Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnjaK83

Berichten: 37
Geregistreerd: 24-02-14

Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 11:39

Goedemorgen, ik ben even benieuwd of er meer mensen zijn met een soortgelijke ervaring met de zorgverzekering van hun paard. Ik heb de meest uitgebreide verzekering bij Equipe (4+).

Mijn paard heeft afgelopen 2 jaar nogal wat pech gehad. Het begon met kraakbeenschade aan haar linkerknie door een cyste in het bot. Dit is verholpen dmv stamcellen en netjes vergoed door Equipe.
Na het revalideren (totaal 9-10 maanden) waren we een maand weer normaal aan het rijden, toen ze opeens op 3 benen stond. Een wond, wederom aan het linker achterbeen. Helaas had datgene wat de wond had veroorzaakt, ook de tussenpees geraakt. Wederom zijn de kosten netjes vergoed door Equipe (inclusief 5 laser sessies).
Tijdens de revalidatieperiode van deze verwonding ben ik verhuisd. Zo'n 100 km verderop, dus m'n paard ging uiteraard ook mee. Ze is verhuisd naar een hit actief stal. Op de nieuwe stal heeft ze eerst nog een aantal weken apart gestaan en vervolgens is ze de kudde in gegaan. Dit was in het begin best wennen voor haar. In deze wenperiode heeft ze de linkerknie weer geïrriteerd gehad (kraakbeen was gelukkig nog prima in tact) en ook de pees was daarna weer geïrriteerd. De knie is ingespoten en was daarna weer goed (ook vergoed door Equipe, evenals röntgen en echo's).
De pees heb ik nog 10x laten laseren om deze nog sterker te maken, deze sessies heb ik zelf betaald.
Ook toen de pees weer goed was, bleef m'n paard wat moeizaam lopen, vooral op de voorvoeten dus deze zijn ook op de foto gezet. Gelukkig niets aan de hand maar wel ijzers met zooltjes en siliconen omdat ze nu veel op harde ondergrond loopt.
Ook heb ik in de laatste 2/3 maanden een fysio behandeling en een chiropractie behandeling laten doen, omdat het opbouwen van het werk nog wat moeizaam ging. Ook dit is netjes betaald door Equipe.
M'n paard doet het nu, na 2 jaar er bijna alleen maar naast lopen, gelukkig weer heel goed.

Helaas kreeg ik alleen wel een brief van Equipe dat ze de zorgverzekering stop gaan zetten. Beetje zonde (voor hun) nu ze weer goed is, maar dat terzijde.
Ik heb mijn paard nu 7 jaar en ze is ook al die tijd bij Equipe verzekerd. Pas de laatste 3 verzekeringsjaren heb ik veel kosten gehad (Equipe heeft totaal in die 3 verzekeringsjaren zo'n 4000 euro vergoed, mijn premie is net geen 800 euro per jaar).

Nu is mijn vraag. Zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring met verzekeringen en specifiek met Equipe? Hebben jullie je paard elders kunnen verzekeren met een volledige keuring?

Ik hoor het graag!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37871
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:47

Tjsa equipe breek me de bek niet open erover. Grrrr mijn verzekering voor mijn oude tinker was kennelijk overgenomen door ze. Alleen had ik daar nooit berichten over gehad en bleken er ook nog voorwaardes voor verzekering bij overlijden gewijzigd te zijn

Daar kwam ik achter bij het inslapen van mijn tinker. Toch al ellendig daarover. Kun je een juridisch gevecht erover aangaan en weigerden ze het verzekerde bedrag van 3000 euro uit te keren. Oftewel premie vangen maar je voorwaarden zo neerzetten dat je het eigenlijk voor jan ... Betaald. Ik ben er nog kwaad over. En heb ik nooit iets van mijn geld teruggezien. Zelfs niet na aantonen van de voorwaardes waarmee ik accoord was gegaan.

Was hij niet overleden hadden ze hem.er toch al uitgegooid kreeg ik ook nog even te horen wegens teveel mankementen terwijl ik een keer in al die jaren bij hun voorgangers een kleinigheid had gedeclareerd

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Berichten: 6396
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:11

Equipe is niet de enige die dit doet, andere verzekeraars doen dit ook als te in hun ogen teveel schade is.

