Pensionstal Tilburg-Rijen-Dorst-Dongen e.d.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola

Wendy013

Pensionstal Tilburg-Rijen-Dorst-Dongen e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-22 14:17

Hallo Bokkers,
Ik heb al verschillende topics voorbij zien komen met vragen over pensionstalling in deze omgeving, maar niets van heel recent.
Daarom waag ik een poging, hopelijk levert dit weer nieuwe informatie op. Misschien zijn er intussen ook weer nieuwe plekjes bijgekomen....?

Ik ben op zoek naar een pensionstalling voor mijn 2 grote paarden. Ze staan nu best ver weg, en ik wil ze dichterbij huis hebben.
Graag binnen max. 15-20 autominuten van Hulten, dus bijvoorbeeld Tilburg, Dorst, Rijen, Loon op Zand, Dongen, Gilze, Molenschot. Breda is te ver weg.
Ik heb enkele wensen, en daarom is het volgens mij lastig. Hopelijk weten jullie wat!

Wensen:
- Volpension (incl. voeren, mesten, binnen/buiten zetten)
- 3x per dag hooi (of evt. goede voordroog)
- Dagelijks minimaal 6 uur weidegang (nog meer=nog beter)
- In de winter bijvoeren als er geen gras staat/ze op paddock staan (geen hele dag op lege maag)
- Uitrijdmogelijkheden dichtbij, liefst zonder langs of over een drukke weg te hoeven
- Binnenbak (als er een buitenbak is die altijd goed te rijden is, en/of evt. een binnenbak op afstand te huur, dan is dat ook te overwegen)
- Mogelijkheid tot eigen instructeur (eens per maand)
- Budget rond 300

Wie weet er een plekje die hieraan voldoet?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:55

Ben even voor je aan het meedenken.. Maar de meeste stallen hebben of het een of het ander :+

- Vijf Eiken in Rijen (die voldoet aan al je eisen behalve weidegang, dat is op dit moment maar 1 uur per dag).

- Lindehoeven in Rijen. Veel weidegang, ook 's winters hele dagen. Worden niet bijgevoerd op de wei. En geen goede buitenbak (eventueel bij van Gils huren).

- Stal van Gils in Rijen? Voldoet volgens mij aan je eisen. Ik weet alleen niet hoeveel uur ze daar buiten komen. Krijgen wel hooi op de paddock.

- Stal Laareind (?) bij Marco Marcelissen (achter Spijs & Ijs).

Zoek je toevallig nog een bijrijder voor één van je paarden? :D

wildwestwill

Re: Pensionstal Tilburg-Rijen-Dorst-Dongen e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:47

stal olieslagers in chaam

Youno the magnificent Tennessee Walker

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:02

Stal de chaamse bossen.
Is net overgenomen. Weet alleen niet wat het stallings geld is.

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 14:58

Booooo schreef:
Ben even voor je aan het meedenken.. Maar de meeste stallen hebben of het een of het ander :+

- Vijf Eiken in Rijen (die voldoet aan al je eisen behalve weidegang, dat is op dit moment maar 1 uur per dag).

- Lindehoeven in Rijen. Veel weidegang, ook 's winters hele dagen. Worden niet bijgevoerd op de wei. En geen goede buitenbak (eventueel bij van Gils huren).

- Stal van Gils in Rijen? Voldoet volgens mij aan je eisen. Ik weet alleen niet hoeveel uur ze daar buiten komen. Krijgen wel hooi op de paddock.

- Stal Laareind (?) bij Marco Marcelissen (achter Spijs & Ijs).

Zoek je toevallig nog een bijrijder voor één van je paarden? :D

Dank voor je tips!
Een uur buiten...serieus? Die arme paarden...23 uur per dag op stal! Nee, dat zou 'm dan zéker niet worden!
Bij van Gils mag je geen eigen instructeur gebruiken, en dat vind ik toch wel heel erg jammer. En de paddocks zijn (hoewel ze er keurig uitzien en altijd droog zijn) niet zo groot...
Ik zal eens bij Lindehoeven gaan kijken, en Laareind is ook een idee om te gaan kijken.

Op dit moment zoek ik nog geen bijrijder, maar misschien over een tijdje wel:)

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 14:59

wildwestwill schreef:
stal olieslagers in chaam

Helaas is Chaam toch echt te ver voor mij. Toch bedankt voor het meedenken!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:39

Thielen in Tilburg?

