Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happyhrs
Berichten: 196
Geregistreerd: 05-12-21

Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 15:58

Hoi, ik heb hier al een ander topic over maar deze is wat specifieker

Ik moet door veel vervelende omstandigheden op korte termijn verhuizen, ik kan zelf fysiek niet meer stallen uitmesten etc en heb de tijd niet meer en moet even aan mezelf werken

Maar mijn paardje moet ergens kunnen staan en veel stallingen zijn gesloten, nou is mijn vraag of iemand, graag echt in de buurt van een bos. ( Rijbak etc. hoeft allemaal niet ) een plaats vrij heeft voor eventueel tijdelijke stalling/ weidegang

Merrie 16 jaar, heeft nooit problemen gehad bij andere paarden, zoek haar eigen plekje op en vind het wel prima, ze is heel rustig zeker voor een merrie

Nogmaals de enige eisen die ik heb is op fietsafstand van soest/baarn en een bos in de buurt om te rijden, geld is geen groot probleem maar verschillende opties eventueel zou fijn zijn.

Eventueel is weidegang alleen ook goed als er maar een goede schuilstal is ( uit de wind/ droog )

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:01

Ik snap het even niet, een bokker had je toch al een plekje aangeboden? Mocht ook voor tijdelijk zijn?

BeFunny

Berichten: 11512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:03

Happyhrs schreef:
Hoi, ik heb hier al een ander topic over maar deze is wat specifieker

Ik moet door veel vervelende omstandigheden op korte termijn verhuizen, ik kan zelf fysiek niet meer stallen uitmesten etc en heb de tijd niet meer en moet even aan mezelf werken

Maar mijn paardje moet ergens kunnen staan en veel stallingen zijn gesloten, nou is mijn vraag of iemand, graag echt in de buurt van een bos. ( Rijbak etc. hoeft allemaal niet ) een plaats vrij heeft voor eventueel tijdelijke stalling/ weidegang

Merrie 16 jaar, heeft nooit problemen gehad bij andere paarden, zoek haar eigen plekje op en vind het wel prima, ze is heel rustig zeker voor een merrie

Nogmaals de enige eisen die ik heb is op fietsafstand van soest/baarn en een bos in de buurt om te rijden, geld is geen groot probleem maar verschillende opties eventueel zou fijn zijn.

Eventueel is weidegang alleen ook goed als er maar een goede schuilstal is ( uit de wind/ droog )


En met de trein? daar zijn veel stationnen ook richting Zeist/maarn of juist Hilversum (dat vergroot je kans) en wat is 10 min met de trein? En naar Ede is vanaf Baarn ook nog geen 15 min met de trein en daar kun je prachtig buiten rijden. Ik zou mijn zoekgebied vergroten (desnoods tijdelijk), ipv steeds verdedigen dat wat je zoekt niet heel speciaal is. Ik vind wat je zoekt ook niet speciaal maar misschien moet je tot de ontdekking komen dat waar je zoekt het niet te vinden is en dan hè horizon verbreden. Of je criteria aanpassen of de afstand vergroten. Kan niks en wil niks komt nergens ;) succes Iig.

AnnemiekvM

Berichten: 8260
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:29

Nou, ik vrees dat je dan niet in de goede omgeving zit. Veel wachtlijsten...
Maar je zou een keer een dagje door Baarn, Soest, Eemnes kunnen. Wie weet iets particuliers?

Koekie73

Berichten: 2748
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:07

Ik ben bang dat je hier dezelfde antwoorden krijgt als in je andere topic, TS

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:33

Volgens mij bieden deze mensen soms een plek in het weiland naast het bos aan. Weinig faciliteiten, maar dat wil je volgens mij niet. Nu staat er geen advertentie voor weidegang op mp, maar je kan altijd vragen toch?

Leuke lease pony midden in de Soester duinen
€ 95,00
https://link.marktplaats.nl/m1806207168 ... ialbuttons

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:24

Happyhrs schreef:
GamblersCup schreef:
Ik snap het even niet, een bokker had je toch al een plekje aangeboden? Mocht ook voor tijdelijk zijn?



Werd mij door meerdere mensen afgeraden.


En op basis daarvan kun jij je een beeld vormen over de stal?
Deze mensen hebben jou inmiddels aan een geschikte plek geholpen?
Beetje flauw om dit zo neer te zetten. Maar geeft niet. Ik zit ook niet te springen om een extra pension klant, ik sta namelijk vol. Mijn aanbod was bedoeld om jou (tijdelijk) te helpen. En jij bent vrij om daar niet op in te gaan.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:29

Ts je gaat echt dezelfde antwoorden vinden.
En als je zo negatief praat over alles wat aangeboden wordt, reageren mensen ook minder snel met een plekje.
Mensen willen iemand die positief is, die niet alles afwijst en er alsnog wel voor bedankt, ongeacht of het kan of niet.
Stel ze hebben hooi op stal die jij niet geweldig vindt. Ga jij dan alle mogelijke opties afwijzen?

