Stalling Amsterdam e.o.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elvirave

Stalling Amsterdam e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 20:06

Goedendag,

Ik ben aan het oriënteren naar een andere stalling omgeven Amsterdam. Momenteel staat hij er goed bij echter loop ik ertegenaan dat hij in de winter maximaal 4 uur buiten komt op een paddock. Daarnaast zijn er nog wat dingen voorgevallen qua service waardoor ik toch opnieuw aan het rondkijken ben en op zoek naar de gouden tip of tips!

Mijn budget is €500 per maand, bij de perfecte plek zit hier nog wel rek in zonder de prijs kwaliteit verhouding uit het oog te verliezen. Vooral de vooruitgang in welzijn is voor mij belangrijk waarbij ik faciliteiten voor de ruiter wil laten vallen (zoals bijv de binnenbak en uitrijmogelijkheden)
Hiervoor zou ik graag:
- hele dag buiten in de winter (meer dan 4 uur)
- hele dag op de wei in de zomer (eventueel mogelijkheid 24/7)
- uitrijmogelijkheden
- mesten en een opzet/afhaal service door de weeks (drukke baan)
- eventueel een binnenbak, indien niet beschikbaar een goede buitenbak die ook bij slecht weer te bereiden is
- omtrek half uur vanaf Amsterdam (Jordaan) met de auto. Eventueel kan het ook iets verder als het “onder” Amsterdam ligt ivm combineren werk.

In theorie denk ik geen gekke wensenlijst voor het budget wat ik te besteden heb. Echter merk ik dat stallen waar paarden welzijn meer voorop staat vaak werken met mest en/of voer diensten waar ik niet aan kan voldoen. Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag. We hoeven niet per direct weg dus heb alle tijd om de tips op te volgen en eventueel op een wachtlijst te gaan :)

Assepoester, het bewijs dat een schoentje je leven kan veranderen! O:)

_Nelleke_

Re: Stalling Amsterdam e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:14

Welke stallen ken je al en waar sta je nu?

Zou Stal Nikita aan je eisen voldoen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:33

Misschien stal Staal in Eemnes?

De Heidehoek is ook een mooie stal, maar in de winter helaas niet zo veel tijd op de paddock.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 20:37

Momenteel staan we bij de grote Taams in Oostzaan. Nakita heb ik 3 a 4 jaar terug gekeken en viel destijds af vanwege het beperkte buiten komen. Ik weet niet of dat inmiddels anders is maar destijds was het maximaal 2 uur in de winter?

Op het lijstje had ik staan
- Stal Baco
- Manege stichting Waveren
- stal zuidereind

Stallen die afvielen allemaal op vrije bewegingsmogelijkheden
- Wennekers
- Legend Manor
- Amstelhoeve
- horse paradise stables
- dressuur stal marijnesse
- Veldhuisen

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 20:42

AnnemiekvM schreef:

De Heidehoek is ook een mooie stal, maar in de winter helaas niet zo veel tijd op de paddock.

Is dat hetzelfde als Stal Paardenvreugd? Kan over Staal niet zoveel vinden..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:10

Zuidereind staan ze weinig buiten, en veel zelf doen en geen goede bodem . Stal Bleijkmeer is geweldig voor de paarden. Alleen buitenbak maar wel te rijden tot -3 ongeveer.
De winter staan ze zolang het licht is met de groep op de paddock ( met schuil stal) en krijgen daar ook hooi.
Mei - oktober op de weides.
Ik heb er 4 jaar gestaan en heb denk ik in totaal 10 keer meegemaakt dat ze maar een uur of drie buiten stonden, maar dat was echt niveau ijzel/ regen + windkracht veel etc.

Wennekers kan met wat puzzelen ook een optie zijn: in de 9 maanden per jaar buiten groep en dan de overige drie maanden 2 uur in de ochtend met de groep en zou je nog iets kunnen regelen met stap molen. Maar die drie maanden zijn niet ideaal, verder een aanrader omdat ze zo professioneel zijn en alles mogelijk is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:16

Stal Willig wellicht een optie? Hele fijne ruime en lichte stallen met slowfeedersystemen en naar mijn weten kan je aangeven hoe lang je je paard buiten wilt hebben. Paarden ogen er ontspannen en zien er allemaal goed uit. De faciliteiten voor ruiter zijn ook echt dik in orde. Wel een vrij grote stal, dat moet je willen..

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:56

bij Veldhuisen bedoel je veldhuisen stables in Nigtevecht ? voorheen waren daar altijd wel goede opties om buitenzetten in mijn ogen.. is dit veranderd?

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Nieknollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:36

Stal s'gravenweg in Vogelenzang. Je kan kiezen voor 24/7 buiten waarbij in de winter in een paddock en in de zomer op het land in grote kuddes. Of met een stal waarbij ze de hele dag naar buiten gaan. Goede rijbanen en je rijd van het terrein zo het duin in.

Dat iedereen anders denkt, maakt mijn leven rijker!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:28

Nieknollie schreef:
Stal s'gravenweg in Vogelenzang. Je kan kiezen voor 24/7 buiten waarbij in de winter in een paddock en in de zomer op het land in grote kuddes. Of met een stal waarbij ze de hele dag naar buiten gaan. Goede rijbanen en je rijd van het terrein zo het duin in.

Als het goed is mogen de paarden niet meer het land op, iets met beschermend natuurgebied.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:20

Elvirave schreef:
AnnemiekvM schreef:

Is dat hetzelfde als Stal Paardenvreugd? Kan over Staal niet zoveel vinden..

Nee, stal Staal zit aan het Eikenlaantje. Maar bij mijn weten staan ze in de winter maximaal een uur, onder toezicht/aanwezigheid van eigenaar buiten.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:08

Bij 's Gravenweg moet het paardenaantal naar beneden dus ik denk niet dat er snel een plekje vrijkomt.

Je zou stal Winter in Uitgeest kunnen proberen.

Pap 14-01-44/17-11-11

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:05

Danielle Keur heeft plek vrij in Assendelft. Weet niet hoeveel ze buiten komen maar er is iig wel weidegang.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:14

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie