Plekje voor shetlander omg. Drechtsteden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustMePris

Plekje voor shetlander omg. Drechtsteden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 22:05

Goedendag allemaal! Deze vraag is al vaker gesteld maar ik zie ze niet zo snel recent.. dus ik dacht ik probeer het opnieuw. Ik ben met veel hoop opzoek naar een stallings plekje voor mijn shetlander. Het liefst in dordrecht maar verder rondom mag ook. Het liefst wel op fietsafstand dus max ongeveer 30 min fietsen. Alle grote pensionstallen in dordrecht heb ik al onderzocht en zijn of prijzig, of zitten allemaal vol, of staan geen shetlanders toe. Ik heb opzich niet enorm veel eisen. Maar om ze op het rijtje te hebben:

Zo veel mogelijk buiten (het liefst 24/7 natuurlijk)

Onbeperkt ruwvoer indien mogelijk?

Buiten met soortgenoten is wel een eis

En ook de prijs is wat om over na te denken. Ik ben niet van plan 300 euro te betalen p.m. voor een shetlander..

Volpension of 1x per week een dienst meedraaien is beide prima. Indien savonds licht is kan meerdere keren diensten draaien ook.. (prijs afhankelijk..)

Verder geen voorkeuren van faciliteiten als in bak etc. Mijn plan is vooral vrijheidsdressuur, wandelen, en eventueel grondwerk te gaan doen. Verder geen plannen

Ik weet dat het in deze omgeving geen doen is.. ik hoop op fijne mogelijkheden, of het nu bij iemand van jullie aan huis is of een stal met meerdere mensen en paarden, ik vind het beide prima.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:22

JustMePris schreef:

En ook de prijs is wat om over na te denken. Ik ben niet van plan 300 euro te betalen p.m. voor een shetlander..

Soortgenoten als zijnde Shetlanders of mogen het ook paarden zijn?

Je bent niet van plan om 300,- voor een shetlander te betalen maar dat is niet de stalhouder zijn probleem. Het is handiger om vooraf al stallen te bezoeken of alvast wat lijntjes uit te gooien, helemaal in die omgeving.

Kan je je shetlander niet bij de stal zetten waar je zelf werkt?

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 22:26

Daan13 schreef:
JustMePris schreef:

Soortgenoten als zijnde Shetlanders of mogen het ook paarden zijn?

Je bent niet van plan om 300,- voor een shetlander te betalen maar dat is niet de stalhouder zijn probleem. Het is handiger om vooraf al stallen te bezoeken of alvast wat lijntjes uit te gooien, helemaal in die omgeving.

Kan je je shetlander niet bij de stal zetten waar je zelf werkt?

Mag ook paarden zijn.. ik heb pas bij een plekje gekeken maar weet niet echt wat ik er van moet vinden dus vandaar dat ik via hier hoop iets te kunnen vinden wat me wel direct trekt. Helaas kan ik haar niet plaatsen op mijn werk, dit is namelijk ook een zorgboerderij en een fokkerij, dus alle stallen die ze hebben hebben ze ook nodig. Kan mijn pony nog zo braaf zijn, word dat het hem niet helaas. Dit zou wel makkelijker zijn natuurlijk maar dit willen ze niet. Ook omdat ze er slechte ervaringen mee gehad hebben

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Plekje voor shetlander omg. Drechtsteden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:51

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 03:17

Is Ridderkerk Rijsoord te doen? Daar is nu een All-inn plekje vrij voor een Shetlander

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 07:27

Tarico schreef:
Is Ridderkerk Rijsoord te doen? Daar is nu een All-inn plekje vrij voor een Shetlander

Dit is helaas bijna een uur fietsen.. net iets te ver ben ik bang.

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 20:06

Heeft iemand toevallig enig idee of de randhoeve shetlanders in pension nemen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:54

Randhoeve is een stal van hoger segment
Denk dat het in deze regio niet mee gaat vallen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:07

Ik woon al jaren niet meer in Dordt.
Maar Amstelwijk ( achter het oude nonnenklooster) stonden vroeger best veel paardjes, wel allemaal prive stukjes. Maar waren er toen best wel die een pensionplekje boden.

Stevensweg, Schenkeldijk, Wieldrechtse Zeedijk, Zuidendijk

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:57

Ik zou idd eens rondje dijken doen in Dordt. Onderaan de dijk richting de Biesbosch (voor mij ook een tijd geleden dat ik er woonde) is een grote pensionstal (heette vroeger Greetje oid), dus niet de 'nieuwe' Beerwijckhoeve maar andere kant. Je hebt daar in dezelfde straat ook een vrijstaand huis die vroeger ook wel s een pensionpaardje aannam, weet niet of t wat is.

Randhoeve moet je je shet niet neer willen zetten :) Is een 'luxe' pensionstal waar de paarden niet veel buiten kunnen, meer voor wedstrijdruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 06:07

Ik dacht dat ze bij de Randhoeve juist veel buitenkwamen. Jammer, die stal had ik op mijn lijstje staan.

TS op marktplaats staat nu een advertentie voor een uitloopstal in Dordrecht maar daar moeten wel de taken verdeeld worden. Ik weet niet of dat voor jou mogelijk is?