Ervaringen paardentandarts Vincent van den Berg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hachi

Ervaringen paardentandarts Vincent van den Berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 10:46

Na een zeer slechte ervaring met paardentandarts Vincent van de Berg ben ik op zoek naar mensen met soortgelijke ervaringen.
Mijn verhaal is dit:
Vincent en daarvoor zijn moeder, doet al vele jaren de gebitten van mijn paarden.
Twee weken geleden heeft hij mijn twee paarden gedaan maar ik vond m erg snel klaar en nonchalant. Omdat het derde paardje niet meewerkte gisteren Petra van praktijk de Kroon laten komen. Paard gesedeerd en heel rustig en kundig behandeld. Omdat ik twijfelde over de behandeling door Vincent ook de andere twee laten checken.
Blij dat ik dat gedaan heb. Mijn oude paard had hoge kiezen en een zeer slechte balans ( al jaren door Vincent behandeld), de dierenarts vindt het een wonder dat hij nog kan eten, mijn merrie had nog scherpe randen aan de kiezen, niet goed geveild dus. Nu dus twee keer tandartskosten. Vincent ermee geconfronteerd, hij reageerde zeer beledigd, is het niet eens met de dierenarts etc.

Ik wil proberen actie ondernemen tegen dit soort praktijken omdat je als eigenaar het vertrouwen moet kunnen hebben dat iemand kundig is en je paard de goede behandeling krijgt.

Nicky1963

Re: Ervaringen paardentandarts Vincent van den Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:23

Dat is naar! Ik heb geen ervaringen met deze man, maar wel een vraag: deed hij jouw paarden zonder verdoving en handmatig?

Hachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 11:24

Ja inderdaad, ik was daar altijd een voorstander van maar met wat ik nu weet niet meer…….

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:28

Hachi schreef:
Ja inderdaad, ik was daar altijd een voorstander van maar met wat ik nu weet niet meer…….

Er wordt gezegd dat het op zo'n manier nooit echt gaat zoals het zou moeten. En daar heb ik geen mening over, want mijn (8) paarden worden altijd onder verdoving elektrisch behandeld door mijn paardentandarts. Hij werkt samen met een dierenarts die dus ook mag verdoven (ze komen altijd met z'n tweeën naar de klanten). Een gebitsverzorger mag dat niet zelf doen, een verdoving geven. Ik zou zelf nooit kiezen voor onverdoofd handmatig. Als je ziet hoeveel impact het heeft op het paard en hoeveel kracht zo'n arts moet zetten, geloof ik echt niet in onverdoofd handmatig.
Hopelijk komt alles goed met je paarden.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 17-04-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:31

Hier alleen maar goede ervaringen met Vincent (en ook zijn moeder en broer), mijn paarden eten prima en vertonen ook met rijden geen problemen.

Ik herken absoluut niet wat je schrijft over hem, mijn paarden worden al meer dan 20 jaar door hen gedaan.

Tussendoor weleens een keer een ander laten kijken omdat die toevallig bij een stalgenootje kwam, maar ook toen waren er geen rare dingen.

Hachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 11:41

Nicky1963 schreef:
Hachi schreef:

Er wordt gezegd dat het op zo'n manier nooit echt gaat zoals het zou moeten. En daar heb ik geen mening over, want mijn (8) paarden worden altijd onder verdoving elektrisch behandeld door mijn paardentandarts. Hij werkt samen met een dierenarts die dus ook mag verdoven (ze komen altijd met z'n tweeën naar de klanten). Een gebitsverzorger mag dat niet zelf doen, een verdoving geven. Ik zou zelf nooit kiezen voor onverdoofd handmatig. Als je ziet hoeveel impact het heeft op het paard en hoeveel kracht zo'n arts moet zetten, geloof ik echt niet in onverdoofd handmatig.
Hopelijk komt alles goed met je paarden.

Ik denk dat je gelijk hebt, helaas heb ik jarenlang gedacht dat het wel zo kon. Maar mijn oude paard is 15 jaar handmatig gedaan en de dierenarts zei dat het een wonder is dat hij nog kan eten. Ze schijnen handmatig niet goed bij de achterste kiezen te kunnen komen en dat klopt dus.
Ik betreur het zeer dat ik er ooit vertrouwen in had.

Hachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 11:43

Charaz schreef:
Hier alleen maar goede ervaringen met Vincent (en ook zijn moeder en broer), mijn paarden eten prima en vertonen ook met rijden geen problemen.

Ik herken absoluut niet wat je schrijft over hem, mijn paarden worden al meer dan 20 jaar door hen gedaan.

Tussendoor weleens een keer een ander laten kijken omdat die toevallig bij een stalgenootje kwam, maar ook toen waren er geen rare dingen.

Oké, fijn dat er ook goede ervaringen zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:17

Dit topic voldoet op deze manier niet aan de regels die op bokt gelden daarom plaats ik hier een (tijdelijk) slotje. Met de topicstarter zal gekeken worden of het topic aangepast kan worden zodat het wel aan de regels voldoet.