Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YaraMaria schreef:Zoals sommige weten is mijn merrie 3 weken geleden bevallen van een prachtig hengstje. Omdat ik begrepen heb dat er bij de goede stallen enorme wachtrijen zijn, ben ik alvast op zoek. Ik ben opzoek naar een stalling voor het hengstje als hij rond de 8 maanden oud is.
Hierbij heb ik ook een paar eisen:
- maximaal 30 minuten met de auto vanaf Zeist (N O Z W )
- onbeperkt ruwvoer (het hoeft er niet onbeperkt te liggen, als ze maar krijgen zodra het op is)
- in de zomer 24/7 op het land en 's winters in een groepsstal met overdag buiten staan (24/7 het hele jaar in het weiland mag ook mits er een schuilstal is waar alle paarden in de kudde in passen)
- goed samengestelde kudde waar een jong paard veel van kan leren
- geen must maar als er krachtvoer gegeven kan worden zou dit heel fijn zijn!
LET OP HENGST!
Ik ben dus niet specifiek opzoek naar een opfok, omdat ik ook volwassene paarden in de kudde wil hebben. Hij hoeft niet op een mooie stal te staan als hij maar lekker in de kudde kan spelen.
Budget --> maximaal 150€ incl ontwormen, hoefsmid etc
(als je stallen weet met een iets hoger bedrag graag ook melden)
Heeft iemand suggesties?
YaraMaria schreef:En ik wil graag vanaf jongs af aan wekelijks wel iets doen (wandelen/poetsen etc.)
Cioccolato schreef:Je budget klinkt meer als opfok. Maar wat je wil klinkt meer als reguliere stalling en dan moet je denk ik je budget ongeveer verdubbelen bijna![]()
Wat is belangrijker voor jou? Zet dat op een rijtje.
Ik zou namelijk zeggen: opfok 3 jaar. Maar als jij het belangrijker vindt om hem uit de groep te kunnen halen elke week, dan zul je misschien meer budget moeten vrij maken.