Ik zou echt even zelf langsgaan. Mensen geven al aan dat alles vol zit. Dat verandert niet omdat jij een nieuw topic aanmaakt.

Misschien even je instelling veranderen, dan lukt het vast wel!

Succes! Ik hoop dat je snel een stalletje vindt

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:03

TS misschien ook goed om te omschrijven wat fietsafstand is. Ik fietste bijvoorbeeld een uur naar mijn pony. Nu net een elctrische fiets een half uur.

Trein pakken en dan eventueel nog een stukje fietsen is ook geen slecht idee

BeFunny

Berichten: 11512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:23

Judith68 schreef:
GamblersCup schreef:
Ik snap het even niet, een bokker had je toch al een plekje aangeboden? Mocht ook voor tijdelijk zijn?



Werd mij door meerdere mensen afgeraden.


En op basis daarvan kun jij je een beeld vormen over de stal?
Deze mensen hebben jou inmiddels aan een geschikte plek geholpen?
Beetje flauw om dit zo neer te zetten. Maar geeft niet. Ik zit ook niet te springen om een extra pension klant, ik sta namelijk vol. Mijn aanbod was bedoeld om jou (tijdelijk) te helpen. En jij bent vrij om daar niet op in te gaan.


Ik vond het een top aanbod.
En dan op basis van anderen zonder zelf moeite te doen om even kennis te maken al negatief denken.
Die zit met haar hoofd op een plek waar ze zonder er vanaf te vallen nooit zal vinden wat ze zoekt ;)
Daar moet echt eerst een knop om en de instelling even veranderen en ook de kijk, want nu is niks goed ;)

Je hebt je best gedaan zullen we maar zeggen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:44

Happyhrs schreef:
GamblersCup schreef:
Ik snap het even niet, een bokker had je toch al een plekje aangeboden? Mocht ook voor tijdelijk zijn?



Werd mij door meerdere mensen afgeraden.



Zoooo dat is ff een flinke steek onder water naar die persoon toe. :oo


Wordt er eindelijk iets aangeboden waarbij je in eerste instantie wel gered ben en dan doe je zo zonder eerst zelf te kijken, mening vormen en te oordelen.

Jij gaat het echt nog lastig krijgen met stalling naar jou wens te vinden.

En dat is toch ook deels aan jezelf te wijten.

Je bent in therapie? Laat die persoon dit topic eens doorlezen, misschien dat die persoon tot jou kan doordringen.

Koekie73

Berichten: 2748
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:30

Happyhrs schreef:
GamblersCup schreef:
Ik snap het even niet, een bokker had je toch al een plekje aangeboden? Mocht ook voor tijdelijk zijn?



Werd mij door meerdere mensen afgeraden.


En op basis daarvan kun jij je een beeld vormen over de stal?
Deze mensen hebben jou inmiddels aan een geschikte plek geholpen?
Beetje flauw om dit zo neer te zetten. Maar geeft niet. Ik zit ook niet te springen om een extra pension klant, ik sta namelijk vol. Mijn aanbod was bedoeld om jou (tijdelijk) te helpen. En jij bent vrij om daar niet op in te gaan.[/quote]

Vind ik ook echt niet ok. Sowieso hartstikke lief aangeboden

Happyhrs
Berichten: 196
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 11:17

Judith68 schreef:
Happyhrs schreef:


Werd mij door meerdere mensen afgeraden.


En op basis daarvan kun jij je een beeld vormen over de stal?
Deze mensen hebben jou inmiddels aan een geschikte plek geholpen?
Beetje flauw om dit zo neer te zetten. Maar geeft niet. Ik zit ook niet te springen om een extra pension klant, ik sta namelijk vol. Mijn aanbod was bedoeld om jou (tijdelijk) te helpen. En jij bent vrij om daar niet op in te gaan.



Is niks persoonlijks hoor maar als meerdere mensen naar mij toe komen en het afraden, ga ik daar niet staan

Happyhrs
Berichten: 196
Geregistreerd: 05-12-21

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 11:21

Jullie trappen mij de grond in omdat ik berichten kreeg niet op judith in te gaan en dat daar vervelende dingen gebeurd zijn?

Ik kan wel langs gaan maar als ze daar gewoon niet goed met paarden om gaan kan ik dat ook niet in eerste opzicht zien.

Ik wil graag gewoon een fijn plekje dus als ik meerdere tips krijg daar niet te gaan staan. Ga ik daar niet staan.

Ik weet niet wat daar zo raar aan is hoor, iedereen verdedigd haar ineens jullie kennen haar ook niet.

