Welke cursus/training gaan volgen?

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 20:46

Al zo'n 17 jaar heb ik mijn ORUN diploma. Ik heb me nooit bijgeschoold oid, maar wel altijd geprobeerd om bij te blijven en nieuwe kennis op te doen. Het bijscholen is ook niet echt gelukt vanwege mijn gezondheid. Maar hopelijk gaat dat binnenkort eindelijk een nieuwe wending nemen en kan ik weer meer gaan doen.
Nu is altijd mijn wens geweest om wat gerichter een cursus te gaan volgen zodat ik weer wat handvatten krijg om toe te kunnen passen in mijn lessen. Ik doe veel op gevoel, maar ik merk dat ik soms nog wel vastloop en dat vind ik jammer.
Nu zijn mijn lessen niet alleen maar rijden, ik ben iemand die kijkt naar het hele plaatje en daarbij komt alles voorbij. Zo doe ik grondwerk, adviseer ik over harnachement, voer, rijden, maar ook coach is vaak de ruiter. De aanpak van de ruiter gaat me goed af omdat ik psychologie heb gestudeerd met een coaching minor. Waar ik me nu graag meer op wil spitsen is het grondwerk.

Nu vind ik bijvoorbeeld de aanpak van Tristan Tucker erg interessant. Vooral de benadering om paarden te leren ontspanning te zoeken bij een spannende situatie.
Maar ik vind onderdelen van Annemarie vd Toorn ook interessant.

Nu is de opleiding van Annemarie te ver voor mij weg, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook ewl heel duur vindt. Dat ga ik er nooit uithalen in mijn lessen, tenzij ik fulltime aan de gang ga en dat is niet het streven. De cursussen zijn dan een optie, maar dan mis ik toch wat denk ik en ik wil juist wat meer diepgang.
De TRT method vind ik interessant, maar ik wil graag een echte cursus of opleiding. Ik pas juist al veel dingen toe vanuit de kennis die ik opdoe op internet, ik wil nu meer de diepte in en ik wil het liefst een opleiding met een papiertje zeg maar.

Dus ik ben benieuwd wat voor opties er nog meer zijn. En dan met name in de regio's Overijssel, Achterhoek, Drenthe. Maar ook, wat zijn de ervaringen.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 10:09

Niemand die een tip heeft voor mij? :)

zefiros

Berichten: 410
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:41

Heb je al gekeken naar de Freestyle methode van Emiel Voest in Ruinerwold?
Ik heb daar niveau 1,2 en 3 gedaan en kan niet wachten om door te gaan als straks mijn baby geboren is en ik een goed ritme heb gevonden.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 13:03

zefiros schreef:
Heb je al gekeken naar de Freestyle methode van Emiel Voest in Ruinerwold?
Ik heb daar niveau 1,2 en 3 gedaan en kan niet wachten om door te gaan als straks mijn baby geboren is en ik een goed ritme heb gevonden.


Thanks, die naam had ik nog helemaal niet aan gedacht. MAar daarom ook dit topic :P Ik ga eens kijken of dat me aanspreekt.

gaucho

Berichten: 9755
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:05

Echt heel goed in grondwerk is wat mij betreft Featherlight horsemanship, zij geeft ook diverse clinics in Wapenveld.

Mungbean

Berichten: 35879
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:13

Ik zou eerst aanraden om een aantal clinics mee te rijden/doen om te zien of de stijl bij je past.
Als je eenmaal in een cursus zit is het een beetje zonde als je merkt dat een stijl niet aansluit bij je ideeen. Ik ben al meermaals ergens enthousiast gaan kijken en teleurgesteld thuisgekomen. Dan ben ik blij dat ik er niet een week aan vast zit :D

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 13:22

Het is zo stom he, maar Emiel spreekt me als mens niet zo aan. Featherlight zou ook een optie zijn qua afstand, ik ga eens kijken!
Sizzle dat zou ik sowieso graag willen, het moet me wel aanspreken ja :j

cissy

Berichten: 19920
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:24

Er worden af en toe wel cursussen van Warwick Schiller gegeven. Zou ook een hele goede optie voor je zijn.

