Paardentaxi vrachtwagentje

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s1993

Berichten: 2137
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 18:46

Hallo,

Mijn paard vindt de trailer heel spannend en ik wil binnenkort eens proberen hoe hij een vrachtwagentje zou vinden omdat veel mensen zeggen dat paarden daarop makkelijker zijn. Daarom ben ik op zoek naar een paardentaxi die een vrachtwagentje heeft. Zelf voel ik me niet comfortabel om met een vrachtwagentje te rijden dus wil inclusief vervoer.

Mijn paard staat in Woudenberg, ik kan wel taxi's vinden in andere regio's maar niet echt iets bij ons in de buurt en vindt het zonde als de taxi eerst 100km onze kant op moet. Is iemand bekend met een aanbieder hier in de regio?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70852
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:36

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:05

Bereid je er wel op voor dat je paard echt heel anders heel anders kan reageren dan je verwacht.
Reizen op een vrachtwagen is veel comfortabeler voor ze, maar ze gaan er niet per se makkelijker op. Paarden zijn over het algemeen geen fan van dingen die ze niet kennen.

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:05

Heb je ook wel eens een trailerlaad training overwogen om je paard te leren dat hij niet dood gaat daarbinnen?

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:38

Maartje heeft een 4 paards vrachtwagen en een mooie royale 2 paards trailer. Ze woont in Doorn, dus dichtbij.
Zal haar dit topic doorsturen

s1993

Berichten: 2137
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 09:20

cissy schreef:
Heb je ook wel eens een trailerlaad training overwogen om je paard te leren dat hij niet dood gaat daarbinnen?


Ja het laden zelf is geen probleem, ik kan hem probleemloos alleen laden. Meelopen erin, links naast de klep, rechts naast de klep allemaal prima. Het probleem zit hem wanneer hij geen mensen meer kan zien en horen. Trainer gaf aan dat dit een kwestie is van veel doen, liefst wekelijkse oefenen, maar omdat ik geen trailer kan stallen bij ons is dat nogal lastig. Ik wil graag een trailer aanschaffen maar zou niet weten waar ik hem dan moet laten..

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:36

Je hebt (volgens mij in Schoonhoven/Lopik) Paardentaxi De Blauwe Koets. Zelf verder geen ervaring mee.

mvdbijl

Berichten: 3688
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:03

Kever schreef:
Je hebt (volgens mij in Schoonhoven/Lopik) Paardentaxi De Blauwe Koets. Zelf verder geen ervaring mee.


Dat klopt, het is mijn bedrijfje, ik start vanuit Schoonhoven en Zeist, voor jou dus redelijk in de buurt.

Ik biedt mijn klanten altijd aan dat als ze een keer willen oefenen dit kosteloos is als ik het kan combineren met mijn werk in de buurt. Je mag dus gerust even contact met mij opnemen.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:35

Ik heb eerder dit jaar mijn jonkie laten vervoeren door de Blauwe Koets. Was echt prima in orde!

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:32

bren979 schreef:
Maartje heeft een 4 paards vrachtwagen en een mooie royale 2 paards trailer. Ze woont in Doorn, dus dichtbij.
Zal haar dit topic doorsturen


Een grote vrachtwagen is weer hele andere koek dan een 2 paards wagentje. Ik ken heel veel sportpaarden die je met je ogen dicht nog op een grote vrachtwagen kan laden, maar die je echt niet zomaar op een 2 paards wagentje krijgt. Is maar net wat ze wel (of niet) gewend zijn.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:41

s1993 schreef:
Het probleem zit hem wanneer hij geen mensen meer kan zien en horen.

Opblaaspop erbij doen :+



Maar in een vrachtwagen hoort en ziet hij ook niemand...


Hoe is het op stal dan? Dan is het wel goed?

Jammer dat je niet kunt oefenen want het lijkt erop dat net dat laatste stukje vertrouwen in de trailer er niet is.

Een gsm erbij doen zodat je " braaaaf ,lief, geweldig paard" etc kan zeggen??

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:49

https://www.paardentaxi-wenting.nl/

Deze zit in de regio, heeft een vrachtwagentje. Ze heeft onlangs het paard van een vriendin van mij verhuisd, was een hele fijne ervaring! Echt een aanrader.

Vlinder_30
Berichten: 23
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:34

Helaas met Wenting geen goede ervaring. Spoed afspraak kliniek ingepland en zeggen laatste moment af. Gelukkig is de kliniek wel vriendelijk geweest om het te verzetten zonder kosten, maar dat had ik niet ad trailer service van Wenting te danken. Jammer. Nooit problemen gehad met paarden taxi's in het algemeen. Nu nodig voor een Kliniek (eerste keer) en problemen. Echt balen dit.

sanne1221
Berichten: 517
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:52


Vlinder_30
Berichten: 23
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:59

Bedankt voor de tip!
Helaas konden zij niet, heb in het verleden ook altijd gebruik gemaakt vd paarden taxi maar alles zat vol. :(

Toch bedankt voor het mee denken heel lief.

Nielojram

Berichten: 7899
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Paardentaxi vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:12

Die vrachtwagentjes klinken leuk, maar qua gewicht niet haalbaar.
Hoe zou zoiets dan zitten met de verzekering?

Stel, je huurt een B-rijbewijs vrachtwagen, waar nog max 600 kilo in mag worden geladen, en je paard zelf is al iets van 580. Dan moeten er nog mensen in, tuig, benzine, wat als er iets gebeurd, dekt de verzekering dat dan, van dat bedrijf waar je van huurt?
Of ben je dan zelf de spreekwoordelijke l*l?

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:10

Vlinder30, jij woont toch niet in de buurt van Wenting? Die zitten bij Vianen en als ik het goed zie woon jij bij xxx
Hoe kom je dan bij Wenting terecht?
Laatst bijgewerkt door Coby op 26-05-24 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats op verzoek verwijderd.