Luxe pensionstalling voor paard maar ook voor ruiter ;)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lionlakes

Luxe pensionstalling voor paard maar ook voor ruiter ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 20:36

Ik vraag naar ervaringen en niet naar meningen of oordelen ;)

Ik sta momenteel fantastisch op een manege. Binnenbakken, springtij, Top les, altijd privéles te boeken, groepslessen ochtend, grote stal met buitenluik, weidegang alleen of in groep, service als loopmolen laten zetten, door laten trainen… helemaal perfect zou je denken ;)

MAARRR…. Buiten het weide seizoen is er eigenlijk geen mogelijkheid om m’n paard buiten te zetten met andere paarden.
Ik merk dat mijn paard het heerlijk vindt in de groepsweide.

Zijn er maneges/ pensionstallen met ook de luxe van door laten trainen, lessen overdag, service als je bv op vakantie gaat etc zoals boven vermeld, maar die wel iets aanbieden in de wintertijd waar ik en m’n paard blij van worden?
Ik ben benieuwd of iemand zoiets heeft en waar dat dan is.. ik ben een onzekere ruiter en heb begeleiding nodig, dus dat er altijd iemand aanwezig is en overdag lessen kan volgen. Het budget maakt me niet uit.

Amable

Re: Luxe pensionstalling voor paard maar ook voor ruiter ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:40

Misschien maakt de locatie je wel nog iets uit :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:41

Mijn ervaring is dat een stal met binnenbak (maneges / grote pensionstallen dus) dat zelden aanbieden helaas. In welke regio zit je? Dat maakt nogal een verschil.

Aan de andere kant: er zijn heel veel onzekere ruiters (of ruiters met jonge paarden) die behoefte hebben aan begeleiding en niet alleen op stal willen zijn. Dit is heel vaak echt prima te realiseren als je op een pensionstal staat die groter dan 10 paarden is.

Lionlakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 20:46

Locatie is niet zo belangrijk omdat ik nog niet vast gesetteld ben ;)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:56

Ze zijn er zeker wel! Mijn ervaring is wel dat ze vaak vol zitten of met een wachtlijst werken en daardoor ook niet / weinig adverteren.

Ik heb eigenlijk alles wat je opnoemt. Mijn paard staat in regio Barneveld.

Lionlakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 20:57

Mogen jullie geen namen noemen eigenlijk? Anders zou ik graag weten hoe de stal heet

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:00

Als je nog niet gesettled bent zou ik zeker niet in de omgeving van Barneveld lunteren gaan zitten. Het zit hier ramvol en er stoppen binnenkort weer een paar stallen mee zei m'n hoefsmid.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:03

Onze pensionstal in Borger heeft wel paddock groepjes(meest 3 a 4 paarden, soms meer, soms minder), ik dénk ook dat het hier iets meer gebruikelijk is, al moet ik zeggen dat ik wel meer mensen er over hoor, ook in deze omgeving dat dat nog best lastig te vinden is.

Gaat over Stal Beekdal, mocht je op zoek zijn, maar wel met een zéér lange wachtlijst ook!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:07

Absolem schreef:
Als je nog niet gesettled bent zou ik zeker niet in de omgeving van Barneveld lunteren gaan zitten. Het zit hier ramvol en er stoppen binnenkort weer een paar stallen mee zei m'n hoefsmid.

Ik vind omgeving Barneveld/Lunteren/Ede juist weer veel makkelijker wat te vinden dan regio Leusden/Amersfoort/Woudenberg.

TS, Stal Roosendaal in Bennekom biedt naast pension ook doortrainen en begeleiding.
Ik dacht dat manege Vierhoeven in Leusden ook begeleiding naast buiten staan in de winter te bieden heeft.
En ik dacht D sportstables in Nijkerk ook, die is absoluut het informeren waard!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:15

Absolem schreef:

Wat zonde. Juist in die omgeving kan je ook heerlijk buitenrijden. Geen idee of de Unlimited Stables (Lunteren) eronder valt, maar daar heb ik eerder met mijn quarter gestaan. Ik was er een beetje een buitenbeentje om dat ik als enige western reed, maar het was echt een onwijs fijne stal met veel luxe. Toen ik er stond (7 jaar geleden) kwamen de paarden de hele dag buiten. In de winter in een grote paddock en in de zomer liepen ze op de weide in hun vaste groep. Ze hebben ook een binnenbak, mooie grote buitenbak en dichtbij het bos.

