Gezocht: instructie in Overloon (gemeente Land van Cuijk)

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splinter2501
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-03-21

Gezocht: instructie in Overloon (gemeente Land van Cuijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 16:51

Hallo allemaal,

Sinds 1 april ben ik verhuisd naar de regio Overloon (Boxmeer, land van Cuijk). Ik had de vorige keer via bokt een goede instructeur gevonden en ik hoop er dit keer weer een te vinden in mijn nieuwe regio.

Ik heb sinds 2 jaar een 14-jarige P.R.E. die hartstikke lief is. We zijn met de vorige instructeur aan de slag gegaan met de horizontale en verticale balans d.m.v. rechtrichten onder het zadel en daar wil ik graag mee verder. Mijn doel is om een fit en happy paard te hebben en de basis van de dressuur goed onder de knie te krijgen. Ik heb, op de laatste instructeur na, nooit echt goed les in dressuur gehad en dat zou ik graag willen.

We hebben in het verleden problemen gehad met het bit en ik rij daarom bitloos. Ik heb mijn paard aan huis maar heb nog geen echte rijbak, we rijden nu in een afgegraasd stukje weiland .

Als iemand een goede instructeur weet of zelf is, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet Robin

0000
Berichten: 5505
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Gezocht: instructie in Overloon (gemeente Land van Cuijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:23

Ik heb nog plek voor een lesklantje in die regio. Ik heb ervaring met PRE's, en kan je zeker helpen met het 'nooit echt dressuurles gehad' want ik leg ontzettend veel uit! Mijn doel is om ruiters zelf te leren voelen, denken en reageren zodat ze bewust worden van hoe wat zij doen, invloed heeft op het lijf van hun paard. En hoe ze dat op een positieve manier kunnen inzetten zodat het voor het paard logisch en leuk is. Je mag me altijd een pb sturen.

Jet

Berichten: 12194
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:12

https://www.kvapaardenrevalidatie.nl/?page_id=1023 , Laura Bonnes komt denk ik wel in jouw regio en Sandra Oostdam misschien ook. Zij zijn getraind om te kijken naar de balans van je paard en die van jou.

Een iets andere richting is Centered Riding, dat is wat meer gericht op je eigen houding, waardoor je paard beter in balans gaat lopen, hoewel die tegenwoordig vaak ook extra opleidingen op het paard gericht hebben gedaan. https://www.centeredriding.org/search/newsearch.asp , hier staan alle instructeurs van Nederland met de niveaus erbij. Je kan dan zelf kijken of er iemand in jouw buurt zit.

Je kan ook nog bij je oude instructie vragen of die een bepaalde opleiding heeft gedaan en horen of zij iemand in je nieuwe regio weet.

Splinter2501
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 11:26

0000 schreef:
Ik heb nog plek voor een lesklantje in die regio. Ik heb ervaring met PRE's, en kan je zeker helpen met het 'nooit echt dressuurles gehad' want ik leg ontzettend veel uit! Mijn doel is om ruiters zelf te leren voelen, denken en reageren zodat ze bewust worden van hoe wat zij doen, invloed heeft op het lijf van hun paard. En hoe ze dat op een positieve manier kunnen inzetten zodat het voor het paard logisch en leuk is. Je mag me altijd een pb sturen.


Dankjewel, ga ik zeker doen!

Splinter2501
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 11:28

Jet schreef:
https://www.kvapaardenrevalidatie.nl/?page_id=1023 , Laura Bonnes komt denk ik wel in jouw regio en Sandra Oostdam misschien ook. Zij zijn getraind om te kijken naar de balans van je paard en die van jou.

Een iets andere richting is Centered Riding, dat is wat meer gericht op je eigen houding, waardoor je paard beter in balans gaat lopen, hoewel die tegenwoordig vaak ook extra opleidingen op het paard gericht hebben gedaan. https://www.centeredriding.org/search/newsearch.asp , hier staan alle instructeurs van Nederland met de niveaus erbij. Je kan dan zelf kijken of er iemand in jouw buurt zit.

Je kan ook nog bij je oude instructie vragen of die een bepaalde opleiding heeft gedaan en horen of zij iemand in je nieuwe regio weet.


Bedankt voor je reactie, ik kan hier zeker mee aan de slag . Helaas wist mijn instructeur in breda geen namen te noemen in deze regio.

Jet

Berichten: 12194
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:13

Jammer dat die niemand wist, maar wie weet kom je er zo toch uit. Je kan altijd een proefles met iemand afspreken en zien of die aansluit bij jouw behoeften.

Splinter2501
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-03-21

Re: Gezocht: instructie in Overloon (gemeente Land van Cuijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 12:16

In ieder geval enorm bedankt voor je hulp, denk dat ik op deze manier wel iemand kan vinden!