Zijn er anderen die na een 'pauze' in het paardrijden een eerste paard/pony hebben aangeschaft? Of ervaringen met volpension en fulltime werken? Of heb je gewoon advies na het lezen van onderstaande?
Context:
Vanaf mijn 9e heb ik altijd met veel plezier paardgereden bij een kleine manege/pensionstal. Toen nooit een eigen paard of pony gehad, ondanks dat ik dit natuurlijk wel heel graag wilde. Wel heel lang twee verzorgpony's gehad (Shetlanders). Vond het altijd heel fijn om daar in alle rust een beetje mee te rommelen (poetsen, stukjes wandelen, vrijspringen). Rond 16/17 jaar ben ik gestopt met rijden doordat er weinig uitdaging meer was bij de manege waar ik zat, er niet veel ander aanbod was en als tiener zijn er natuurlijk ook een hoop dingen belangrijker

Inmiddels ben ik 24 en afgestudeerd. Het burgerleven is begonnen: ik ben alweer een jaar aan het werk met vast contract en woon samen. Ik wil heel graag weer starten met paardrijden en heb een intake gepland bij een fijne manege. Ik besef me dat dit wat voorbarig is, maar ik ben me ook al voorzichtig aan het oriënteren op het kopen van een eigen paard/pony. Ik zou het namelijk leuk vinden om te kunnen groeien/leren met een paard en ook autonomie te hebben over wat je wanneer doet. Daarnaast wat praktischer: ik heb buiten rijden/crossen etc altijd het allerleukst gevonden en zie dat dat vaak gewoon beter/vaker kan met een eigen paard of pony. Ik zou gewoon willen kunnen beslissen: vanavond ga ik een rondje buiten rijden.
Omdat ik fulltime werk denk ik dat het realistisch is voor mij om 4-5 dagen/avonden per week naar stal te gaan, dus ik orienteer mij qua kosten op volpension.
Ik heb het qua planning trouwens wel over minimaal een halfjaar vanaf nu. Eerst maar eens wat opfrislessen volgen