Odetje92

Berichten: 2703
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:56

Takt academy heeft diverse cursussen en opleidingen, zitten in Empe

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:16

En de opleidingen van Bastiaan de Recht? Misschien iets verder uit de richting maar volgens mij meerdere dagen aan elkaar en veel thuis te doen :)

zefiros

Berichten: 410
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:25

Earth schreef:
Het is zo stom he, maar Emiel spreekt me als mens niet zo aan. Featherlight zou ook een optie zijn qua afstand, ik ga eens kijken!
Sizzle dat zou ik sowieso graag willen, het moet me wel aanspreken ja :j


Ah dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Niveau 1 wordt grotendeels door andere instructeurs gegeven maar hij is er natuurlijk wel onlosmakelijk aan verbonden

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 14:29

Odetje92 schreef:
Takt academy heeft diverse cursussen en opleidingen, zitten in Empe


Dank je! Die academie spreekt me wel aan, maar daar leggen ze meer de focus op trainingsmethodes onder het zadel en aan de hand. En ik merk dat dat niet helemaal is wat ik zoek.

Bij featherlight heb ik de trainingen gevonden, maar damn, dan kan ik beter meteen naar Annemarie gaan. Wat een geld := 4-daagse training van €1295.- :=

Ter Apel is nog te doen, ik ga even kijken. :)

mingming

Berichten: 2519
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:35

Earth schreef:
Het is zo stom he, maar Emiel spreekt me als mens niet zo aan. Featherlight zou ook een optie zijn qua afstand, ik ga eens kijken!
Sizzle dat zou ik sowieso graag willen, het moet me wel aanspreken ja :j



Dan kan je eventueel naar Paard Centraal kijken, daar gebruiken ze (deels) ook de methode van Emiel Voest, maar heb je andere docenten.

Odetje92

Berichten: 2703
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:41

Earth schreef:
Odetje92 schreef:
Takt academy heeft diverse cursussen en opleidingen, zitten in Empe


Dank je! Die academie spreekt me wel aan, maar daar leggen ze meer de focus op trainingsmethodes onder het zadel en aan de hand. En ik merk dat dat niet helemaal is wat ik zoek.

Bij featherlight heb ik de trainingen gevonden, maar damn, dan kan ik beter meteen naar Annemarie gaan. Wat een geld := 4-daagse training van €1295.- :=

Ter Apel is nog te doen, ik ga even kijken. :)



Wat mis je in hun verhaal? Want ik kan ook niet uit jouw verhaal halen wat je precies zoekt.
Als je meer gedrag/grondwerk zoekt, dat zit ook bij takt erin verweven, zij revalideren ook steeds vaker mentale problemen, zij kijken ook naar het totale plaatje van welzijn, training, fysiek en mentaal

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:06

Heb je al eens naar de Human & Horse Academy van Greetje Hakvoort gekeken? Dat is, denk ik, best wel wat je zoekt :j Ik heb verder geen idee hoe de kosten daar zijn.
Niveau 1 van de Freestyle Academy wordt inderdaad gegeven door andere docenten, niet door Emiel zelf. Het loswerkgedeelte vond ik zeker leerzaam, maar het grondwerk bleef, in iig niveau 1 dus, vrij basis (leiden/volgen/stoppen etc). Dat is denk ik niet helemaal wat je zoekt (en is ook aardig aan de prijs)

QHPride
Berichten: 20
Geregistreerd: 23-06-21

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:09

Hoi! Mocht je het interessant vinden om je te focussen op gedrag, ik organiseer 16 april een Gedragscursus onder begeleiding van Zoë van Mourik. Heb hem als evenement aangemaakt in Markt.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 17:13

Ik heb toch nog even verder gekeken naar de opeldingen en trainingen van Emiel Voest,maar dat is gewoon niet wat ik zoek. Of het is te veel basis, of een 3-jarige opleiding.
Greetje Hakvoort is een hele goede, daar ga ik eens kijken :)

QHPride ik ga even kijken :D

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:05

Liesbeth Jorna van SHUnited geeft ook leuke cursussen en opleidingen

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 18:51

Even een overzicht:

Emiel Voest: Teveel trainingsgericht. Maar daarnaast is de basiscursus te basis, en de opleiding echt te duur.
Featherlight: Interessante training, maar het lijkt wel of je zelf weinig gaat doen en het is echt verschrikkelijk duur. Online liever niet, hoor er niet zulke goede verhalen over omdat je geen feedback krijgt. En ik wil het liefst iets met een diploma oid.
Takt: Teveel op training gericht.
Bastiaan de Recht: Ook teveel trainingsgericht.
Annemarie vd Toorn: Interessant, maar heel erg duur. En dan is het eigenlijk ook te ver weg.
Greetje Hakvoort: Wel wat me aanspreekt, maar ook erg duur weer. En er komen ook dingen aan bod die me helemaal niet aanspreken ( Guasha therapie. Stenen die straling hebben opgenomen van een meteoriet en door die straling diep in het bindweefsel doordringen? Euhm nee dank je := ). En met duur bedoel ik dat het bijna €2500.- kost. Ik vind dat echt veel geld.
TRT: Ik zie geen mogelijkheden om een opleiding te doen. Maar ik gok dat hij ook wel redelijk duur is, maar ik ga het wel even navragen. Misschien vind ik de online versie nog wel een optie, maar ik zoek liever iets wat live kan. Voordeel bij TRT is dat je feedback kan krijgen.


Nja ik zoek rustig verder. Ik merk dat ik wel meer weet wat ik wil. Ik zou graag grondwerk kunnen toepassen op met name probleempaarden, maar wel werken vanuit een bepaalde basis (die ik denk ik wel redelijk heb, maar dat wil ik graag verfijnen). Denk aan grondwerk aan de leadrope, trailerladen maar ook wat ik in het rijden kan toepassen (dus niet perse rijtechnisch, maar meer met problemen kunnen omgaan en bepaalde handelingen kunnen toepassen).
Ik ga nog eens verder kijken naar de dingen die hier verder genoemd zijn.

gaucho

Berichten: 9755
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:58

Dan is performance horsemanship wellicht nog een goede optie, ik weet overigens niet hoeveel dat kost.

Ik heb een aantal instructeurs in mijn netwerk die erg tevreden waren over de clinics van Featherlight, maar volgens mij waren ze toen nog een stuk goedkoper.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 19:13

gaucho schreef:
Dan is performance horsemanship wellicht nog een goede optie, ik weet overigens niet hoeveel dat kost.

Ik heb een aantal instructeurs in mijn netwerk die erg tevreden waren over de clinics van Featherlight, maar volgens mij waren ze toen nog een stuk goedkoper.


Ja echt jammer, maar ik vind dat echt te duur. Performance horsemanship is voor mij helaas echt te ver. Dat was nog te doen als de kosten niet zo hoog waren. Ik schrik elke keer nog. Dan is Annemarie toch niet zo gek nog :=

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 19:37

Ik zie trouwens dat Tristan een leuke aanbieding heeft. Dat is €289.- voor een jaar. Dat zou dan wel een goed alternatief zijn...

Arabesk

Berichten: 28696
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:40

Centered riding?

Ik heb zelf niets met dressuur maar CR spreekt me nog wel aan

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 19:42

Arabesk schreef:
Centered riding?

Ik heb zelf niets met dressuur maar CR spreekt me nog wel aan


Nee dat is niet mijn ding haha en teveel gericht op rijden. Ik wil meer doen vanaf de grond.

Arabesk

Berichten: 28696
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:45

Earth schreef:
Arabesk schreef:
Centered riding?

Ik heb zelf niets met dressuur maar CR spreekt me nog wel aan


Nee dat is niet mijn ding haha en teveel gericht op rijden. Ik wil meer doen vanaf de grond.


Parelli dvd pakket kopen :j
Neem er uit mee wat je aanspreekt. Neem wel een pakket waar Pat zelf uitleg geeft en niet Linda,die snapt er gewoon helemaal niets van.