Sinds ik terug ben van Ameland ben ik pas in gaan zien hoe fijn het is voor een paard op dag en nacht op de wei te staan en hoe fijn een bosrijke omgeving is.
Op Ameland kon jonker de hele dag op een wei staan en kon ik savonds zo met hem door het dorp het bos in, zonder een trailer te hoeven gebruiken. Nu ik terug ben mis ik dit wel erg en wil ik jonker ook weer genoeg tijd buiten gunnen. Nu staat hij een dagdeel in de paddock en als het weer het toe laat op een postzegel weilandje. (Alleen zomer)
Nu willen ze bij ons de boel verbouwen en ben ik bang dat de weilanden dan al helemaal niks worden. En de extra bak willen ze ook voor Manege lessen gaan gebruiken. Waarschijnlijk zal dan de stalling omhoog gaan zonder dat het er echt beter op wordt…
Nu dacht ik, als het duurder wordt, kan ik net zo goed een betere stalling voor dezelfde prijs zoeken. (Of iets meer)
Vanaf september begin ik met m’n rijbewijs en wil ik daarna een scooter zodat ik wat verder kan reizen. Zelf zat ik aan poelenburgh te denken omdat het een mooie omgeving is en ze veel meer land hebben, maar weet niets over die kosten en of de Manege lessen in de weg zitten.
Weet iemand er meer over? Morgen ben ik van plan te bellen.
Of als iemand nog een stal weet?