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:10

Manege Pullens in Kaatsheuvel? Ik weet alleen niet zo goed over weidegang/uren buiten. Wel echt fantastische uitrij mogelijkheden.

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 16:11

_Mars schreef:
Manege Pullens in Kaatsheuvel? Ik weet alleen niet zo goed over weidegang/uren buiten. Wel echt fantastische uitrij mogelijkheden.

Ik ga eens kijken, dank voor de tip!

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:33

De kommer in loon op zand. Binnenbak 2 buiten bakken longeerbak
Toen ik er stond eigen weitje. Werden buiten gezet en tegen betaling ook weer binnen. Zomer en winter overdag buiten

Dressuur: L2 +4

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-22 15:57

Mag ik dit topic nog eens onder de aandacht brengen?
Mijn zoektocht heeft nog niets opgeleverd.

Waar ik tot nu toe heb geïnformeerd:
Lindehoeve: zitten vol en hebben hele lange wachtlijst.
Van Gils: voldoet aan heel veel wensen, maar daar staan ze de hele dag op een hele kleine paddock. Dat vind ik geen goed idee.
Keuninx/Duinzicht in Udenhout: komen ze in de winter nauwelijks buiten, dus ook geen goede optie.

Mijn zoekgebied kan ik ook nog uitbreiden naar Loon op Zand, Kaatsheuvel, Udenhout, Gilze, Goirle, Riel.

Een paddock paradise zou ook prima zijn (graag zelfs), maar ik kan helaas niet dagelijks zelf uitmesten, voeren en buiten/binnen zetten. Ik ben natuurlijk wel bereid om hierbij mee te helpen.

Belangrijkste is het welzijn van de paarden, dus dat ze zomer en winter gewoon buitenkomen. Halve dagen buiten of om de dag is voor mij een no-go. En dat ze goed gevoerd worden, dus dat ze niet een hele dag zonder eten staan.
Een binnenbak zou geweldig zijn, maar een goede buitenbak (of een binnenbak op loopafstand evt. tegen betaling) is ook goed.
En heel graag aan een bos waar je gewoon leuk kunt buitenrijden. Het Noorderbos vind ik dan net weer niet zo geweldig daarvoor.
Liefste geen massale stal (manege), kleinschalig heeft de grootste voorkeur....

Blijkbaar is dit echt een speld in een hooiberg.
Wie weet er iets?

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:50

Het is in deze regio inderdaad een speld in een hooiberg.
Soms komt er op marktplaats een stalletje voorbij in de Loonse Molenstraat….6 of 8 boxen volgens mij, ieder zijn eigen wei.
Maar die is binnen no time altijd alweer gereserveerd.
Ik heb op marktplaats een herinnering ingesteld. Elke dag krijg ik een mail met de stallen die op dat moment worden aangeboden.
Je kunt je zoekregio instellen vanaf je lokatie.
Succes met je zoektocht.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:06

Ken je stal de Kroleik?
Ze hebben alleen geen binnenbak.
Het is een vrij nieuwe stal, ik ben er zelf geweest toen ze net begonnen met de ontwikkeling, toen klonk het goed. Hoe het nu is weet ik niet uit eigen ervaring maar wellicht iets om te onderzoeken?

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-22 17:07

huricane schreef:
Het is in deze regio inderdaad een speld in een hooiberg.
Soms komt er op marktplaats een stalletje voorbij in de Loonse Molenstraat….6 of 8 boxen volgens mij, ieder zijn eigen wei.
Maar die is binnen no time altijd alweer gereserveerd.
Ik heb op marktplaats een herinnering ingesteld. Elke dag krijg ik een mail met de stallen die op dat moment worden aangeboden.
Je kunt je zoekregio instellen vanaf je lokatie.
Succes met je zoektocht.

Dank voor je tip!

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-22 17:08

LunarEclipse schreef:
Ken je stal de Kroleik?
Ze hebben alleen geen binnenbak.
Het is een vrij nieuwe stal, ik ben er zelf geweest toen ze net begonnen met de ontwikkeling, toen klonk het goed. Hoe het nu is weet ik niet uit eigen ervaring maar wellicht iets om te onderzoeken?

