Stalling gezocht in omgeving Heemskerk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galoppig

Stalling gezocht in omgeving Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 22:08

Belangrijkste eisen zijn uitrijmogelijkheden, binnenbak en dat de paarden ook in de winter in groepjes naar buiten gaan met hooi/water zo lang mogelijk. Waar ook voor je binnen/buiten gezet en gemest word
In het weekend kan ik dit wel zelf doen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Stalling gezocht in omgeving Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:54

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 21:58

Nog geen reacties helaas

Ik heb wat oude topics doorgelezen. Zijn er nog recente ervaringen met stal CeVA, Baltus (contactgegevens?), Ruijter (kan ik ook geen contactgegevens over vinden) en Kuijs/Heemse Hoeve?

Wie weet nog meer stallen in Heemskerk/Beverwijk/Castricum.
Harde eis is echt dat paarden zo lang mogelijk buiten komen én dicht bij het bos/duin, en waar gevoerd en gemest word.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:34

Ik denk dat je VeCa bedoelt? Die zou ik zelf niet snel aanraden.
Een oudcollega van mij heeft heel fijn gestaan bij de Ruijter, maar dat is al heel lang geleden. En kennissen hebben bij Kuijs gestaan, en zijn daar niets voor niks weg gegaan. Maar ook dat is al lang geleden.

Als dicht bij het duin geen eis is (althans niet op rij afstand, met de trailer ben je er zo) is stal Winter aan de Koogdijk misschien een optie. De paarden komen daar jaarrond buiten, in de zomer 24/7 op het land, verder in groepen in paddocks en er wordt gemest en gevoerd.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:36

Stal de Wit kan. Je moet wel zelf een hoop uitmesten en het is er streng met heel wat regels.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:38

Het beste is overal zelf even langs te gaan. Ik begrijp dat het heel lastig is om wat te vinden op het moment. De.meeste stallen rond Castricum staan vol en er zijn vaak wachtlijsten.
Van De Ruijter weet ik dat ze in de winter maar kort naar buiten gaan en in de zomer volledig de wei op gaan.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:48

ik sta bij de Ruijter mocht je vragen hebben ?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:55

Mijn bijrijdpaard bij baltus dus mag je wel een pb sturen als je vragen hebt.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:00

Ik heb altijd de Heemshof in Heemskerk gedaan (niet heemse hoeve :+ ) maar wij bestaan helaas niet meer. Alleen mijn eigen paarden staan er nog, de pensionstalling is paar jaar geleden opgeheven.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:12

Ik denk dat ze Hoeve Heemstee bedoelt, vroeger Stal Kuijs.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:38

Op het moment staan stallen met de voorwaarden die jij hebt helemaal vol. Zelfs met flinke wachtlijsten.
In korte tijd zijn er een paar goede stallen plotseling dicht gegaan of verkocht en geen pensionstallen meer , in de zaanstreek en omgeving ,richting Uitgeest, Heemskerk en Castricum.
En deze mensen hebben ook met veel moeite andere stallen gevonden, waar de paarden ook wat uurtjes naar buiten kunnen en goed gevoerd worden.
Je kan je op wachtlijsten laten zetten en duimen dat er gauw plek komt.

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 20:02

Niqui schreef:
Het beste is overal zelf even langs te gaan. Ik begrijp dat het heel lastig is om wat te vinden op het moment. De.meeste stallen rond Castricum staan vol en er zijn vaak wachtlijsten.
Van De Ruijter weet ik dat ze in de winter maar kort naar buiten gaan en in de zomer volledig de wei op gaan.

Thanks, Ruijter valt dan in ieder geval af wbt de winer

En ja, het is lastig maar gelukkig heb ik geen spoed

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 20:03

Niqui schreef:

Ga ik doen! Dankje voor de tip

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:37

Een vriendin van mij staat bij Baltus. Zij is daar met haar paard op de juiste plek.

Stal Kuijs overslaan ja, daar is het verschrikkelijk gesteld met paardenwelzijn.

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 22:02

marleen_88 schreef:
Een vriendin van mij staat bij Baltus. Zij is daar met haar paard op de juiste plek.

Stal Kuijs overslaan ja, daar is het verschrikkelijk gesteld met paardenwelzijn.

Is bij Baltus ook all in; binnen buiten zetten en mesten? Zou je in pb mij het tel nummer van hun kunnen sturen :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:51

Galoppig schreef:
marleen_88 schreef:

Is bij Baltus ook all in; binnen buiten zetten en mesten? Zou je in pb mij het tel nummer van hun kunnen sturen :j

Ik sta bij baltus met mijn bijrijdpaard. 7 dagen per week worden ze binnen en buiten gezet. Alleen 1 dag in het weekend zelf mesten. Als je op zaterdag mest mag je op zondag wel de mest eruit halen maar geen stro pakken.

