Ik heb eigenlijk op de planning staan om in het weekend van 5 en 6 maart vanuit Zuid-Limburg naar Empe te gaan voor de Xtreme Trail Merens en Fell Pony dag.
Nu slaat de twijfel toch wel heel erg toe...
Ik heb geen eigen auto of trailer, en de 'paardentaxi' rit ernaartoe en terug zou 430 euro kosten.
Daarnaast de overnachting voor mij en mijn pony, én de rit van de overnachtingsplaats naar het Xtreme Trail park, én de gezondheidspapieren voor mijn pony (ze staat nét over de grens in Duitsland dus officieel gaan we de grens over en hebben we dus die papieren nodig) tikt de 700 euro aan...
De voordelen: Andere mérens eigenaren leren kennen. Iets leuks met mijn pony doen (al is de wip die op het terrein staat de enige echte oefening die we hier in de buurt niet (kunnen) doen). Een online vriendin en haar mérens leren kennen en daarmee op zaterdag een buitenrit gaan maken, aangezien Nala daar op stal zou overnachten.
Maar het is wel écht veel geld... Dus ik denk erover om gewoon zelf een wip aan te schaffen om daarmee te oefenen, een tweebeenwip is zo'n 120 euro (of minder tweedehands) en een wip voor het hele lichaam zo'n 250, dus ik zou zelfs voor minder dan het geld voor dat weekend twee wippen kunnen kopen

Ik wacht nog of we ingeloot worden voor de eper paarden4daagse, aangezien die zeker wel mijn voorkeur heeft, en nóg duurder wordt, haha.