Ja, die had ik inderdaad ook gevonden en meteen gebeld. Maar die staat helaas vol...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:57

Je zou pensionstal van der Schriek kunnen bellen in Dorst? Ik ken 3 mensen die daar zojuist zijn heen gegaan. Basis, goedkoop, paarden veel buiten. Geen binnenbak, wel een buitenbak.

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-22 10:11

Booooo schreef:
Je zou pensionstal van der Schriek kunnen bellen in Dorst? Ik ken 3 mensen die daar zojuist zijn heen gegaan. Basis, goedkoop, paarden veel buiten. Geen binnenbak, wel een buitenbak.

Dankjewel, ik ga hier eens naar kijken.
Zijn die mensen tevreden voor zover dat jij weet?
Ik zag op Google een paar niet zo beste reviews staan namelijk.

Basic maakt me niet uit, als het er maar schoon is en de paarden het er maar goed hebben (dus veel buiten en goed gevoerd worden).

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:57

Ja zeer tevreden. Ze staan er nog niet zo heel lang. Maar voor hun is ook het aller belangrijkste de paarden veel buiten en genoeg voer.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:09

Hoi, stal Olieslagers in Chaam al gezien? En is Alphen/Baarle-Nassau te ver?

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-22 11:19

Linda2B schreef:
Hoi, stal Olieslagers in Chaam al gezien? En is Alphen/Baarle-Nassau te ver?

Hoi Linda,
Dank voor je reactie! Die had ik inderdaad al gezien, maar dat is allemaal te ver weg helaas.
Bij Olieslagers staat op de site dat ze maar een dagdeel buitengezet worden. Dat vind ik sowieso echt veel te weinig, dus ook al was dat dichterbij dan zou dat nog geen optie zijn:)
Maar dank voor het meedenken!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:44

Je zou Valencia stables in molenschot eens kunnen proberen

Ushi + 01-12-2011
Stitch + 05-06-2024
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-22 12:08

stitchlover schreef:
Je zou Valencia stables in molenschot eens kunnen proberen

Gedaan, zitten helaas ook vol:(

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:09

Ik sta aan de andere kant van de Loonse en Drunense duinen (kant helvoirt/drunen/cromvoirt) en kan je wel vertellen, dat overal bij ons in de buurt waar je direct terecht kan, dit vaak een reden heeft......

Bijna alle stallen hebben een wachtlijst die tot wel meer dan een jaar op kunnen lopen. Dus je kan beter denk ik jezelf gewoon alvast op wat wachtlijsten laten zetten, mocht je dan nu ergens komen te staan, wat achteraf toch niet naar je zin blijkt te zijn, dan heb je eventueel meer opties achter de rug.

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-22 12:11

Sky_As schreef:
Ik sta aan de andere kant van de Loonse en Drunense duinen (kant helvoirt/drunen/cromvoirt) en kan je wel vertellen, dat overal bij ons in de buurt waar je direct terecht kan, dit vaak een reden heeft......

Bijna alle stallen hebben een wachtlijst die tot wel meer dan een jaar op kunnen lopen. Dus je kan beter denk ik jezelf gewoon alvast op wat wachtlijsten laten zetten, mocht je dan nu ergens komen te staan, wat achteraf toch niet naar je zin blijkt te zijn, dan heb je eventueel meer opties achter de rug.

Goeie tip! Ik heb inderdaad ook al heel wat stallen gesproken die vol staan en een lange wachtlijst hebben. Dat is dan vaak een goed teken!

Maar soms heb je geluk, dat er dan toevallig nét iemand weggaat en je toch mag komen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:21

Nou, als er net iemand weg gaat, en ze hebben geen wachtlijst, zegt dat vaak voldoende.
Een nette stal gaat dan eerst iemand van de wachtlijst informeren, want die staan er vaak al maanden (soms jaren) op.
Ik heb mijn pony al op meerdere wachtlijsten laten zetten toen hij pas 1,5 was. Met als gevolg, dat ik begin dit jaar vrij snel op ene plekje in de buurt terecht kon. Maar goed, daar stond ik wel al bijna 1,5 jaar op de lijst.

Veel stallen doen ook niet wat ze beloven of het voermanagement is niet best, of weinig buiten, of geen faciliteiten etc.

Is de weidegang perse een must? Of mag dat ook paddock met hooi zijn en dan een uurtje per dag wei (maar dus wel heel de dag buiten)?

en je budget is wellicht een puntje.....(als je alles van je lijstje wil zeg maar)

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl