Gezocht stalling met weidegang omgeving leersum veenendaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renate_r

Gezocht stalling met weidegang omgeving leersum veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 22:58

Ik ben op zoek voor mijn 4 jarige ruin naar een stalling met weidegang of paddock met een rijbaan met verlichting. Richtprijs 160 euro.

Wie kan mij helpen? Ben net verhuisd naar veenendaal en ken er nog niets.

Ook zie ik bijna geen rijverenigingen? Weet iemand daar iets over?

Hoop op jullie hulp!

igor001

Re: Gezocht stalling met weidegang omgeving leersum veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:29

Er zijn heel veel rijverenigingen in de omgeving: Plantage, Willaerruiters, Valeiruiters, Maarnse bergruiters etc..

Qua stallen denk ik dat je budget erg krap is. Er zijn veel stallen in de omgeving, maar je zit als je alles optelt (hooi, stro, evt voer) al gauw aan de €200/250 en dat vind ik eerlijk gezegd ook niet veel voor wat je vraagt.

Je hebt in Leersum Ten Cate stables, Van Eem (=nu vol), van Essen heeft ook stallen maar ken ik niet. Dan zit er nog iets bij het viaduct over de A12, ik dacht Hazendonk, ook Celestinahoeve. Er is nog een Paddock Paradise aan de Griftdijk in Maarsbergen/Woudenberg. Overberg heeft misschien nog wat kleine stalletjes. Greentop stables in Maarsbergen.

Tip: rij eens een rondje. Wie weet is er nog een klein stalletje bij een boer wat wel binnen je budget valt. Er is genoeg in de omgeving.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:45

Laatst bijgewerkt door vilheide op 02-07-19 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:46

Is 160 euro een kale prijs? Anders ga je niet slagen. Utrechtse heuvelrug is niet echt de goedkoopste omgeving om een paard te stallen...

renate_r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 07:03

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:12

In Leersum zit op de Nieuwe Steeg een boer die ook een paar stallen heeft. Die komt incl. hooi stro redelijk in de buurt van jou budget. Ik meen €200,- (pin me er niet op vast) voor een paard. Dat is incl ‘s ochtends voeren / zomer en winter op de wei en een mooie bak. Hele mooie bossen op 10 minuten stappen door de woonwijk heen.
Binnen/ buitenzetten en ‘s avonds voeren gebeurd in onderling overleg.
Boer heet Wesseling.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:49

Ik denk toch dat je je budget bij moet stellen zeker als je er een rijbak met verlichting bij wil. Ik zie wat jij zoekt echt niet lukken voor die prijs. Of je moet bij een boer gaan staan. Maar dan heb je waarschijnlijk geen bak alleen weidegang.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:25

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:37

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:09

Wat zoek je verder in een stalling? All-in of alles zelf doen? Ook een stal of is buiten met schuilstal voldoende?
Bij ons (in Leersum) is er bv wel een bak met verlichting, maar deze is niet super goed om echt in te trainen. In de omgeving zijn wel mogelijkheden om in een goede bak te rijden en je rijdt hier zo het bos in

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:25

SusanH schreef:
Ik denk toch dat je je budget bij moet stellen zeker als je er een rijbak met verlichting bij wil. Ik zie wat jij zoekt echt niet lukken voor die prijs. Of je moet bij een boer gaan staan. Maar dan heb je waarschijnlijk geen bak alleen weidegang.

Kan dus wel bij de stal die ik eerder noemde. Zit goede verlichting in. Is dus een boer met een heel fijne bak.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:55

Voor wat je zoekt liggen de prijzen wel wat hoger in die omgeving. Bij stal 't wildeland aan de buurtweg betaal je 265 euro per maand, je paard staat dan het hele jaar door over dag op de weide en snachts op stal. de staleigenaar doet bij de buitenboxen voor je buitenzetten en je moet dmv een rooster alle paarden binnen zetten. de binnenboxen moet zelf binnen en buiten gezet worden. zelf je stal uitmesten en bakjes klaar zetten. is wel een buitenbak en volgens mij onb stro en hooi. gehakseld stro zelf inkopen.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:57

Ik heb je een pb gestuurd :)

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:00

Wij betalen hier in Leersum 120 exclusief hooi. Maar is dus wel doe het zelf, in groepjes altijd buiten met een schuilstal en niet echt gericht op mensen die bv voor dressuurwedstrijden trainen.
Het is dus maar net wat je zoekt...

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:20

Mijn paard staat aan de rondweg in Veenendaal. Ik betaal voor mijn doe het zelf plekje €125,- pm exclusief hooi. Er is wel een bak aanwezig en het bos op stap afstand.

Het kan dus best wel passen binnen je budget maar dan moet je niet teveel eisen stellen.

renate_r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 08:32

vilheide schreef:
Mijn paard staat aan de rondweg in Veenendaal. Ik betaal voor mijn doe het zelf plekje €125,- pm exclusief hooi. Er is wel een bak aanwezig en het bos op stap afstand.

Het kan dus best wel passen binnen je budget maar dan moet je niet teveel eisen stellen.

Is daar nog een plekje?
Ik vind het zeker niet erg om veel zelf te doen. Hij heeft voor nu wel een plekje in Renswoude.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:10

renate_r schreef:
vilheide schreef:

Is daar nog een plekje?
Ik vind het zeker niet erg om veel zelf te doen. Hij heeft voor nu wel een plekje in Renswoude.

Momenteel niet maar begin september gaat er iemand weg.

Maaikeguit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:43

:) hoi ik vroeg me af of daar toevallig nog een plekje is ik ben namelijk op zoek naar een plek in Leersum

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 22:08

Maaikeguit de laatste die gereageerd heeft hier heeft dat in 2019 gedaan, misschien kun je beter zelf een topic openen hierover, en dan kun je aangeven wat je zoekt, waar precies en waar het aan moet voldoen (wil je bijvoorbeeld alleen weidegang, of wil je dat je pony ook op stal gaat). Bovendien was het plekje dat Vilheide bedoelt in Veenendaal, en jij zoekt iets in Leersum als ik het goed begrijp.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 23:05

Er staan volgens mij twee plekken in Leersum op mp nu.