stalling voor jonker, omgeving Alkmaar, gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbly

stalling voor jonker, omgeving Alkmaar, gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 19:46

Haii,

Sinds ik terug ben van Ameland ben ik pas in gaan zien hoe fijn het is voor een paard op dag en nacht op de wei te staan en hoe fijn een bosrijke omgeving is.
Op Ameland kon jonker de hele dag op een wei staan en kon ik savonds zo met hem door het dorp het bos in, zonder een trailer te hoeven gebruiken. Nu ik terug ben mis ik dit wel erg en wil ik jonker ook weer genoeg tijd buiten gunnen. Nu staat hij een dagdeel in de paddock en als het weer het toe laat op een postzegel weilandje. (Alleen zomer)
Nu willen ze bij ons de boel verbouwen en ben ik bang dat de weilanden dan al helemaal niks worden. En de extra bak willen ze ook voor Manege lessen gaan gebruiken. Waarschijnlijk zal dan de stalling omhoog gaan zonder dat het er echt beter op wordt…
Nu dacht ik, als het duurder wordt, kan ik net zo goed een betere stalling voor dezelfde prijs zoeken. (Of iets meer)
Vanaf september begin ik met m’n rijbewijs en wil ik daarna een scooter zodat ik wat verder kan reizen. Zelf zat ik aan poelenburgh te denken omdat het een mooie omgeving is en ze veel meer land hebben, maar weet niets over die kosten en of de Manege lessen in de weg zitten.
Weet iemand er meer over? Morgen ben ik van plan te bellen.
Of als iemand nog een stal weet? :D (omg alkmaar)

Moderatoropmerking:
Regio inmiddels toegevoegd.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:14

Tip: de juiste mensen klikken sneller je topic aan als je je zoekregio in het onderwerp zet ;)

Qua uitrij mogelijkheden kun je ook rondom Schoorl en Bergen zoeken, maar hou in je achterhoofd dat alle fijne stallen vol zitten of een wachtlijst hebben. Misschien kun je stal Dapper in Schoorl proberen

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 21:26

Ohja, regio is wel handig in de titel :=

Edit: kan ineens niet m’n topic wijzigen -O-

nine1987

Re: Een stalling voor jonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:28

Om die reden staat mijn paard ver van huis, maar heeft wel een fantastisch leven nu..

Wij wonen in Alphen aan den rijn en ons paard staat op de Veluwe..

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 21:41

nine1987 schreef:
Om die reden staat mijn paard ver van huis, maar heeft wel een fantastisch leven nu..

Wij wonen in Alphen aan den rijn en ons paard staat op de Veluwe..

Dat is een aardig stuk.
Ik wil wel elke dag naar m’n paard kunnen. Dus te ver wordt hem niet aangezien ik nog geen rijbewijs heb

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:11

Kmbly schreef:

Als je even een pb aan een van de moderators stuurt kunnen zij het voor je aanpassen.

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 22:29

SusanH schreef:
Kmbly schreef:

Als je even een pb aan een van de moderators stuurt kunnen zij het voor je aanpassen.

Gekke vraag, maar hoe doe ik dat?
Zit al lange tijd op bokt, maar nog nooit hoeven doen :=

girlyggirl

Re: Een stalling voor jonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:35

ik sta bij koopman in bergen, veeeeel goedkoper als poelenburgh. je kunt kiezen voor overdag op flink weiland en savonds op stal in de winter met zomers 24/7 buiten of zomer én winter 24/7 op t lqnd met onbeperkt voordroog extra. hele goese buitenbak en voorzieningen, fijne stalgenoten! en 20 min in stap naar t bos.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:49

Kmbly schreef:
SusanH schreef:
Kmbly schreef:

Gekke vraag, maar hoe doe ik dat?
Zit al lange tijd op bokt, maar nog nooit hoeven doen :=

Je hebt bovenaan een lijst van de moderators, 1 van hen kun je pb sturen. Maar je kunt ook via het rode uitroep teken een Tem plaatsen, en dan in de opmerkingen zeggen dat je de topictitel aan wilt laten passen.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 21:43

Welke Stal sta je nu in alkmaar?

Je zou kunnen informeren bij
Stal jonker
Stal koopman
Stal nelis voorheen Stal polle
Stal cobra ?

Poelenburgh is ontzettend duur, en weinig weidegang
Klopt dat Ts? Al gebeld voor informatie?
En druk met manege lessen

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 15:49

Ik sta op manege steenen kamer in Heerhugowaard

Ik heb op internet veel gekeken naar stallen, maar veel hebben dan alleen een buitenbak als ze wei hebben en voor mezelf wil ik wel een binnenbak hebben :=
Poelenburgh viel erg mee kwa prijs, had duurder verwacht, maar als t goed is moet je in de zomer minimaal zo’n 70,- extra voor wei betalen, maar verder voldoet het aan al mijn wensen. En het scheelt dat ik pas over ong een half jaar wil verhuizen dus die wachtlijst is geen ramp.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:58

Misschien is Marcel Beukers een optie voor je? Is in waarland. Binnen en buitenbaan en zomers optie tot hele dag buiten op de wei. Winterdag een dagdeel in de paddock.

Celine_Famke

Re: stalling voor jonker, omgeving Alkmaar, gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:16

Bij ons op stal Jonker heb je ook een fijne binnenbak, maar ik heb geen idee of wij plek hebben en over het algemeen vullen plekken zich erg snel op. Maar mocht je meer informatie willen hebben, kan je altijd even een berichtje sturen!

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:23

Ik sta ook op Jonker in Bergen, ben dik tevreden. Je stapt zo het bos in, staan in de winter ook lekker buiten!

Op poel staan ze amper buiten, voor mij echt een no go.

Love_myhorse

Re: stalling voor jonker, omgeving Alkmaar, gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:17

Poko loko stables heeft ook een binnen baan.

paardenrevalidatie (aan de kanaaldijk) voorheen stal Mangelhof heeft ook een binnenbaan (britt dekker en Matt harnacke stond/staan daar met hun paarden) is ook een pensionstal. Geen idee hoe het nu heet