Op kamers gaan met een paard

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Op kamers gaan met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 18:06

Hoi, ik ben nu net klaar met mijn examens en zal dus binnenkort in Wageningen op kamers moeten aangezien de totale reistijd 2,5 uur is van huis. Ik heb echter een paard thuis staan die door medische redenen dagelijks aandacht nodig heeft. Weet iemand toevallig of er opties zijn om betaalbaar je paard mee te nemen? Ook al zou het buiten de stad zijn. Ireen zijn verder ook welkom. Ik was ook aan het denken om een tussenjaar te nemen maar krijg daar wel negatieve reactie op van mijn ouders... Op normale sites staan alleen typische studenten kamers...

Femke_Tweety

Berichten: 12643
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Op kamers gaan met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:11

Zoek je kamer met direct daarbij stal?

Dat wordt heel moeilijk lijkt me.

Ik zou het zien als twee zoektochten.

1x kamer
1x stalling

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 18:18

Femke_Tweety schreef:
Zoek je kamer met direct daarbij stal?

Dat wordt heel moeilijk lijkt me.

Ik zou het zien als twee zoektochten.

1x kamer
1x stalling

Inderdaad... Ik zou het niet erg vinden om een beetje te reizen naar het is wel dagelijks dat ik langs moet. Ik dacht misschien als er een boerderij een kamer te huur zou hebben en dan daar een wei bij huren. Maar het is allemaal erg moeilijk als je geen bakken met geld kan spenderen aan pension.

troi
Berichten: 17136
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Op kamers gaan met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 05:06

Wat zou je budget zijn voor pension?

Denk dat een combi vinden heel lastig is.

mooney

Berichten: 7921
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 05:32

Tijdens mijn tijd in Wageningen weken mensen die hun paard/pony mee namen vaak uit naar omliggende dorpen voor stalling. In Wageningen zelf waren de plekken toen schaars. Dus die stonden dan in bijvoorbeeld Bennenkom of Renkum. En dan zelf gewoon in een studentenhuis of flat.
Ik ben zelf thuis blijven wonen, omdat ik een relatief makkelijke busverbinding had vanaf huis dus ongeveer 3 kwartier reistijd had. Dat was makkelijker met de pony's, maar voor jou dus geen optie.

Maar dat is alweer een tijd geleden, dus actuele informatie heb ik niet.

TheJokerr
Berichten: 2783
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 05:35

In Barneveld/Lunteren heb ik de combinatie kamer-stal wel eens voorbij zien komen, niet heel ver van Wageningen af, maar je moet net mazzel hebben.

_soraja_

Berichten: 462
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Barneveld

Re: Op kamers gaan met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:18

Ik heb een jaar op het terrein van mensen in een sta caravan in 'de kraats' gewoond waar pony toen ook gestald kon worden. Dat was een half uur fietsen naar de uni. Later had ik een kamer in Wageningen en pony stond in Bennekom. Dat was ook een halfuur fietsen. Dat vond ik uiteindelijk prettiger, omdat ik dan bij veel tijd tussen de colleges terug naar mijn kamer kon. In Bennekom en Renkum zijn inderdaad vrij veel plekjes te vinden.

Euridicey

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op kamers gaan met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:39

Misschien kan je in contact komen met de studenten daar? Er zijn vast meer studenten met een eigen paard. Mijn opleiding heeft een "vraag en aangeboden" facebookpagina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:45

Als je deze kant op wilt.. we hebben hier naast een tekort aan kamers ook een gebrek aan pensionplaatsen. Dus begin vroeg met je zoektocht. Ik ken hier geen plek die kamers en stal combineert.

Effects

Berichten: 565
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Op kamers gaan met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:39

Ik heb vanaf 2010 in Wageningen gestudeerd en wat ik destijds heb gedaan is dat ik eerst ben gaan zoeken naar een pensionplek voor mijn pony. Toen ik die had gevonden, heb ik geprobeerd een kamer in de buurt te vinden, zodat het qua reistijd hopelijk te doen was.
Die vlieger ging niet helemaal op, want ik heb mijn pony uiteindelijk binnen een jaar verhuist omdat ik toch niet tevreden was met de stalling. En uiteindelijk kreeg ik zelf ook weer een andere kamer.
Ik denk dat als je Marktplaats in de gaten houd, i.c.m. Facebookgroepen (voor kamers) en daar bovenop zit, het vast mogelijk is om iets te vinden. Mocht je een auto (kunnen) hebben, dan kan dat wel een groot voordeel zijn, omdat je dan iets minder aan afstand gebonden zit.

En betaalbaar, dat is maar net wat je eisen zijn. Als je een doe het zelf stal zoekt, waar het welzijn van je paard vaak een stuk hoger ligt (24/7 buiten, sociaal contact, veel ruwvoer) maar de faciliteiten minder zijn (je hebt geluk als je een goeie buitenbak tot je beschikking hebt) dan kun je waarschijnlijk voor 200 euro of iets minder per maand klaar zijn. Maar als je naar een grotere pensionstal zoekt, wordt het natuurlijk ook duurder.

Ik zou ook zeker oudere stallingstopics hier op Bokt doornemen om te zien wat er zoal word aan- en afgeraden qua stallen. Hou inderdaad naast Wageningen ook Renkum, Bennekom, Ede en Renkum/Achterberg in de gaten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:57

Ik weet niet wat je budget is, maar net als in de rest van Nederland zijn de prijzen hier flink gestegen. En een aantal grotere en kleinere stallen zijn gesloten of gaan binnenkort dicht dus meerdere mensen die in dezelfde vijver vissen. Ik zou de zoekfunctie hier gebruiken, en in de buurt van Ede/Lunteren gaan zoeken naar een stal. Ik denk dat je daar de meeste kans maakt.