten en bakrijden. Het hoeft geen supersportpeerd te worden. Maar ze houd wel van spanjaarden :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:17

Een grote PRE voor 6000 euro… omdat klinkt toch niet goed nee.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-22 17:42

Serieuze vraag in het algemeen over zoiets: Stel er is inderdaad iets mis met zulke paarden, zou dat dan niet naar voren moeten komen in een klinische en röntgenologische keuring? Zijn er gezondheidsproblemen die een handelaar kan verbergen ondanks een grondige keuring?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:33

abeltje_xx schreef:
Serieuze vraag in het algemeen over zoiets: Stel er is inderdaad iets mis met zulke paarden, zou dat dan niet naar voren moeten komen in een klinische en röntgenologische keuring? Zijn er gezondheidsproblemen die een handelaar kan verbergen ondanks een grondige keuring?

Ze hopen vnml op de kopers die in lagere prijsklasse zoeken en niet keuren. Genoeg kopers die in mooie praatjes geloven en ‘paard is onlangs nog gekeurd’ voor lief nemen en zo’n dier opladen en meenemen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-22 19:52

Padoertje schreef:
abeltje_xx schreef:

Ze hopen vnml op de kopers die in lagere prijsklasse zoeken en niet keuren. Genoeg kopers die in mooie praatjes geloven en ‘paard is onlangs nog gekeurd’ voor lief nemen en zo’n dier opladen en meenemen.

ah op die fiets :Y) Ik ging er gewoon vanuit dat iedereen een paard laat keuren voor aankoop. }:0

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:04

Sja röntgen is ook zoiets e. Hoeveel foto’s neem je en van wat? 16 of 120?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:13

De meeste mensen schrikken al van de prijs voor klinisch en rontgen keuren. Je bent zo 1000,- kwijt en dat is best veel op een paard van 5000,- Persoonlijk zou ik altijd rondom keuren, want of je nu een paard loopt van 5k of van 30k, het verdriet om een paard dat achteraf niet gezond is, is net zo groot. En met vooraf keuren, kun je jezelf vaak veel leed besparen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:15

poes schreef:

120 foto’s voor rontgen?? Wat doe je in hemelsnaam dan allemaal? Ik had er 36 voor hals, benen en rug.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:16

Autumnn schreef:
poes schreef:

120 foto’s voor rontgen?? Wat doe je in hemelsnaam dan allemaal? Ik had er 36 voor hals, benen en rug.

Ja mijn keurende arts zei dat dat voor top paarden wel gangbaar is :+

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:28

Ze hebben iig weer een blik volbloeden losgetrokken zie ik.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:36

keuren kan zeker ;-)
maar dat zal dan waarschijnlijk op je eigen kosten moeten. Best jammer als je eigenlijk van te voren al bijna weet dat alles wat je gaat keuren zeer waarschijnlijk wel iets mankeert (dan ben je al snel 500 euro per keuring kwijt).
Ze zitten vaak niet voor niks in een prijsklasse waarin heel veel mensen niet keuren.

Ik zou heel goed zelf kijken of je er langs wil gaan (zou het alleen doen als ze je zelf echt veel ervaring hebt, en een goed oog hebt, en niet direct op een roze wolk beland), dat kan al veel keuringskosten schelen.....

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

DaisyLynn93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:31

kyrkelover schreef:

Viel me idd ook op. Heb al een waarschuwing gedaan op Facebook, maar mebrouw heeft me direct geblokkeerd overal. Adverteerd op Ehorses en 2ehands.be op marktplaats niet. En alles met profielen die net aan 2 weken geleden aangemaakt zijn..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:32

Op marktplaats ook, want zodoende ging ik kijken wie ze was. En kwam ik uit dat haar adres hetzelfde was als stal doorstap

als S uit Zundert

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-22 15:40

DaisyLynn93 schreef:
kyrkelover schreef:

Viel me idd ook op. Heb al een waarschuwing gedaan op Facebook, maar mebrouw heeft me direct geblokkeerd overal. Adverteerd op Ehorses en 2ehands.be op marktplaats niet. En alles met profielen die net aan 2 weken geleden aangemaakt zijn..