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 23:26

xxxmh thanks! zou je in pb mij het tel nr kunnen geven?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:51

Galoppig schreef:

Op baltus hebben ze alleen als ze buiten staan geen hooi. In de winter staan ze 4 uur buiten in de paddock in een kudde of appart en in de zomer van 7 tot 4 uur ongeveer op het land in een kudde of appart.

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 00:00

xxxmh schreef:
Galoppig schreef:

Op baltus hebben ze alleen als ze buiten staan geen hooi. In de winter staan ze 4 uur buiten in de paddock in een kudde of appart en in de zomer van 7 tot 4 uur ongeveer op het land in een kudde of appart.

Oow bedankt dan ga ik toch nog verder zoeken, het is moeilijk pff!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:59

marleen_88 schreef:

Door dit soort berichten durfde ik voorheen nooit naar Kuijs/Hoeve Heemstee. Ik sta er nu bijna 3 jaar heel blij. Het was een tijdelijke oplossing die permanent is geworden. Nooit gedacht dat ik het hier zo lang zou volhouden.

Er wordt altijd op en top voor de paarden gezorgd en meegedacht. In de winter mag je extra hooi voeren hoe/dat je zelf zou willen, in de zomer hebben ze prachtige weilanden. Paarden staan altijd lekker de hele dag buiten, zo lang het licht is. Er wordt ook veel nagedacht over het hooi. Ze hebben verschillende types hooi en er wordt zeker rekening gehouden met mijn senior (22, met gevoelige darmen).

Twee buitenbakken waarvan een 40x60, eb en vloed. 2 ruime longeercirkels en een kleine binnenbak. Een wasplaats met warm en koud water. Op circa een half uurtje van 't duin(een van de weinige minpunten).

Alles is bespreekbaar en mogelijk. Ook op medisch gebied (als iemand die 40u werkt is dat erg fijn) kunnen ze aanwezig zijn voor je paard.

Verder heb je afhankelijk van wat je betaald geen vaste taken. Zo kun je het zelf zo gek maken als je wil (elke dag paddock mesten of helemaal nooit etc etc). Wij mesten zelf uit op zondag en ook dan kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Wip je enkel wat drollen of haal je ook de onderlaag uit de stal, etc etc.

Ik heb nooit op stallen met veel faciliteiten gestaan, maar het is toch wel fijn om altijd een goede bak te hebben etc.

Enige wat voor mij een minpunt is, is dat je moet betalen om les te hebben van een instructeur van buitenaf. Vooral omdat zij zelf geen lessen geven in de methode die wij rijden.. Maar goed, als dat het ergste is?

--

Als ik het dan vergelijk met bijv De Ruijter waar ze in de gehele kudde door elkaar staan, in de winter enkel paar uurtjes in de buitenbak? Of zoals bij Baltus waar buiten niks gevoerd wordt..

Ik weet dat ik een paar jaar geleden bij C. de Wit was (voor 't paddock paradise was), toen had hij 4 boxen en vertelde hij dat hij weer meer paarden wilde maar niet meer mocht op stal van de gemeente. Hij wilde niet buiten voeren of water geven want dat was te veel gedoe. Uiteindelijk is hij dus naar PP gegaan omdat hij dan meer kon verdienen. Denk dus niet dat je paard daar op 1 staat, dat is nog altijd het geld. An sich geen slechte plek, maar weet waar je aan begint.....

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 08:30

Lara schreef:
marleen_88 schreef:

Door dit soort berichten durfde ik voorheen nooit naar Kuijs/Hoeve Heemstee. Ik sta er nu bijna 3 jaar heel blij. Het was een tijdelijke oplossing die permanent is geworden. Nooit gedacht dat ik het hier zo lang zou volhouden.

Er wordt altijd op en top voor de paarden gezorgd en meegedacht. In de winter mag je extra hooi voeren hoe/dat je zelf zou willen, in de zomer hebben ze prachtige weilanden. Paarden staan altijd lekker de hele dag buiten, zo lang het licht is. Er wordt ook veel nagedacht over het hooi. Ze hebben verschillende types hooi en er wordt zeker rekening gehouden met mijn senior (22, met gevoelige darmen).

Twee buitenbakken waarvan een 40x60, eb en vloed. 2 ruime longeercirkels en een kleine binnenbak. Een wasplaats met warm en koud water. Op circa een half uurtje van 't duin(een van de weinige minpunten).

Alles is bespreekbaar en mogelijk. Ook op medisch gebied (als iemand die 40u werkt is dat erg fijn) kunnen ze aanwezig zijn voor je paard.

Verder heb je afhankelijk van wat je betaald geen vaste taken. Zo kun je het zelf zo gek maken als je wil (elke dag paddock mesten of helemaal nooit etc etc). Wij mesten zelf uit op zondag en ook dan kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Wip je enkel wat drollen of haal je ook de onderlaag uit de stal, etc etc.

Ik heb nooit op stallen met veel faciliteiten gestaan, maar het is toch wel fijn om altijd een goede bak te hebben etc.

