Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miccamaaike schreef:Heb je al wat gevonden?
Rondom Dwingelderveld en boswachterij Ruinen zijn niet heel veel pensionstallen met volpension.
De Brinkhof ligt op 10 min stappen van t Dwingelderveld, maar de weidegang is beperkt. In de zomer wel maar in de winter vond ik het daar tegenvallen hoeveel ze eruit kwamen. Verder zitten er eigenlijk niet echte pensionstallen daar.
Bij boswachterij Ruinen zit Stoeterij Gaesbeek. In de zomer is de weidegang fantastisch (zo ongeveer vanaf nu tot aan december) in de wintermaanden is er een paddock waar ze een paar uur op komen. Dus 4,5 maand is t wat minder qua buiten komen en de andere maanden is het super. Verder fantastische plek waar je zo vanaf stal het bos in rijdt.
Aan de Koekange kant van boswachterij ruinen zit ook nog een stal maar dat is een echte dressuurstal met maar weinig weidegang.
Richting Diever zijn wel weer meer opties, bijvoorbeeld Ini Slot in Wittelte.
In Staphorst zit Manege de ruif, is geen Manege meer maar die doen ook pensionstalling. Op rij afstand vh bos maar geen weides, alleen paar paddocks.
Stallen niet direct aan t bos zijn wellicht makkelijker te vinden, maar dichtbij bos is echt schaars.
Brinkhof en Gaesbeek mag je me altijd over pb’en als je meer info wilt.
Marigold schreef:Is het anders niet een idee om ook bij particulieren te vragen?
Ik kom wel eens hier of daar mensen met lege stallen tegen. In supermarkten hangen soms ook briefjes met stal aangeboden.