Jesus.. en nogmaals
Als je alleen negatiefen dingen te reageren hebt.

REAGEER DAN NIET. zo kan ik de mensen die wel proberen te helpen moeilijker terug vinden.

Happyhrs
Berichten: 196
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 11:27

Daan13 schreef:
Happyhrs schreef:


Werd mij door meerdere mensen afgeraden.



Zoooo dat is ff een flinke steek onder water naar die persoon toe. :oo


Wordt er eindelijk iets aangeboden waarbij je in eerste instantie wel gered ben en dan doe je zo zonder eerst zelf te kijken, mening vormen en te oordelen.

Jij gaat het echt nog lastig krijgen met stalling naar jou wens te vinden.

En dat is toch ook deels aan jezelf te wijten.

Je bent in therapie? Laat die persoon dit topic eens doorlezen, misschien dat die persoon tot jou kan doordringen.



Ohja want over mijn persoonlijke leven beginnen waar het niet nodig is is geen steek naar mij toe. Bemoei je niet met dingen die je niks aan gaan.
En reageer niet meer op mijn topic. Nogmaals probeer ik hulp te zoeken.

Geen reactie waar ik niks aan heb, daar word het alleen on overzichtelijker door.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:30

Ik heb maar een TeM geplaatst. Niet zulke vriendelijke antwoorden die je geeft Ts.

Ik trek me terug, ben benieuwd of je met deze houding een plek gaat vinden. :evaw:

BeFunny

Berichten: 11512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:33

Het gaat er om dat je het hier benoemd ts. Je hebt zelf niet gekeken, je kent haar niet en je hebt geen flauw idee van hoe de paarden daar staan. Maar nu ga je zelfs nog een stap verder en benoem je dat ze niet goed met paarden omgaan. Dat doe je niet als je er geen weet van hebt.

Wat jij doet met jou paard dat moet je helemaalZelf weten. Maar ga geen onzin lopen verkondigen.

Ze was appelflap zo vriendelijk om voor jou ruimte te maken.

Koekie73

Berichten: 2748
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:03

@TS ik zie geen bericht waar jij de grond in getrapt wordt.

Ik vind eerlijk gezegd wel dat jij Judith in een kwaad daglicht zet, terwijl jij haar niet.
Ik trek me ook terug uit dit topic.

ingvdh

Berichten: 6396
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:19

Even een goedbedoelde tip,

Als ik af moet gaan wat mensen mij vertellen over anderen blijft er niemand over. Echt niemand. Als ik dan die mensen leer kennen blijken het hele leuke, vriendelijke mensen te zijn die mij in sommige gevallen super hebben geholpen. Van horen zeggen zegt namelijk niets. Je moet het zelf ervaren.

Je hoeft niet bij Judith te gaan staan, maar haar zo afkraken zonder ooit kennis gemaakt te hebben of op bezoek te zijn geweest is gewoon niet netjes. Je kan ook zeggen dan je het aanbod in beraad neemt maar nog liever even verder zoekt omdat je liever bij goede uitrij mogelijkheden staat.

Wees blij dat er in ieder geval een iemand is geweest die een hand uitstak om jou te helpen. De mensen die achter haar rug om haar de grond in stampten hebben jou geen stalling aangeboden volgens mij, anders had je dit nieuwe draadje niet gestart.

Jelle24
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:30

bren979 schreef:
Volgens mij bieden deze mensen soms een plek in het weiland naast het bos aan. Weinig faciliteiten, maar dat wil je volgens mij niet. Nu staat er geen advertentie voor weidegang op mp, maar je kan altijd vragen toch?

Leuke lease pony midden in de Soester duinen
€ 95,00
https://link.marktplaats.nl/m1806207168 ... ialbuttons



Heb idd geen advertentie mbt pensionklanten.
Wel en plekje maar niet actief opzoek, we zijn een hecht en klein clubje dus de sociale klik onderling is ook erg belangrijk.

Ik heb idd geen faciliteiten
Water, stroom en een creatieve zadelkast dan heb je het wel gehad.

Wel km aan ruiterpaden en de soesterduinen

AnnemiekvM

Berichten: 8260
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:36

Pas op TS met wat je op internet plaatst. Straks is er geen stal meer dat je een plek wil bieden. Probeer blij te zijn met de mensen die meedenken en voorzichtig te zijn met negatief commentaar waar je zelf eigenlijk niets van weet.

Happyhrs
Berichten: 196
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 16:49

ingvdh schreef:
Even een goedbedoelde tip,

Als ik af moet gaan wat mensen mij vertellen over anderen blijft er niemand over. Echt niemand. Als ik dan die mensen leer kennen blijken het hele leuke, vriendelijke mensen te zijn die mij in sommige gevallen super hebben geholpen. Van horen zeggen zegt namelijk niets. Je moet het zelf ervaren.

