Eind mei ben ik klaar met mijn studie en wil ik er 3 tot 4 maanden tussenuit. Ik ga waarschijnlijk tijdelijk werken en wonen op een stal in Sankt-vith. Mijn eigen paard gaat mee, maar er is geen plek voor mijn trainingspaard. Mijn trainingspaard is een ontzettend leuk paard waar ik zeker niet mee wil stoppen, maar nu ben ik dus opzoek naar een oplossing voor deze periode.
Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe, misschien hebben jullie tips of ideeën. Zoek ik een stal in de buurt van Sankt-vith zodat ik iedere avond daarheen kan, of laat ik haar staan waar ze nu staat, of zoek ik iets in het midden? De eigenaar komt me normaal 1 keer per week lesgeven, hij woont praktisch om de hoek van de pensionstal waar ze nu staat. Even om een beeld te schetsen, het is 1 uur rijden tussen beide plekken. Het trainingspaard betreft 3,5 jarige die het outdoor seizoen in het L1 start (met het idee dat we voldoende selecties gereden hebben voordat ik vertrek)
In februari 2021 ben ik ook een maand daar op stal gaan werken, toen is mijn trainingspaard (ander paard, dezelfde eigenaar) op de stal in de buurt van Maastricht gebleven. Ik ging toen 1 keer per week doordeweeks en 2 dagen in het weekend daarnaartoe. Eigenlijk vind ik dat net te weinig voor nu (langere periode), het liefst zou ik haar 4 keer rijden (en het allerliefst nog een 5e ritje op buitenrit, maar kan er ook mee leven als dat niet lukt). Een voordeel van haar op de stal laten waar ze nu is is dat ik uiteraard ook die stal niet kwijt raak en makkelijker terug kan komen. Ik weet namelijk nog niet wat de planning is na deze periode, ik moet dan een baan gaan zoeken en heb dus geen flauw idee waar ik terecht ga komen.
Ik heb er ook aan gedacht om haar in het midden ergens te stallen, dan kan ik bijvoorbeeld 5 keer per week gaan, en is het ook voor de eigenaar nog enigszins te overzien om langs te komen.
Weten jullie pensionstallen in deze regio en hebben jullie tips voor wat jullie zouden doen?
*Ik moet dit nog overleggen met de eigenaar, meestal geven ze me heel veel vrijheid maar uiteraard wil ik dit alleen in goed overleg doen en is hun mening hierin van belang. Momenteel ben ik ziek (verkouden, griep) en kan ik dus niet langs gaan maar leek het me goed om met een paar concrete voorstellen te kunnen komen als ik naar ze toe ga.