Je zal bij een nieuwe verzekering wel moeten vermelden dat deze is opgezegd. Mogelijk dat ze extra eisen gaan stellen of dingen uitsluiten.

Morganlefay

Berichten: 8768
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:17

Als de kosten hoger zijn dan de baten houdt het een keer op.
Verzekeren is voor onvoorziene voorvallen en bij teveel declareren hebben ze de vrijheid om de polis te beëindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:21

Dit staat meestal in de kleine lettertjes. Bij jou is het dus steeds hetzelfde been? Dan na 2 jaar merken ze het aan als chronisch en beëindigen ze vaak de verzekering of sluiten ze het been uit.

Waarschijnlijk wordt je bij een nieuwe verzekering niet meer geaccepteerd en als ze het wel doen dan zullen ze dat linkerbeen uitsluiten.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:47

Spenk schreef:
Dit staat meestal in de kleine lettertjes. Bij jou is het dus steeds hetzelfde been? Dan na 2 jaar merken ze het aan als chronisch en beëindigen ze vaak de verzekering of sluiten ze het been uit.

Waarschijnlijk wordt je bij een nieuwe verzekering niet meer geaccepteerd en als ze het wel doen dan zullen ze dat linkerbeen uitsluiten.


Dat dat zomaar kan wat bizar :oo

MyWishMax

Berichten: 25902
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:48

Na 1 jaar noemen ze het al chronisch en kunnen ze hem stopzetten. Ook al is het volledig genezen en geen extra risico voor de toekomst.

Bij andere verzekeraars nooit meegemaakt, zelfs niet bij de echte chronische blessures.

Sabbientje

Berichten: 4791
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:03

MyWishMax schreef:
Na 1 jaar noemen ze het al chronisch en kunnen ze hem stopzetten. Ook al is het volledig genezen en geen extra risico voor de toekomst.

Bij andere verzekeraars nooit meegemaakt, zelfs niet bij de echte chronische blessures.

Ik heb om die reden toen der tijd mijn paardenverzekeringen opgezegd en ben dat geld in een potje gaan doen.

Ik was vroeger verzekerd bij Hippozorg, nooit problemen mee gehad.
Maar dat werd overgenomen.
Toen werden ineens voorrijkosten niet meer vergoed.
Moest je eerst een eigen risico van 150 euro betalen voor er überhaupt iets vergoed werd.
En ik had van een vriendin al gehoord dat ze dus ineens dingen uitsloten als je er al meerdere keren een factuur voor had ingediend. (haar paard had meerdere keren koliek gehad in een paar maanden tijd)
Dus ik zag de bui al hangen.... Mijn paard heeft verstoorde lymfedrainage aan zijn koker. Na een fikse ontsteking daar is dat nooit meer helemaal weggegaan.
Dus bij te eiwitrijk hooi, te weinig beweging of als hij weer eens zand in zijn koker heeft gestopt, dan gaan we van dun naar kokosnoot in 1 dag. Die ik er niet meteen wat aan doe, dan is de volgende stap een koker van het formaat basketbal. (Soort stalbenen, maar dan tussen zijn benen...)
Gelukkig is het nu met behulp van een meewerkende DA helemaal onder controle.
Maar in die tijd had ik twee/drie keer per jaar de DA over de vloer ervoor.
Dus zodra ze zouden moeten gaan betalen, had ik waarschijnlijk een brief gehad dat problemen met de mannelijkheid zouden worden uitgesloten.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:07

Ik ben jaren klant geweest, altijd netjes geregeld en was tevreden. Het laatste jaar werd het steeds moeilijker en steeds minder vergoed (zat bij lange na niet aan mijn premie bedrag). Ook 1 paard opeens op chronisch, terwijl dit probleem al 6 jaar speelde en er eerder nooit wat over is gezegd. Ik heb het daarom ook stop gezet, de premie weegt niet op tegen de vergoeding.

