Na zo'n 12 jaar paard gereden te hebben ben ik er nu alweer zo'n 5 a 6 jaar tussen uit.
En ja, stiekem mis ik het en daarom zou ik graag in het nieuwe jaar weer willen beginnen met eens in de week of twee weken te lessen.
Ik heb geen ervaring met de stallen hier in de buurt en daarom heb ik jullie hulp nodig

Wat zoek ik;
Ik wil graag 1x in de week of 2 weken gaan lessen.
Voornamelijk dressuurmatig voor nu, in de toekomst zou ik afentoe een buitenrit erg leuk vinden maar is geen vereiste.
Een stal met gezellige sfeer onderling, liever geen "kak" sfeer.
Ik ben zelf meer van de koudbloeden dus zou het leuk vinden als ook die er rond lopen.
Omdat ik zelf eigenlijk enorm allergisch ben voor paarden, zou het fijn zijn dat het wel een stal is waar ze ook de stallen netjes op orde hebben (geen stoffige oude schuren oid en veel rondslingerende haren van het poetsen).
Snap dat dit niet te voorkomen is in de paardenwereld natuurlijk maar met veel stof om mij heen zal ik snel last krijgen.
Ook zal ik weleens met mondkapje rondlopen (ook na coronatijd) wanneer er periodes zijn dat ik meer last heb en zou dus fijn zijn dat er mensen lopen die niet te veel oordelen daar over.
En uiteraard, goede verzorging voor de paarden!
Wat ik zelf al gevonden heb
De Nieuwe Heuvel, Lunteren
Zo wat ik op de website zie is dit een hele nette stal en zou ik daar veel kunnen leren.
Alleen krijg ik de indruk dat deze misschien wat groot is voor mij en de sfeer misschien wat "kakker" is.
Misschien lijkt dit maar zo en is het totaal anders, en ben dus wel benieuwd of mensen hier deze stal kennen.
Quadenoord, Renkum
Fijne locatie zo bij de bossen.
Komt bij mij ook over als een "grote" stal en ben dus ook benieuwd naar de sfeer die er daar is.
Foliohoeve, Bennekom
Hier hoor ik hele wisselende meningen over.
De één vind de instructie matig en de ander vind dat de paarden er slecht bij staan.
Die berichten die ik zag zijn al wel een aantal jaar oud dus ben eigenlijk wel benieuwd wat de ervaringen nu zijn.
The Mill Ranch, Ede
Lijkt me erg leuke stal, leuke paarden, leuke locatie voor buitenritten.
Ik weet alleen niet of western mijn ding zou zijn.
Stal Eikelboom, Wageningen
Vind dit ogen als een hele prettige stal.
Lijkt een gezellige sfeer, paarden lijken er goed bij te staan, afwisseling met buitenritten.
Voor nu heb ik hier het beste gevoel bij.
Ik ben erg benieuwd wat jullie meningen/ervaringen zijn en of ik misschien nog wat stallen vergeten ben.
Uiteraard ga ik straks ook bij een paar stallen proef rijden om te kijken wat het best bij mij past maar vind vooraf feedback toch fijn.