Stalling gezocht Koekange/ Dwingelerveld/ Holtingerveld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lana1311

Stalling gezocht Koekange/ Dwingelerveld/ Holtingerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 19:58

Ik zoek voor mijn twee paarden een leuke en vooral gezellige stal.

Ik zoek iets het liefst dicht bij het bos of aan het bos. Ik rijd endurance dus mijn training gebied is toch wel het bos.

Liefst volpension, overdag buiten en snachts op stal (in zomer mag het wel evt 24/7 buiten) onbeperkt hooi (dus ook als ze buiten staan overdag) of de mogelijkheid om zelf een bak/ slowfeeder neer te zetten.

Liefst wel een stal die op zondags ook open is en een buitenbak en longeerkraal heeft (binnenbak zou ook leuk zijn maar is geen noodzaak)

Ik zoek iets in de buurt van dwingelerveld of boswachterij Ruinen, Holtingerveld of staphorsterbos.

Budget rond de 250 (kan evt meer maar ligt aan locatie en faciliteiten)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:56

De omgeving waar je zoekt is best moeilijk. Ik sta zelf aan het Holtingerveld en dat heeft me ook best veel moeite gekost. Destijds ben ik via maps paardenbakken gaan zoeken en een route gaan rijden en briefjes in de bus gedaan.

Ik weet dat Stal Carlee in Wapse een wachtlijst heeft en dat de Alberthoeve in Wateren en Het Kasteel in Diever vol zitten. Je zou kunnen kijken of stal Ten Have in Wapse een plekje heeft. Een poos geleden wel, maar hoe het nu zit weet ik verder niet. In Dwingeloo zitten nog stal Brinkhof en paardencentrum de Drift. Beide hebben pensionstalling, maar meer weet ik ook niet.

Hopelijk vind je een plek! Mocht je aan het Holtingerveld komen te staan, dan ben je welkom voor een rit om het gebied te verkennen :)

lana1311

Re: Stalling gezocht Koekange/ Dwingelerveld/ Holtingerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 21:35

Ahh super bedankt. Ik zal ten have is bellen morgen. Heb via een kennis ook al wat adressen gekregen. De drift ken ik dat is het startpunt van mn wedstrijd vaak ook. Dat is eigenlijk meer een manege.

Moet morgen ook bij een stal aan t holtingerveld kijken en rijd langs nog een paar.

Lijkt me sws wel leuk om een x daar de boek te verkennen. Ik heb een trailer en ga vaak op pad ermee

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:09

Heb je al wat gevonden?

Rondom Dwingelderveld en boswachterij Ruinen zijn niet heel veel pensionstallen met volpension.

De Brinkhof ligt op 10 min stappen van t Dwingelderveld, maar de weidegang is beperkt. In de zomer wel maar in de winter vond ik het daar tegenvallen hoeveel ze eruit kwamen. Verder zitten er eigenlijk niet echte pensionstallen daar.

Bij boswachterij Ruinen zit Stoeterij Gaesbeek. In de zomer is de weidegang fantastisch (zo ongeveer vanaf nu tot aan december) in de wintermaanden is er een paddock waar ze een paar uur op komen. Dus 4,5 maand is t wat minder qua buiten komen en de andere maanden is het super. Verder fantastische plek waar je zo vanaf stal het bos in rijdt.

Aan de Koekange kant van boswachterij ruinen zit ook nog een stal maar dat is een echte dressuurstal met maar weinig weidegang.

Richting Diever zijn wel weer meer opties, bijvoorbeeld Ini Slot in Wittelte.

In Staphorst zit Manege de ruif, is geen Manege meer maar die doen ook pensionstalling. Op rij afstand vh bos maar geen weides, alleen paar paddocks.

Stallen niet direct aan t bos zijn wellicht makkelijker te vinden, maar dichtbij bos is echt schaars.

Brinkhof en Gaesbeek mag je me altijd over pb’en als je meer info wilt.

lana1311

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 21:55

miccamaaike schreef:
Heb je al wat gevonden?

Rondom Dwingelderveld en boswachterij Ruinen zijn niet heel veel pensionstallen met volpension.

De Brinkhof ligt op 10 min stappen van t Dwingelderveld, maar de weidegang is beperkt. In de zomer wel maar in de winter vond ik het daar tegenvallen hoeveel ze eruit kwamen. Verder zitten er eigenlijk niet echte pensionstallen daar.

Bij boswachterij Ruinen zit Stoeterij Gaesbeek. In de zomer is de weidegang fantastisch (zo ongeveer vanaf nu tot aan december) in de wintermaanden is er een paddock waar ze een paar uur op komen. Dus 4,5 maand is t wat minder qua buiten komen en de andere maanden is het super. Verder fantastische plek waar je zo vanaf stal het bos in rijdt.

Aan de Koekange kant van boswachterij ruinen zit ook nog een stal maar dat is een echte dressuurstal met maar weinig weidegang.

Richting Diever zijn wel weer meer opties, bijvoorbeeld Ini Slot in Wittelte.

In Staphorst zit Manege de ruif, is geen Manege meer maar die doen ook pensionstalling. Op rij afstand vh bos maar geen weides, alleen paar paddocks.

Stallen niet direct aan t bos zijn wellicht makkelijker te vinden, maar dichtbij bos is echt schaars.

Brinkhof en Gaesbeek mag je me altijd over pb’en als je meer info wilt.

Ik heb idd nog niks gevonden, als ik idd een kwartier naar bos etc moet stappen is geen probleem half pension opzicht ook niet erg maar wel graag met binnen en buiten zet service

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 23:28

Is het anders niet een idee om ook bij particulieren te vragen?
Ik kom wel eens hier of daar mensen met lege stallen tegen. In supermarkten hangen soms ook briefjes met stal aangeboden.

lana1311

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 07:29

Marigold schreef:
Is het anders niet een idee om ook bij particulieren te vragen?
Ik kom wel eens hier of daar mensen met lege stallen tegen. In supermarkten hangen soms ook briefjes met stal aangeboden.

Ja is wel een idee opzicht. Gister in Diever geweest en ook daar is een optie om te staan.

Liefst in vol of half pension met in ieder geval binnen en buiten zet service. Iets in eigen beheer mag ook waar de stallen gewoon open van kunnen blijven en ze de optie hebben zelf naar binnen en buiten te lopen