Ik weet dat de eigenaar ook rijdt en les geeft. Dus ik gok dat er wel kans is dat je paard doorgereden kan worden als je er zelf even niet bent. Ze hebben ook een stapmolen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:23

Unlimited Stables heb ik ook altijd goede verhalen over gehoord!
Stal Jacobs in Voorthuizen is ook een optie.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:28

Absolem schreef:

Welke stoppen er mee dan?
Staat wel heel vol hier in de omgeving idd

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:31

Manege Meulendijks in Heeze. Zomers in groepen (ca. 6-8 paarden) op een eigen weide. In de winter gaat dezelfde groep op een redelijk grote paddock met hooiruif. Ca 6 uur totaal.

Manegelessen, privé, dressuur, spring, western en groepslessen. Door de verschillende instructeurs altijd wel iemand doe bij jou en je paard aansluit. Veel evenementen, dat wel, maar dat is naar mijn idee alleen heel soms in de winter een beperking voor de pensionklanten anders eigenlijk altijd een bak vrij om te rijden. En direct aan de heide.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:31

Unlimited Stables in Lunteren is fantastisch! Perfecte zorg, fijne stal, veel buiten, 3x vallen en je bent in het bos :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:32

Hc de Schalm in Renswoude heeft instructie op stal, weidegang in de zomermaanden en paddocks in de wintermaanden. Stal waar wij staan heeft binnenbak en jaarrond buiten ( zomer weidegang van 7 tot 7, 7 dagen per week, wintermaanden paddocks van 9 tot 16.00) alleen moet je instructie van buiten halen en dus zelf regelen.

Manege de Burght in Barneveld vind ik wel een mooi concept, groepshuisvesting voor paarden en alle luxe voor ruiters.

Als je echt serieus gaat zoeken, in het midden, noorden, oosten en zuiden kun je vast wel vinden wat jij zoekt. In de randstad gaat dat veel lastiger worden. Op zandgrond komen de paarden doorgaans de meeste uren buiten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:42

Op Erve Vleerboer in Albergen heb je wat je zoekt. Daar kun je je paard zelfs 24/7 stallen en daarbij heb je een luxe binnen-en buitenbak, een crossweide, 2 longeerkralen, een paar paddocks, stapmolen en mooi buitenrijden. Veel mensen uit Almelo hebben hier hun paard staan.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:46

Dan zou ik in ieder geval zorgen dat je niet in de randstad gaat zitten :D

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:59

Maeson Stables in Oudsbergen België
Hemel op aarde voor mens en paard

Hele dag buiten in kuddes die op elkaar aangepast zijn. Afhankelijk naar voorkeur op gras of op zand. Beide opties zijn voorzien van hooiruiven met onbeperkt, arm hooi in slowfeeders
2 buitenpistes
1 binnenpiste
Longeerpiste is in aanleg
Ruime stallen, dagelijks gemest en bij gestrooid (doorstaan de knieval test met glans), voorzien van een hooinet waar ‘s ochtends nog in zit (ja, zelfs mijn vreetzakken hebben over)
Havens onderhoudsbrok met luzerne 2x daags, suplementen, medicatie,… word gegeven
Paarden worden dagelijks gecontroleerd bij buiten zetten en binnenhalen
Eigenaresse is tevens lesgeefster die via de methode van rien van der schaft werkt, maar toch openstaat voor andere opties, kijkend naar paard en ruiter (zo ben ik met mijn paard juist heel fel bezig richting ontspanning/aanspanning afwisselen zonder stress. En daarbij vooral focussend op mijn houding die door fysieke beperkingen oliebol is. Terwijl een ruiter met heel veel angst op mijn andere merrie bezig is met zelfvertrouwen op hun tempo en ze daar juist nog niet intensief op de houding let)
Een stal waar iedereen elkaar in waarde laat, maar wel helpt.
Eigen lesgevers zijn in overleg ook mogelijk (maar dressuurmatig echt niet nodig)
Tevens zijn ze de volledige accomodatie aan aan het pakken en is het op termijn bedoeling ook paarden in training te nemen.
Waaronder mijn paard de eerste gaat zijn (terwijl ik gezworen heb hier niemand anders ooit nog op te laten)
En dan ook nog zwemvijver en km’s ruiterroute netwerk niet te vergeten
Of wasplaats met warm water (en solarium in toekomst)

Lionlakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 22:07

Wat super zoveel antwoorden! Bedankt! Ik ga ze allemaal na!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:08

Stal Plijnaar voldoet 100% aan je eisen.

Lionlakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 22:22

Iemand ook ervaring met seren te vorden?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:32

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:42

Stal van Jaarsveld in schoonrewoerd.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:51

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 00:04

Equinova in Hoeven