Gezocht stalling omgeving Tilburg.

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

whoopie

Gezocht stalling omgeving Tilburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 13:25

Hallo. Een vriendin is op zoek naar stalling voor een merrie. Wie weet er een fijne plek in de directe omgeving van Tilburg. 20 minuten met de auto is geen probleem. Ze zoekt een plek waar het paard jaar rond overdag buitenkomt, graag met mogelijkheid tot eten en contact met andere paarden. Goede kwaliteit ruwvoer, ruime boxen. Zelf af en toe iets doen is mogelijk, dagelijks lukt niet. We horen het graag, bedankt, Gr Janneke

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:31

Afhankelijk waar in Tilburg ze woont, zou je eens bij stal chaamse bossen kunnen kijken. Zijn flink aan t verbouwen, net nieuw aangekochte stal. Ik ken alleen de oud eigenaren. Locatie is perfect Je zit direct in het bos! Altijd een goede binnen en buitengaan gehad

whoopie

Re: Gezocht stalling omgeving Tilburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 14:27

Ah dank je. Heb je een adres? Gaan ze daar ook in groepjes naar buiten? Staat jouw paard daar nog steeds?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:42

whoopie schreef:
Ah dank je. Heb je een adres? Gaan ze daar ook in groepjes naar buiten? Staat jouw paard daar nog steeds?

Nee mijn paarden staan intussen aan huis, nog voor het verkocht werd. Ik heb geen idee hoe het management nu is, hoorde wel dat ze uitloop aan de box hebben gemaakt. Beste is even bellen denk ik.

Alphensebaan 15 chaam

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 19:53

Ok, dank je

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:39

Hippisch centrum Hulten heeft tegenwoordig een nieuwe eigenaar Springflower Stables heet het, geen idee of dat iets is?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:49

Stal Chaamse bossen staan ze nu in kleine groepjes op de paddock en op de wei. Ze streven naar 'zo lang mogelijk buiten' maar hoe dat nu de praktijk uitpakt durf ik niet te zeggen. Ze zijn stallen met uitloop aan het maken. Vermoed wel dat het al vol staat eigenlijk.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 12:24

Toevallig van een klant gehoord gisteren dat er veel plaatsen open zijn.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:45

Wij zijn ook opzoek in die regio voor een van onze paarden.
Chaamse bossen zag er prima uit maar zodra de uitloopjes klaar zijn gaan ze naar wat ik begrepen heb over op rubber matten in de stal ipv stro of vlas.
Dat was voor ons eigenlijk het enige waardoor we verder zijn gaan zoeken.
Ze komen wel veel buiten begreep ik van mijn Bijrijdster.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 12:08

Ja dat hoorde ik ook iedere dag. Moet zeggen ligt aan de rubberen matten, maar ik heb ze voor mijn pony,s aan huis in de overkapping liggen. Dat bevalt goed, ze slapen er ook graag. Zelfs soms bij goed weer ipv in de zanduitloop. Overdag staan ze er ook veel dan vindt ik het wel belangrijk om af en toe even drollen weg te halen anders wordt het een rotzooi

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:11

Stal duinzicht in Udenhout. Vlak bij Tilburg Noord. Van april- half november in grote weiden. Winter op paddock. Vlak bij de loonse en drunense duinen. Dagelijks vers stro. Grote binnenbak met goede bodem. Buitenbak.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:10

ajesca123 schreef:
Wij zijn ook opzoek in die regio voor een van onze paarden.
Chaamse bossen zag er prima uit maar zodra de uitloopjes klaar zijn gaan ze naar wat ik begrepen heb over op rubber matten in de stal ipv stro of vlas.
Dat was voor ons eigenlijk het enige waardoor we verder zijn gaan zoeken.
Ze komen wel veel buiten begreep ik van mijn Bijrijdster.

Hmm dat begrijp ik ergens wel maar weet niet zo goed wat ik daarvan vind eigenlijk :=
Ik geloof dat de uitloop ook is waar ze het de hele winter mee mogen doen.. Ze willen ze zo lang mogelijk op de weide houden maar ik ken die grond daar goed en dat is écht een natte bende, dus ik weet niet hoe ze dat gaan waar maken..

Dan is voor mij het leuke van een uitloop er ook wel af. Kunnen ze absoluut niet de benen strekken natuurlijk.