Maar is daar met de knhs iets mee te regelen of moet ik accepteren dat ik nog meer geld moet uitgeven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xhannaw schreef:Ruiterbewijs is niet aangesloten bij de KNHS. Voordeel van ruiterbewijs: als je m 1x hebt gehaald blijft die levenslang geldig en geen jaarlijkse kosten!
Kmbly schreef:Ik woon omgeving Alkmaar. Had van iemand gehoord dat t’ Twiske een mooie omgeving was, maar bewijs is verplicht.
Ik zoek graag plekken waar veel bos is (met goede ruiterpaden, niet zoals zulke zware hoefslagen) en eventueel een plas om doorheen te stappen.
Citaat:Waar is het Ruiter- en Menbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Menbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Twiske en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
Jet schreef:Het hang er een beetje vanaf waar je zit bij Alkmaar, maar anders is het Dijkgatbos met crosshindernissen ( waar je ook omheen kan) ook wel leuk voor een keer. Het is geen uitgebreid netwerk aan paden, maar er is wel een sprong over een soort slootje en er is een waterbak waar je doorheen kan.
Kmbly schreef:Ik woon omgeving Alkmaar. Had van iemand gehoord dat t’ Twiske een mooie omgeving was, maar bewijs is verplicht.
Ik zoek graag plekken waar veel bos is (met goede ruiterpaden, niet zoals zulke zware hoefslagen) en eventueel een plas om doorheen te stappen.
Kmbly schreef:Dus vanaf 21 heb je ‘genoeg’ ervaring![]()
Ik denk dan dat ik het gewoon ga proberen en als ze er naar vragen kan ik aantonen dat ik genoeg ervaring heb ook al ben ik 18.
Iemand die nog must-see ruiterroutes kent in noord-Holland? Max 50 km vanaf alkmaar
Jet schreef:Kmbly schreef:Ik woon omgeving Alkmaar. Had van iemand gehoord dat t’ Twiske een mooie omgeving was, maar bewijs is verplicht.
Heel apart inderdaad, als ik google op ruiterbewijs 't Twiske komt dat inderdaad naar voren, voor mij is het nieuw dat dat gevraagd wordt. Zowel bij het SRR als bij de KNHS worden nergens meer de plekken vermeld waar het nodig is, dat is wel jammer. Vroeger stond het er wel bij zie je. Dan zou je dus per plek moeten kijken wat er wel of niet nodig is.
Ga je er met de trailer naar toe of kan je er rijdend heen?
Trouwens ondertussen gevonden waar het verplicht is:Citaat:Waar is het Ruiter- en Menbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Menbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Twiske en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
https://www.srr-nederland.nl/vragen/#Waarom .
Dus echt nog steeds op heel weinig plekken.