Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annet73
Berichten: 798
Geregistreerd: 01-11-18

Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 19:26

Fijne stal gezocht waar de paarden in de zomer minimaal paar uur op de wei komen en in de winter minstens een aantal uur in de paddock.

Qua faciliteiten minimaal een buitenbak met goede (!) bodem. Goed voerbeleid zeer belangrijk!

Prijs naar rato.

Wie o wie?

Annet73
Berichten: 798
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 20:55

Niemand met een idee?

Mag pensionstal maar ook manege zijn.
Prijs naar gelang faciliteiten

beegee
Berichten: 983
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:55

Stal de Groene Meer?

prompter

Berichten: 11802
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:56

Groene Meer in Stompwijk inderdaad, veel buitengang, eb en vloed buitenbaan.

Annet73
Berichten: 798
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 22:54

Zou een optie kunnen zijn. Wel redelijk grootschalig, wat mij minder aanspreekt maar zeker een optie!

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Re: Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:57

Stal langelaan? Weet alleen niet of de buitenstaan mogelijkheden in de winter voldoende zijn voor je…

beegee
Berichten: 983
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:03

Annet73 schreef:
Zou een optie kunnen zijn. Wel redelijk grootschalig, wat mij minder aanspreekt maar zeker een optie!

Alleen “op papier” is het grootschalig. Als je er eenmaal rondloopt, is daar echt niets meer van te merken. Vind dat zelf redelijk verbazingwekkend. Heb ook nog nooit een “traditionele” stal gezien die zó veel ruwvoer geeft en waar de stallen zo schoon zijn. En heb er al een hoop gezien ;)

Fly_high

Berichten: 3441
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:20

Annet73 schreef:
Fijne stal gezocht waar de paarden in de zomer minimaal paar uur op de wei komen en in de winter minstens een aantal uur in de paddock.

Qua faciliteiten minimaal een buitenbak met goede (!) bodem. Goed voerbeleid zeer belangrijk!

Prijs naar rato.

Wie o wie?


Olsthoorn Stables? Voerbeleid kan ik uit de eerste hand niets over vertellen maar voor de rest voldoet die wel. Wat kleinschaliger dan de groene meer.

Country Stables is ook net binnen jouw zoekgebied, ook kleinschalig met prima voerbeleid. Alleen aardig duur in verhouding tot de faciliteiten.

Ik moest verder nog denken aan Friesen Hendrikse en Hoeve Lentevreugd.

Richting Midden Delfland / Schiedam zitten ook heel veel pensionstallen maar bij de meeste daarvan wordt meer dan een half uurtje buiten in de winter een knelpunt vrees ik.

Annet73
Berichten: 798
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 23:57

Fly_high schreef:
Annet73 schreef:
Fijne stal gezocht waar de paarden in de zomer minimaal paar uur op de wei komen en in de winter minstens een aantal uur in de paddock.

Qua faciliteiten minimaal een buitenbak met goede (!) bodem. Goed voerbeleid zeer belangrijk!

Prijs naar rato.

Wie o wie?


Olsthoorn Stables? Voerbeleid kan ik uit de eerste hand niets over vertellen maar voor de rest voldoet die wel. Wat kleinschaliger dan de groene meer.

Country Stables is ook net binnen jouw zoekgebied, ook kleinschalig met prima voerbeleid. Alleen aardig duur in verhouding tot de faciliteiten.

Ik moest verder nog denken aan Friesen Hendrikse en Hoeve Lentevreugd.

Richting Midden Delfland / Schiedam zitten ook heel veel pensionstallen maar bij de meeste daarvan wordt meer dan een half uurtje buiten in de winter een knelpunt vrees ik.


Dank voor je tips!

Country Stables hoor ik goede verhalen over. Vraag me alleen af of we hier tussen passen. Dochter springt- en dressuurt vrij fanatiek. Ik rij ook dressuurmatig.

Fly_high

Berichten: 3441
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:51

Toen ik nog bij CS stond reden aardig wat stalgenoten dressuur, ook wedstrijden enzo. Lijkt me niet zo'n issue. Springen is wat lastiger, er is maar een bak waarin mag worden gesprongen en die is doordeweeks 9 van de 10 keer bezet door manegeklanten.

Algemene sfeer is IMO wat meer richting natuurlijk / alternatief, moet ook in je straatje passen. De paarden worden wel prima verzorgd.

Annet73
Berichten: 798
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 07:19

Fly_high schreef:
Toen ik nog bij CS stond reden aardig wat stalgenoten dressuur, ook wedstrijden enzo. Lijkt me niet zo'n issue. Springen is wat lastiger, er is maar een bak waarin mag worden gesprongen en die is doordeweeks 9 van de 10 keer bezet door manegeklanten.

Algemene sfeer is IMO wat meer richting natuurlijk / alternatief, moet ook in je straatje passen. De paarden worden wel prima verzorgd.


‘Thuis’ springen doen we maar af en toe. Gaan wel wekelijks naar springles op locatie.
Het gaat mij er meer om dat er niet vreemd wordt gekeken als je Engels rijdt daar.
Sfeer vind ik overigens wel héél belangrijk. Naast welzijn van ons paard valt of staat daar onze keuze mee.

Fly_high

Berichten: 3441
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Fijne stal gezocht max. 25km van Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 00:16

Oh, nee joh, daar kijkt zeker niemand raar van op.

Maar sfeer is uiteraard iets heel persoonlijks, valt weinig zinnigs zo over te zeggen.