Je hoeft niet bij Judith te gaan staan, maar haar zo afkraken zonder ooit kennis gemaakt te hebben of op bezoek te zijn geweest is gewoon niet netjes. Je kan ook zeggen dan je het aanbod in beraad neemt maar nog liever even verder zoekt omdat je liever bij goede uitrij mogelijkheden staat.

Wees blij dat er in ieder geval een iemand is geweest die een hand uitstak om jou te helpen. De mensen die achter haar rug om haar de grond in stampten hebben jou geen stalling aangeboden volgens mij, anders had je dit nieuwe draadje niet gestart.




Ik kraak haar zeker niet af ik wou er niks over zeggen maar iedereen bleef mij pushen van " judith bied toch wat aan" " ga dan op judith in" en ik moest er toch wat van zeggen. Ik kreeg helemaal geen andere reacties meer.

Happyhrs
Berichten: 196
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 16:52

BeFunny schreef:
Het gaat er om dat je het hier benoemd ts. Je hebt zelf niet gekeken, je kent haar niet en je hebt geen flauw idee van hoe de paarden daar staan. Maar nu ga je zelfs nog een stap verder en benoem je dat ze niet goed met paarden omgaan. Dat doe je niet als je er geen weet van hebt.

Wat jij doet met jou paard dat moet je helemaalZelf weten. Maar ga geen onzin lopen verkondigen.

Ze was appelflap zo vriendelijk om voor jou ruimte te maken.



Nogmaals ik kreeg alleen reacties dat ik op haar in moest gaan en dat zij toch gewoon wat aanbied etc etc. en mij is gewoon verteld daar niet te gaan staan. Met rede. Meer zeg ik daar niet over. En als had ik dat niet gekregen, is er helemaal geen mogelijkheid tot bos. Dus was ik er toch niet gaan staan.

Ik doe zeker niet onbeleefd niemand luisterd hier gewoon naar wat ik zoek of waar ik om vraag. In plaats van te posten " ja er is bijna geen plek bla bla bla" zeg dan niks.

Ik vraag om hulp. En tot nu toe is 90% alleen maar aan het praten over dingen waar ik toch echt niks aan heb.

Happyhrs
Berichten: 196
Geregistreerd: 05-12-21

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 16:54

Ik ga het daarom nog 1x duidelijk zeggen
Ik verhuis over 6 maanden. Wachtlijst is geen groot probleem want ik heb de tijd.


Enige waar ik om vraag is weidegang en een bos in de omgeving.
Meer niet

Is dat er niet volgens jou? Reageer dan niet. Ik heb duidelijk niks aan je reactie

BeFunny

Berichten: 11512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:55

Happyhrs schreef:
ingvdh schreef:
Even een goedbedoelde tip,

Als ik af moet gaan wat mensen mij vertellen over anderen blijft er niemand over. Echt niemand. Als ik dan die mensen leer kennen blijken het hele leuke, vriendelijke mensen te zijn die mij in sommige gevallen super hebben geholpen. Van horen zeggen zegt namelijk niets. Je moet het zelf ervaren.

Je hoeft niet bij Judith te gaan staan, maar haar zo afkraken zonder ooit kennis gemaakt te hebben of op bezoek te zijn geweest is gewoon niet netjes. Je kan ook zeggen dan je het aanbod in beraad neemt maar nog liever even verder zoekt omdat je liever bij goede uitrij mogelijkheden staat.

Wees blij dat er in ieder geval een iemand is geweest die een hand uitstak om jou te helpen. De mensen die achter haar rug om haar de grond in stampten hebben jou geen stalling aangeboden volgens mij, anders had je dit nieuwe draadje niet gestart.




Ik kraak haar zeker niet af ik wou er niks over zeggen maar iedereen bleef mij pushen van " judith bied toch wat aan" " ga dan op judith in" en ik moest er toch wat van zeggen. Ik kreeg helemaal geen andere reacties meer.


Dan zeg je toch. Bedankt voor het aanbod maar we kijken verder. Nogmaals, je hebt geen flauw idee hoe de paarden er bij haar bij staan alleen van horen zeggen en als dat allemaal van die mensen zijn die ook van hebben horen zeggen dan klopt daar dus geen reed van. Maar jij blijft haar zo weer in kwaad daglicht zetten. Er is niemand die jou dwingt om op een aanbod in te gaan. Je krijgt geen verdere reacties omdat heel duidelijk binnen jou zoek Criteria er niks te vinden is en mogelijk door hoe je reageert. Diverse opties zijn geboden maar niks is goed en je wilt je gebied niet verruimen of verder kijken dan je neus lang is. Ik denk dat iedereen die dit topic leest en mogelijk wel iets vrij heeft bedankt hoor. Die zitten niet op jou te wachten!