annikavolder

Berichten: 759
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:22

Ik heb ook opgezegd vorig jaar bij Equipe. Was voorheen altijd naar volle tevredenheid verzekerd bij Hippozorg, maar sinds overname door Equipe zijn de voorwaarden steeds slechter geworden voor mij als klant en betalen ze steeds minder uit, dus verzekeing opgezegd en potje gaan sparen voor als paard eens wat duurs heeft. Afgelopen jaren verschillende dingen gehad ( blessure in de hals waarvoor inspuiten, peesblessure en een vasculitis aan zijn benen.) Meest bizarre was rekening van sedatie voor de behandeling van de vasculitis die ze niet wilden vergoeden. DA was gekomen om paard te sederen om de wonden te kunnen verzorgen en benen te scheren. Dat heb ik zelf gedaan omdat het een gevaar voor je leven was want hij sloeg steeds (vanwege de pijn) en dat wilde ik de DA niet aandoen..... Dus alleen sedatie als rekening; ik dien de rekening in en krijg te horen dat ze dat niet vergoeden. Ik gebeld: als de DA ook behandeling had uitgevoerd dan zouden ze het wel vergoeden. Dus ik vertel dat ik het zelf gedaan heb vanwege risico op klap voor je hoofd enzo en ben wel 2 uur bezig geweest dus dat was een dure rekening geweest. Ik heb dus geld bespaard en nu betalen ze niet? Uiteindelijk brief gestuurd naar de directie en toen hebben ze in hoge uitzondering betaald...... en toen heb ik opgezegd....

Anoniem

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:26

maar sedatie vergoeden ze toch sowieso dan ook niet? Dan is eens 30 euro? Je hebt toch altijd een eigen risico per gebeurtenis van 150 ofzo?

Simbaa
Berichten: 3970
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:34

Equipe is echt verschrikkelijk. Er valt niet met ze te praten en ze nemen (juridisch) onjuiste beslissingen.
Dat ze hun voorwaarden naleven, vind ik nog tot daar aan toe. Al zijn die voorwaarden qua stopzetten van de verzekering vrij asociaal, maar ok, daar ben ik destijds mee akkoord gegaan. Ze zeggen wel heel snel een verzekering op, weet ik ook na rondvragen!

In mijn geval hebben ze ook nog eens zaken niet uitgekeerd, die pertinent wel uitgekeerd hadden moeten worden. Hiervoor had ik destijds een advocaat willen inschakelen, die het met mij eens was. Helaas kreeg mijn paard daarna een andere blessure, waardoor ik alsnog gebruik ging maken van het maximum uit te keren bedrag. Hierdoor was procederen dus niet meer opportuun.

Maar voor mij nooit meer Equipe!

upendo

Berichten: 22371
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:37

Ik heb mijn verzekering ook stopgezet. Alles werd uit de kast getrokken om ingediende rechtmatige schades maar niet te hoeven uitkeren....

En ik moest er elke keer zelf achteraan, want die afhandeling binnen 30 dagen werd ook standaard niet gehaald.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37871
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:40

Dat had ik dus ook. Dood was ongeacht de reden van inslapen of overlijden. Maar toen ik wilde laten uitbetalen was het opeens inslapen alleen bij iets accuuts. Benauwdheid was niet een correcte reden overigens. was dat accuut geweest dan ook geen 3000 euro. Gewoon het zo lang de regels draaien tot je het als baas van ellende en verdriet opgeeft.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:19

Weet je verzekeringen zijn er om winst te maken het is geen liefdadigheidsinstelling... Dus ze behandelen het gewoon als een auto.. Is die total loss dan gooien ze hem uit de verzekering. Zodra de kosten niet meer opwegen tegen de baten is een verzekering meestal snel klaar met het paard helaas.


