Scheren noord holland (sokken)

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K14
Berichten: 31
Geregistreerd: 21-02-21

Scheren noord holland (sokken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 00:18

Hoi,

Ik ben op zoek naar iemand in de kop van Noord-Holland ( Den Helder)die de sokken van mijn tinkermerrie wil scheren.

Voorheen deed ik het zelf, met heel veel geduld. Helaas vermoed ik dat ze toch wat last heeft van mok. 1 been kan ik echt niet aan komen met het scheerapparaat.
Ik zoek dus iemand met ervaring en natuurlijk liefst met sokkenpaarden.

horsiegek

Berichten: 2361
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Scheren noord holland (sokken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:10

Ik zit in NH maar kom niet helemaal tot aan Den Helder. Wel neem ik dit soort "gevallen" niet meer aan als ze niet verdoofd worden. Paarden hebben vaak zo veel last of trauma van de mok dat ze zich laten vallen of steigeren als je er alleen al naar kijkt. Dus als jij het met heel veel vertrouwen en geduld al niet kan, dan gaat een ervaren scheerder daar ook niet veel mee aan kunnen. Beste optie is laten verdoven door de dierenarts en dan scheren zodat je het been goed kan behandelen.

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:07

horsiegek schreef:
Ik zit in NH maar kom niet helemaal tot aan Den Helder. Wel neem ik dit soort "gevallen" niet meer aan als ze niet verdoofd worden. Paarden hebben vaak zo veel last of trauma van de mok dat ze zich laten vallen of steigeren als je er alleen al naar kijkt. Dus als jij het met heel veel vertrouwen en geduld al niet kan, dan gaat een ervaren scheerder daar ook niet veel mee aan kunnen. Beste optie is laten verdoven door de dierenarts en dan scheren zodat je het been goed kan behandelen.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
En als ze dan toch onder sedatie is, dan kan je het wellicht wel gewoon zelf en hoef je er niemand voor in te huren