Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Hilli schreef:Ik zou met jouw wensen eens kijken naar een Massimo Trail. Die zadels zijn tweedehands ook wel voor jouw budget te krijgen. Ik ben niet bekend aan jouw kant van het land, dus een zadelpasser kan ik je niet aanraden.
Sam_I_Am schreef:Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het wel doen, maar ik vind springen met een western zadel echt zeer oncomfortabel en lang in verlichte zit ook. Als je het kan zou ik dat echt eerst eens uit gaan proberen en dan ook met je eigen paard. In jouw situatie zou ik kiezen voor een comfortabel veelzijdigheidszadel of springzadel. Maar een goede zadelmaker heeft beide in het assortiment dus je zou dan beide kunnen proberen. Eentje in je regio ken ik helaas niet.
De Massimo Trail vond ik zelf comfortabel. Endurance zadels heb ik verder geen idee van.
xLiez schreef:Kent en masters is van hetzelfde merk als thorowgood maar dan leer. Die hadden vroeger een vsd zadel, dat was een veelzijdigheid maar dan met langere zweetbladen. Misschien is dat wel wat voor je!
Faelynn schreef:xLiez schreef:Kent en masters is van hetzelfde merk als thorowgood maar dan leer. Die hadden vroeger een vsd zadel, dat was een veelzijdigheid maar dan met langere zweetbladen. Misschien is dat wel wat voor je!
kent en masters vz hebben we vroeger gehad, die was toen vrij hard en vlak, maar wie weet hebben ze ook nog wel andere prettigere modellen inderdaad.