Manege de Blauwe Steen vs manege het Eysden (Limburg)

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniquevH

Manege de Blauwe Steen vs manege het Eysden (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 21:05

Ben ik weer!
Ik heb een paard gekocht, echt super blij mee. Na 20 jaar (!!) ga ik het rijden weer oppakken en ik kan niet wachten. Dat moet nog wel een paar weken, want hij komt 21 september hier naartoe.
En nu mijn vraag: ik kan kiezen tussen manege ten Eysden in Geleen en maege de Blauwe Steen in Wijnandsrade.
Wat is jullie advies? Bij ten Eysden zal ik zelf hooi moeten voeren, dat is voor mij het enige (niet onoverkomelijke) nadeel. Hij kan daar wel zomer en winter het land op.
Ik weet nog niet hoe het met weidegang zit bij de Blauwe Steen. Maar hoe druk is het er? Is er ruimte genoeg om lekker te rijden, of is de (binnen)bak steeds bezet met lessen?
En zijn er andere dingen die ik moet weten?
Ik kom hier niet uit de buurt, dus ben niet zo op de hoogte. Dus ik hoop hier mensen meg ervaring te vinden!
Dank jullie wel alvast!

C_arola
Hoofdmoderator Over Paarden & Markt

Re: Manege de Blauwe Steen vs manege het Eysden (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:14

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:04

Is er bij beiden plek?

MoniquevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 22:16

@avalanche, ja….. zeer waarschijnlijk

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:17

Ik zou dat eerst even checken. Heel veel stallen staan nu echt vol en hebben wachtlijsten zelfs.

MoniquevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 00:35

Oke dat weet ik…. Ken je de maneges? En als je zou mogen kiezen?

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 06:52

Ik heb 4 jaar een paard gestald gehad op ten Eysden. Je moet zelf inderdaad hooi kopen en dit dus voeren.
Ze staan in de zomer (dit was tenminste tot 2 jaar terug zo...) ongeveer 6 uur op de wei.
In de winter is dit ongeveer 2-3 uur. In de maand april werden toen alle weides dicht gedaan om ze weer bij te laten groeien. Je kan ze dan losgooien in de bak.

Het ligt natuurlijk op 20 meter van het bos, dus dat is heerlijk!

Wat ik persoonlijk wel een nadeel vond is dat er maar een binnenbak is. Deze is in de winter 's avonds vaak bezet voor lessen dus dan moet je zelf meerijden in de les of in een buitenbak rijden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 06:52

Ik heb vroeger bij Ten Eysden les gehad en we hebben er een jaartje een paard gestald. Maar dat is al meer dan 20 jaar geleden. Persoonlijk zou ik geen stal meer willen waar paarden de hele nacht binnen staan en ‘s winters nauwelijks buiten komen, en waar ze geen onbeperkt hooi en geen hooi op de wei krijgen. Maar er is verder maar weinig stalling te vinden in de regio. Het is wel een mooie locatie om buiten te rijden.

MoniquevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 08:20

Lienepien95 schreef:
Ik heb 4 jaar een paard gestald gehad op ten Eysden. Je moet zelf inderdaad hooi kopen en dit dus voeren.
Ze staan in de zomer (dit was tenminste tot 2 jaar terug zo...) ongeveer 6 uur op de wei.
In de winter is dit ongeveer 2-3 uur. In de maand april werden toen alle weides dicht gedaan om ze weer bij te laten groeien. Je kan ze dan losgooien in de bak.

Het ligt natuurlijk op 20 meter van het bos, dus dat is heerlijk!

Wat ik persoonlijk wel een nadeel vond is dat er maar een binnenbak is. Deze is in de winter 's avonds vaak bezet voor lessen dus dan moet je zelf meerijden in de les of in een buitenbak rijden.

Dank je wel voor je bericht! Ik ben idd niet gevraagd hoe druk het ‘s avonds is……

MoniquevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 08:21

8nnemiek schreef:
Ik heb vroeger bij Ten Eysden les gehad en we hebben er een jaartje een paard gestald. Maar dat is al meer dan 20 jaar geleden. Persoonlijk zou ik geen stal meer willen waar paarden de hele nacht binnen staan en ‘s winters nauwelijks buiten komen, en waar ze geen onbeperkt hooi en geen hooi op de wei krijgen. Maar er is verder maar weinig stalling te vinden in de regio. Het is wel een mooie locatie om buiten te rijden.

Dank je wel!