Ondertussen heb ik echt nood aan een stapel nieuwe spullen voor mijn pony en mij. Allereerst ga ik het liefst naar een fysieke winkel. Online bestellen heb ik wel vaker gedaan, maar ik hou er echt niet van. Niet alleen omdat ik de producten niet in persoon kan beoordelen, maar ook omdat ik geen voorstander ben van onnodig pakketjes verzenden en waar ik woon is pakketjes ontvangen een regelrechte hell. Die optie is in principe dus uitgesloten. Hoewel een tip voor een goed passende webshop niet wordt afgewezen, want helaas lijken webshops tegenwoordig de norm.
Mijn probleem? Alle winkels die ik weet te vinden, zijn gericht op traditioneel paarden houden en trainen(op stal, met bit en de hele reutemeteut). Als je geluk hebt, zijn er een paar hoofdstellen en bareback pads van fra en/of een nog slechter merk als budget optie, verstopt in een vergeten hoekje. Daar houdt het meestal wel op. Voor advies over betreffende producten kan je doorgaans ook niet bij het personeel terecht.
Daarbij is vrijwel alles met leder, wol of plastic gemaakt.
Zelfs met hulp van zoekmachines, weet ik gewoon niet meer waar ik het nog moet zoeken. Ik ben de afgelopen jaren de zoektocht al meermaals begonnen én gestopt, omdat ik het gewoon echt niet meer weet. Ondertussen vind ik het tijd om de hulp van Bokkers te vragen.
Wat ik zoek? Een winkel die gericht is op natuurlijk paardenhouden en rijden, en het liefst ook met producten die gebruikt kunnen worden bij grondwerk. Helemaal fijn zou zijn als ze ook veel spullen verkopen die niet gemaakt zijn van anderen dieren of kunststof. Ik zoek niet alleen artikelen voor mijn pony, maar ook voor mezelf(kleding, schoenen etc.).
Wie heeft er een tip voor mij? De winkel mag in Nederland, Duitsland, België of Luxemburg zijn, voertaal maakt niet uit. Hoewel als iemand toevallig een perfecte winkel weet tussen hier en Slovenië, gooi 't maar in de groep. Ik ga daar namelijk graag op vakantie, en shoppen vind ik een goede vakantieactiviteit

De winkel hoeft natuurlijk niet per se 100% NH gericht te zijn, want dan ga ik er waarschijnlijk nooit een vinden

Tips voor bepaalde merken zijn ook welkom, dan kan ik zelf verder zoeken naar een leverancier. Eigenlijk iedere tip, hoe klein ook, is van harte welkom.