Ik ben er mee opgehouden ik heb zelf wel een potje nu ervoor.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:32

In heel veel verzekeringen zit een clausule waarin staat dat de verzekering kan worden opgezegd na een schade. Lees de polisvoorwaarden maar eens. (Sowieso slim om dat te doen voordat je een verzekering afsluit)

AnjaK83

Berichten: 37
Geregistreerd: 24-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 14:51

Flower033 schreef:
In heel veel verzekeringen zit een clausule waarin staat dat de verzekering kan worden opgezegd na een schade. Lees de polisvoorwaarden maar eens. (Sowieso slim om dat te doen voordat je een verzekering afsluit)


Dat weet ik en daar gaat het ook niet om! Ik wil haar graag opnieuw verzekeren bij een andere partij. Vandaar mijn vraag.

AnjaK83

Berichten: 37
Geregistreerd: 24-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 14:52

Spenk schreef:
Weet je verzekeringen zijn er om winst te maken het is geen liefdadigheidsinstelling... Dus ze behandelen het gewoon als een auto.. Is die total loss dan gooien ze hem uit de verzekering. Zodra de kosten niet meer opwegen tegen de baten is een verzekering meestal snel klaar met het paard helaas.


Ik ben er mee opgehouden ik heb zelf wel een potje nu ervoor.


Ze is alleen niet total loss. Ze is nu weer goed. Op echo's en röntgen zijn geen afwijkingen meer te zien.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:59

AnjaK83 schreef:
Flower033 schreef:
In heel veel verzekeringen zit een clausule waarin staat dat de verzekering kan worden opgezegd na een schade. Lees de polisvoorwaarden maar eens. (Sowieso slim om dat te doen voordat je een verzekering afsluit)


Dat weet ik en daar gaat het ook niet om! Ik wil haar graag opnieuw verzekeren bij een andere partij. Vandaar mijn vraag.


Excuus, ik was niet duidelijk genoeg,zie ik. ik reageerde op je vraag: zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen. Mijn antwoord had moeten zijn: Ja, die zijn er zeker. Het komt heel vaak voor. Niet alleen bij paarden verzekeringen, maar ook bij andere verzekeringen. In veel voorwaarden staat NL een clausule......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:00

AnjaK83 schreef:
Spenk schreef:
Weet je verzekeringen zijn er om winst te maken het is geen liefdadigheidsinstelling... Dus ze behandelen het gewoon als een auto.. Is die total loss dan gooien ze hem uit de verzekering. Zodra de kosten niet meer opwegen tegen de baten is een verzekering meestal snel klaar met het paard helaas.


Ik ben er mee opgehouden ik heb zelf wel een potje nu ervoor.


Ze is alleen niet total loss. Ze is nu weer goed. Op echo's en röntgen zijn geen afwijkingen meer te zien.

Maar je paard heeft 4000 gekost? Dat is meer dan de meesten in een jaar uitkeren als max dus ja dan gooien ze je er uit.

Het is steeds hetzelfde been dus dat zien ze als chronisch. Bij een andere verzekering krijg je dat been ook nooit meer verzekerd je moet namelijk aangeven dat je paard blessures aan dat been gehad heeft en uit de verzekering daarvoor gegooid is.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:03

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:03

NathalietjeB schreef:
Spenk schreef:
Dit staat meestal in de kleine lettertjes. Bij jou is het dus steeds hetzelfde been? Dan na 2 jaar merken ze het aan als chronisch en beëindigen ze vaak de verzekering of sluiten ze het been uit.

Waarschijnlijk wordt je bij een nieuwe verzekering niet meer geaccepteerd en als ze het wel doen dan zullen ze dat linkerbeen uitsluiten.


Dat dat zomaar kan wat bizar :oo


Moet je je als mens een keer proberen te laten verzekeren als je kanker oid hebt gehad. Verzekeraars verzekeren nu eenmaal enkel als ze geloven dat de premies de uiteindelijke kosten zullen denken. Dus hoge kans op kosten wordt bijna altijd uitgesloten.

AnjaK83

Berichten: 37
Geregistreerd: 24-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:05

Nobel01 schreef:
Hoe duur je paard ook is, je kan voor een maximaal bedrag van €5000,- per jaar claimen aan ziektekosten


Bij Equipe is het 4500 volgens mij. Ze is alleen verzekerd voor 2500 dus dat is de max voor mij.