Veranderen van trainer en stalling

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsloverke
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-01-22

Veranderen van trainer en stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 11:31

Hoi


De laatste tijd ben ik aan het denken om een nieuwe stalling te zoeken. Bij mijn huidige trainer loopt het de laatste tijd minder goed op vlak van springen (lees ik kan amper springen omdat mijn paard 10m voor de sprong plots volle gas geeft en ik ze niet op een correcte manier kan remmen), zij is zelf voornamelijk een dressuurruiter en in dressuurlessen gaat het wel altijd vlot. Op zich lijkt ze wel de correcte dingen te zeggen maar ik sukkel al bijna een half jaar met springen over een klein sprongetje terwijl ik 1 jaar geleden nog wedstrijden met hoogte 90 cm kon springen

Ik vraag mij nu af of jullie bij het overschakelen naar een nieuwe trainer veel verschil merkten. ik twijfel enorm omdat de juiste dingen wel worden gezegd en ik heb veel op die manege geleerd (een andere trainer op die stal is trouwens geen optie). Maar ik wil gewoon graag door deze moeilijke periode met mijn paard en weet gewoon niet wat te doen.

Daarnaast wou ik vragen of jullie goede stallingen en/of lesgevers kennen in de regio van Westerlo (Belgiƫ)

MyWishMax

Berichten: 26234
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:33

Ik denk dat je het los moet zien van elkaar. Dressuurles voor de basis en springlessen voor het springen en de problemen die je daar tegenkomt. Dressuur blijft de basis, maar ik snap wel dat een dressuurruiter je daar minder mee kan helpen.

Dus ik zou altijd 2 soorten lessen houden. Dan kan je dressuur bijvoorbeeld bij deze blijven, want dat gaat wel goed zeg je. En voor springen zoek je iemand die daar ervaring in heeft.

Overstappen naar nieuwe trainers heb ik wel veel verschil gemerkt, ja. Maar eerst altijd een proefles want lang niet elke instructeur past bij wat ik zoek en wij nodig hebben. Dus de zoektocht naar een fijne duurde vaak wel even

Horsloverke
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 11:43

MyWishMax schreef:
Ik denk dat je het los moet zien van elkaar. Dressuurles voor de basis en springlessen voor het springen en de problemen die je daar tegenkomt. Dressuur blijft de basis, maar ik snap wel dat een dressuurruiter je daar minder mee kan helpen.

Dus ik zou altijd 2 soorten lessen houden. Dan kan je dressuur bijvoorbeeld bij deze blijven, want dat gaat wel goed zeg je. En voor springen zoek je iemand die daar ervaring in heeft.

Overstappen naar nieuwe trainers heb ik wel veel verschil gemerkt, ja. Maar eerst altijd een proefles want lang niet elke instructeur past bij wat ik zoek en wij nodig hebben. Dus de zoektocht naar een fijne duurde vaak wel even


Het probleem ligt m vooral in dat zij vast hangt aan de stalling waar ik sta en zij laten niet toe dat er andere lesgevers komen. Dus een nieuwe zoeken en haar behouden is geen optie helaas

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Veranderen van trainer en stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:54

Zou je eventueel extern springlessen kunnen volgen?

Als je paard hier goed staat en naast de les verder alles goed is zal ik eerst proberen extern te lessen. Dus dressuur op je huidige stal en dan extern springlessen volgen.