Enige wat voor mij een minpunt is, is dat je moet betalen om les te hebben van een instructeur van buitenaf. Vooral omdat zij zelf geen lessen geven in de methode die wij rijden.. Maar goed, als dat het ergste is?

--

Als ik het dan vergelijk met bijv De Ruijter waar ze in de gehele kudde door elkaar staan, in de winter enkel paar uurtjes in de buitenbak? Of zoals bij Baltus waar buiten niks gevoerd wordt..

Ik weet dat ik een paar jaar geleden bij C. de Wit was (voor 't paddock paradise was), toen had hij 4 boxen en vertelde hij dat hij weer meer paarden wilde maar niet meer mocht op stal van de gemeente. Hij wilde niet buiten voeren of water geven want dat was te veel gedoe. Uiteindelijk is hij dus naar PP gegaan omdat hij dan meer kon verdienen. Denk dus niet dat je paard daar op 1 staat, dat is nog altijd het geld. An sich geen slechte plek, maar weet waar je aan begint.....

Dan is het daar veranderd want toen wij daar stonden 4 jaar geleden mocht je niet zelf je hooi pakken en gooide ze er van alles in qua kwaliteit hooi. Ook de vieze stukken. Op de paddock hadden wij geen hooi. En als je op zondag ging uit mesten mocht je geen stro pakken. We hoefde toen niet extra te betalen voor een instructeur van buitenaf. De paarden hebben het opzich prima daar maar het is jammer van de eigenaren die daar rondlopen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:49

Ik zal een korte omsomming geven van onze ervaringen:

- Wij mochten zeker GEEN stro pakken na het mesten op zondag, paarden stonden dan echt in een karig bestrooide stal. Deed je dit wel kon je op een uitbrander van de "vriendelijke" dochter rekenen. Er waren tijden dat er te weinig stro was, dan werd er wat veegsel in de stallen gegooid.
- Waterbakken op stal deden het slecht, zat geen druk achter, maar er werd niets aan gedaan.
- Hooikwaliteit was regelmatig slecht: schimmel, stinkend en goor.
- Krachtvoer werd met regelmaat overgeslagen, ook als het klaarstond bij de stal.
- Ook het water op het land was er nauwelijks, er is ons nooit verteld dat wij dit zelf uit de sloot moesten halen. Dus op bloedhete zomerdagen stonden onze paarden zonder water.
- Paard met zomereczeem werd zonder overleg 's nachts buiten gelaten, waardoor hij dus jeuk kreeg. Hier hadden ze uiteraard een weerwoord op toen ik ernaar vroeg.
- Mest in voerbak wordt niet opgemerkt, krachtvoer wordt er gewoon in gegooid.
- Poetsen moest in stal, want betalende manegeklanten hadden last van ons als wij dit buiten onze stal deden.
- Wij werden met de nek aangekeken, als wij kritisch waren over beleid.
- De "vriendelijke" dochter beschuldigde ons van allerlei onwaarheden. De sfeer was uitermate onplezierig.
- Omheining van het weiland was slecht, onze paarden liepen dagelijks ergens anders.

Nogmaals, ik zou het echt niet overwegen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 16:25

Hoeve Heemstee in Heemskerk ? Prima stal, heerlijk veel buiten, ( buiten gezet en binnen gehaald) lekkere stro stal en 4x per dag gevoerd. Drie soorten hooi, je mag pakken zoveel je wil.
Paddock is eigen verantwoordelijkheid, zelf hooi en waterbak even vullen en mest verwijderen. Sommige doen dat wel anderen niet, moet jezelf weten, jouw paard .
Behulpzame en aardige mede paardeneigenaren , altijd bereid even te helpen als er iets is, en stalhouders vriendelijk.
Niets mis met deze stal, er is nu ook niets voor niets een lange wachtlijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 20:36

proudmama schreef:
Hoeve Heemstee in Heemskerk ? Prima stal, heerlijk veel buiten, ( buiten gezet en binnen gehaald) lekkere stro stal en 4x per dag gevoerd. Drie soorten hooi, je mag pakken zoveel je wil.
Paddock is eigen verantwoordelijkheid, zelf hooi en waterbak even vullen en mest verwijderen. Sommige doen dat wel anderen niet, moet jezelf weten, jouw paard .
Behulpzame en aardige mede paardeneigenaren , altijd bereid even te helpen als er iets is, en stalhouders vriendelijk.
Niets mis met deze stal, er is nu ook niets voor niets een lange wachtlijst.

Mijn ervaring staat gelijk aan die van Marleen_88.

Wellicht pas je meer in het straatje van deze stal, soort zoekt soort.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:46

Ojee, er is er eentje boos dat ik een heel lelijk bericht van je getemd heb…
Wat laat jij je kennen zeg..
Ik heb je heel netjes uitgelegd dat de omstandigheden en eigenaren veranderd zijn en dat je niet zomaar jaren achter elkaar hetzelfde bericht kan plaatsen als je er lang niet meer bent geweest .
Ik zie dat je ook een volwassen vrouw bent, gedraag je er naar.