Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Polly schreef:Mijn paard is indertijd getest door de politie.
Kwamen met 2 agenten rijden, eerst voorrijden in alle gangen en daarna gingen zij erop. Toen wat schrikoefeningen (parasol, zeil, ratel alles netjes rustig aan).
Ze hebben hem keurig opgehaald en na 2 weken bleek hij niet geschikt en hebben ze hem weer keurig afgeleverd. Hij zag er prima uit en geen tekenen dat ie tot de draad was uitgeprobeerd hoor.
Zou het zo weer doen
Replica1233 schreef:Polly schreef:Mijn paard is indertijd getest door de politie.
Kwamen met 2 agenten rijden, eerst voorrijden in alle gangen en daarna gingen zij erop. Toen wat schrikoefeningen (parasol, zeil, ratel alles netjes rustig aan).
Ze hebben hem keurig opgehaald en na 2 weken bleek hij niet geschikt en hebben ze hem weer keurig afgeleverd. Hij zag er prima uit en geen tekenen dat ie tot de draad was uitgeprobeerd hoor.
Zou het zo weer doen
Heb je ook gehoord wat ze met hem gedaan hebben en waarom hij niet geschikt was?
ingvdh schreef:Ik weet niet waar ts de informatie vandaan haalt maar deze klopt niet.
Nieuwe paarden worden in alle rust opgeleid en hoeven echt niet binnen twee weken volledig op straat mee te lopen, daar gaat echt een flinke tijd overheen waarbij het werk stapje voor stapje wordt opgebouwd. Ze gaan eerst mee op rustige surveillance ritjes, als dat goed gaat stapje verder etc. Uiteindelijk zullen ze zwaardere diensten draaien maar daar krijgen ze echt de tijd voor.
Ze hebben er zelf namelijk ook niet aan als het paard trauma’s oploopt, het is hartstikke moeilijk om geschikte paarden te vinden, degene die ze vinden houden ze graag goed en gezond.
Ook gaan ze niet naar de slacht als het niet lukt, werkt het niet tijdens de proeftijd gaan ze terug, gaat het daarna uiteindelijk niet gaan ze naar een goed huisje. De meeste paarden kunnen ze tot hun pensioen inzetten en dan gaan ze naar een rusthuis.
Janneke2 schreef:1 April...!
(De politie die een paard koopt, niet betaalt en dan naar de slacht brengt - dat soort zaken zijn gelukkig verboden bij de wet.)
Wel is het zo, dat de politie op proef koopt.
Een en ander komt netjes op papier, ivm het werk wordt het dier beslagen. En tja : buitenritten, mensenmassa's en schriktraining. Om te kijken of het dier echt geschikt is als politiepaard.
Zo nee, gaat het dier gewoon terug, zoals contractueel vastgelegd.
(De politie die een paard koopt, niet betaalt en dan naar de slacht brengt - dat soort zaken zijn gelukkig verboden bij de wet.)
Een en ander komt netjes op papier, ivm het werk wordt het dier beslagen. En tja : buitenritten, mensenmassa's en schriktraining. Om te kijken of het dier echt geschikt is als politiepaard.
Zo nee, gaat het dier gewoon terug, zoals contractueel vastgelegd.
Replica1233 schreef:Janneke2 schreef:1 April...!
Kijk dit bedoel ik dus, zij beschouwen het paard dan als gekocht maar ze hebben niet betaald en doen er dan dingen mee zoals beslagen terwijl het paard gewoon nog steeds van mij is en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt. Dus dan zit ik met de kosten. Als iemand betaald heeft dan moet hij of zij zelf weten wat er met het paard word gedaan maar niet betaald=niet gekocht en tot die tijd beslissen wij erover. Dat beslagen zie ik niet echt zitten, ik zie verhalen die het dan weer aantrekkelijker maken maar dit verhaal brengt me toch weer aan het twijfelen.