Buitenrit tussen Emmen en Groningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Buitenrit tussen Emmen en Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 01:54

Hallo allemaal!

Om weer eens een uitje met collega's te regelen, ben ik op zoek gegaan naar een stalling waar wij een buitenrit kunnen maken met elkaar. Ik heb er al een aantal aangeschreven, maar heb helaas tot nu toe nog geen antwoord terug ontvangen.
Dus vandaar dat ik het even via deze weg probeer! :D

- Het zou gaan om rond de 5/6 personen.
- Sommige rijden nog, anderen hebben misschien al een jaar of een paar jaar niet gereden, maar iedereen heeft ergens in het leven ervaring opgedaan :P
- Niet iedereen heeft laarzen en/of een cap thuis liggen, dus als dat gehuurd of geleend zou kunnen worden, zou dat super zijn!
- Ergens tussen Emmen en Groningen

Hopelijk komen jullie met goede tips! :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 03:01

Manege Gasselte ( alleen raad ik dat wel af als je paard en welzijn zeer hoog in het vaandel hebt staan. Maar ze hebben veel mogelijkheden tot buitenritten en de omgeving is heel mooi)

Les chauvaux , knollengruun geen ervaring maar zo even een paar maneges tussen Emmen en Groningen.

Misschien een men tocht ook nog wel leuk? Ook genoeg adressen in Drenthe.

Ik zou trouwens bellen naar manege Gasselte mocht je daar een buitenrit willen plannen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 03:37

Knollengruun is heel leuk! In t verleden meerdere buitenritten gedaan

Texas02

Re: Buitenrit tussen Emmen en Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 05:37

Ik ben zelf nog nooit bij Manege Gasselte geweest, maar ik heb van andere mensen best goede verhalen gehoord over de paarden daar. Wat is er aan de hand daar qua welzijn?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:38

Les Chevaux is leuk! Omgeving is mooi en ontzettend leuke paarden. Alleen het handigste is denk ik om even te bellen, dan heb je gelijk je antwoord :)

flowerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:42

Manege de bongerd doet ook leuke buitenritjes!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:42

Texas02 schreef:
Ik ben zelf nog nooit bij Manege Gasselte geweest, maar ik heb van andere mensen best goede verhalen gehoord over de paarden daar. Wat is er aan de hand daar qua welzijn?

Ik heb er vrij lang stage gelopen. Ik vindt de paarden vaak op foto's ook mager overkomen. Ik zou toch liever ergens gaan rijden waar de beestjes genoeg te eten krijgen. Ik zal zeker niet zomaar op een mager paard gaan rijden.

Maar als je een leuke rit wil hebben in een prachtige omgeving is het een prima plek!

Wel was er veel stormschade in de omgeving las ik , dus even bellen of ritten weer kunnen lijkt mij verstandig!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:37

Nee, ik zou ook zeker niet zomaar op een mager paard gaan rijden. Ik had zelf alleen de foto's gezien die op Facebook voorbij komen en daar zag het er allemaal wel leuk uit. Zoals gezegd ben ik er zelf nog nooit geweest, dus ik kan er niet over oordelen. Maar magere dieren klinkt echt niet goed.. Ik zie wel eens een hele grote groep paarden in het land staan als ik over de N34 erachter langs rijd. Ik denk dat dit paarden van de manege zijn, maar dat weet ik niet zeker. Ik was juist altijd blij verrast dat ze zoveel ruimte hebben voor hun dieren, dat ze lekker buiten komen..

De ritten kunnen wel weer, ik zag toevallig van de week op Facebook staan dat ze dit weekend weer gaan. Maar ik denk dat bellen sowieso wel verstandig is om even te reserveren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:17

Texas02 schreef:
Nee, ik zou ook zeker niet zomaar op een mager paard gaan rijden. Ik had zelf alleen de foto's gezien die op Facebook voorbij komen en daar zag het er allemaal wel leuk uit. Zoals gezegd ben ik er zelf nog nooit geweest, dus ik kan er niet over oordelen. Maar magere dieren klinkt echt niet goed.. Ik zie wel eens een hele grote groep paarden in het land staan als ik over de N34 erachter langs rijd. Ik denk dat dit paarden van de manege zijn, maar dat weet ik niet zeker. Ik was juist altijd blij verrast dat ze zoveel ruimte hebben voor hun dieren, dat ze lekker buiten komen..

De ritten kunnen wel weer, ik zag toevallig van de week op Facebook staan dat ze dit weekend weer gaan. Maar ik denk dat bellen sowieso wel verstandig is om even te reserveren.

Ik wil niet een bedrijf slecht praten hoor , maar de berichten dat de manege paarden daar lang buiten komen is dus niet helemaal waar := Vaak wat je ziet zijn de pensionpaarden. Dit was in de tijd dat ik er was is al wel wat jaartjes geleden. Maar ik heb nog wel contact met iemand die er werkt dus zo nu en dan krijg ik wat mee.

Er was altijd een buitengroep waar af en toe manege pony's en paarden tussen stonden. Maar genoeg paarden die bijna nooit buiten kwamen

Maar de sfeer is wel leuk , en ik hoop dat ze nu echt wel zichzelf hebben verbeterd. Ben er ook al lang niet meer geweest dus misschien dat het nu hoop ik een stuk anders is dan wat het was.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:39

Jammer! Zonde voor die beestjes.. :( Het leek me nog wel een keer leuk om met mijn eigen paard mee te gaan met een groepsrit (daar of ergens anders), maar hij houdt niet zo van trailers..