Als iemand die niet zo thuis is in dat soort dingen; waarom is een blik volbloeden en niet adverteren op mp zo'n probleem?

Haar paarden staan trouwens niet op de site van doorstap, kan het dan niet zijn dat zij een soort van onderhuurt ofzo? Dus dat zij een andere handelaar is die toevallig daar staat. Geen idee hoe groot die stal daar is.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-22 15:42

Sky_As schreef:
keuren kan zeker ;-)
maar dat zal dan waarschijnlijk op je eigen kosten moeten. Best jammer als je eigenlijk van te voren al bijna weet dat alles wat je gaat keuren zeer waarschijnlijk wel iets mankeert (dan ben je al snel 500 euro per keuring kwijt).
Ze zitten vaak niet voor niks in een prijsklasse waarin heel veel mensen niet keuren.

Ik zou heel goed zelf kijken of je er langs wil gaan (zou het alleen doen als ze je zelf echt veel ervaring hebt, en een goed oog hebt, en niet direct op een roze wolk beland), dat kan al veel keuringskosten schelen.....

Is keuren niet altijd op eigen kosten? Heb nog nooit een vraagprijs gezien waar keuren bij inbegrepen zat. Ik zie dat dan ook als een extra kost die nog bij de aankoop komt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:57

abeltje_xx schreef:
Sky_As schreef:
keuren kan zeker ;-)

Is keuren niet altijd op eigen kosten? Heb nog nooit een vraagprijs gezien waar keuren bij inbegrepen zat. Ik zie dat dan ook als een extra kost die nog bij de aankoop komt.

Vroeger niet

Toen werd er afgesproken, negatief advies zijn de kosten voor de verkoper, positief advies dan voor de koper.
En dat was veel beter. Want dan had een malafide handelaar het zwaar als mensen keurde en ze kregen zelf elke keer 500 euro erbij.
Nu kan een malafide handelaar het niets schelen, kost hem toch niets.
En in die prijsklasse keuren daarom vele maar niet, want dan ben je na een paar keer een half paard kwijt aan keuringskosten. En daar maakt de oplichter dus handig gebruik van.

Jammer dus dat deze oude regel eigenlijk nooit meer gehanteerd word.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:45

DuoPenotti schreef:
abeltje_xx schreef:

Vroeger niet

Toen werd er afgesproken, negatief advies zijn de kosten voor de verkoper, positief advies dan voor de koper.
En dat was veel beter. Want dan had een malafide handelaar het zwaar als mensen keurde en ze kregen zelf elke keer 500 euro erbij.
En in die prijsklasse keuren daarom vele maar niet, want dan ben je na een paar keer een half paard kwijt aan keuringskosten. En daar maakt de oplichter dus handig gebruik van.

Anderzijds kon elk klein dingetje aangegrepen worden om paard te laten staan en verkoper te laten opdraaien voor kosten terwijl het paard klinisch ok was. Ik zou als verkoper hier ook maar zeer beperkt in meegaan met een Max bedrag voor keuring.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:11

In de lagere prijsklasse ken ik het niet anders dat keuren kosten koper is. In de hogere >15 wordt het paard vaak al gekeurd door de verkoper. Herkeuren is dan ook nog steeds kosten koper. Jij koopt een paard, dus de onderzoeksplicht ligt bij jou. Neemt niet weg dat ik het gedrag van vele handelaren echt niet door de beugel vind kunnen gaan. En kopers vaak te onwetend en naïef zijn, waar misbruik van wordt gemaakt.

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:34

DuoPenotti schreef:
Vroeger niet

Maar vroegah werd er ook niet snel RX gekeurd. Dan was (toentertijd) een bedrag voor een keuring hooguit Fl 150..

Bij de tienduizend ga ik offline.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:06

poes schreef:
Anderzijds kon elk klein dingetje aangegrepen worden om paard te laten staan en verkoper te laten opdraaien voor kosten terwijl het paard klinisch ok was. Ik zou als verkoper hier ook maar zeer beperkt in meegaan met een Max bedrag voor keuring.

voor een klein dingetje kwam geen negatief advies