Stalling gezocht omgeving Houten/ driebergen/ amerongen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomiwag
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-20

Stalling gezocht omgeving Houten/ driebergen/ amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 15:36

Hoi!

Omgeving: max 20 minuten vanaf Houten.

Ik ben opzoek naar een soort paddock paradise voor mijn lieve en sociale merrie. Doordat ze een peesblessure heeft mag ze niet het land op (ivm rennen en springen) daarom de keus voor een paddock paradise of iets wat er op lijkt.(of met een maatje in de paddock)

Wat ik zoek
Een gezellige stal (mag ook particulier zijn) waar ze veel buiten staan. En met de volgende wensen.
- voeren
- binnen en buiten zetten
- min 6 uur buiten liefst langer
- mesten
- liefst dichtbij bos
- goede rijbak
- trailer stalling

Tot max €300,-
Ik hoor het graag! Mocht er iemand wat weten kom ik graag in contact met je. Je mag me ook altijd appen of bellen 0644601230

Houten/ odijk/ bunnik/ driebergen/ zeist/ amerongen/ leersum/ wijk bij Duurstede/ Woudenberg enzv

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stalling gezocht omgeving Houten/ driebergen/ amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:09

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Stalling gezocht omgeving Houten/ driebergen/ amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:41

Ik heb geen tips voor je, maar wil wel een voorzichtige kanttekening maken: mijn ruin heb ik met zijn peesblessure op onze PP laten lopen, omdat ik hem niet geschikt acht voor boxrust of een kleine paddock (ivm druk maken en kleine bochtjes draaien). Op onze PP kan hij echter 150 meter galopperen (met 2 bochten erin), aan het eind omkeren en net zo hard weer terug. En dat deed hij ook :+
Heb dus niet de illusie dat een PP staat voor rustig bewegen. Dat doen ze ook wel, maar de gekke 10 minuten horen er bij ons ook gewoon bij.

Naomiwag
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 21:36

Hilary schreef:
Ik heb geen tips voor je, maar wil wel een voorzichtige kanttekening maken: mijn ruin heb ik met zijn peesblessure op onze PP laten lopen, omdat ik hem niet geschikt acht voor boxrust of een kleine paddock (ivm druk maken en kleine bochtjes draaien). Op onze PP kan hij echter 150 meter galopperen (met 2 bochten erin), aan het eind omkeren en net zo hard weer terug. En dat deed hij ook :+
Heb dus niet de illusie dat een PP staat voor rustig bewegen. Dat doen ze ook wel, maar de gekke 10 minuten horen er bij ons ook gewoon bij.



Hoi! Dat klopt zeker! Alleen staat ze nu op der huidige stal ook relaxt in de paddock. Ben toch ook wel van mening dat een heel groot en lang grasland meer uitdaagt om te rennen. Maar inderdaad op de nieuwe stal zal ze de 1e week niet rustig zijn

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:07

Hilary schreef:
Ik heb geen tips voor je, maar wil wel een voorzichtige kanttekening maken: mijn ruin heb ik met zijn peesblessure op onze PP laten lopen, omdat ik hem niet geschikt acht voor boxrust of een kleine paddock (ivm druk maken en kleine bochtjes draaien). Op onze PP kan hij echter 150 meter galopperen (met 2 bochten erin), aan het eind omkeren en net zo hard weer terug. En dat deed hij ook :+
Heb dus niet de illusie dat een PP staat voor rustig bewegen. Dat doen ze ook wel, maar de gekke 10 minuten horen er bij ons ook gewoon bij.

Hier precies hetzelfde. Heb regelmatig mijn ogen moeten dicht doen. In volle galop bokkend over het track heen.. dood eng. Maar goed hij had dat jaar er voor al 9 maanden op de box gestaan dus toen de dierenarts zei dat hij deze blessure ook wel buiten mocht staan voor 3 maanden was ik al blij.

Maar als je echt RUST moet raad ik het je wel af.

In houten bij ‘t goy zit een soort paddock paradise. Ben je daar al bekend mee?

Naomiwag
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 08:53

minouesmee schreef:
Hilary schreef:
Ik heb geen tips voor je, maar wil wel een voorzichtige kanttekening maken: mijn ruin heb ik met zijn peesblessure op onze PP laten lopen, omdat ik hem niet geschikt acht voor boxrust of een kleine paddock (ivm druk maken en kleine bochtjes draaien). Op onze PP kan hij echter 150 meter galopperen (met 2 bochten erin), aan het eind omkeren en net zo hard weer terug. En dat deed hij ook :+
Heb dus niet de illusie dat een PP staat voor rustig bewegen. Dat doen ze ook wel, maar de gekke 10 minuten horen er bij ons ook gewoon bij.

Hier precies hetzelfde. Heb regelmatig mijn ogen moeten dicht doen. In volle galop bokkend over het track heen.. dood eng. Maar goed hij had dat jaar er voor al 9 maanden op de box gestaan dus toen de dierenarts zei dat hij deze blessure ook wel buiten mocht staan voor 3 maanden was ik al blij.

Maar als je echt RUST moet raad ik het je wel af.

In houten bij ‘t goy zit een soort paddock paradise. Ben je daar al bekend mee?



Ja dat weet ik! Echt boxrust heeft ze niet gehad want ze brak echt de boel af en in de paddock was ze alleen maar aan t eten. Zitten in 1 pees 4 gaten dus met echt uit de plaat gaan is er kans op afscheuren pees zei de dierenarts dus ben daar wel voorzichtig mee! Maar daar zal ik echt niet onder uit kunnen komen

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:57

Ik zou haar lekker op in de paddock houden.. :o
Als ik zag hoe Carrera af en toe uit zijn plaat ging op het track dan raad ik het echt zéér af als je zo’n blessure hebt.

Naomiwag
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 17:32

minouesmee schreef:
Ik zou haar lekker op in de paddock houden.. :o
Als ik zag hoe Carrera af en toe uit zijn plaat ging op het track dan raad ik het echt zéér af als je zo’n blessure hebt.



Ja helaas moeten we weg op de stal ivm dat ze hier allemaal t land 24/7 op gaan helaas.

Stalling in t goy ben ik geweest. Helaas te duur. Althans je moest er ook voor mesten dus kijk even verder. Verder zag het er goed en leuk uit!

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Stalling gezocht omgeving Houten/ driebergen/ amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:03

Ik denk idd niet dat een paddock paradise geschikt is. Bij ons rennen ze regelmatig en spelen ze heel veel met elkaar. Dus dat is echt niet bevordelijk bij een blessure