Stalling omgeving Thorn/Maasbracht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Stalling omgeving Thorn/Maasbracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 22:14

Hallo bokkers,

Wie weet er een leuke stal te liggen dichtbij Thorn (Limburg)

- Binnenbak
- Buitenbak
- Dagelijks naar buiten (paddock/wei)
- Binnen en buitenzet service
- 2 x per dag hooi (minimaal)
- max €350 per maand
- Eigen brok leveren is geen probleem

Bedankt voor de reacties alvast.

Niekj_Jente

Re: Stalling omgeving Thorn/Maasbracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 20:12

Niemand :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:37

Is nieuwstadt je te ver? Stal waar ik sta voldoet aan al je eisen en is nu 1 plekje vrij.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:15

Hoe ver wil je rijden (hoelang?)
Half uurtje van Thorn weet ik een stal die aan meer als al je eisen voldoet aan minder dan 350€.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 19:18

_lauraaa_ schreef:
Is nieuwstadt je te ver? Stal waar ik sta voldoet aan al je eisen en is nu 1 plekje vrij.

Nieuwstadt is ook nog wel te doen.
Stuur anders maar eens een PB als je wil

GUSTIxBILL schreef:
Half uurtje van Thorn weet ik een stal die aan meer als al je eisen voldoet aan minder dan 350€.

30 minuten is echt mijn max.

Sta nu op een super stal maar dat is een dikke 40 minuten rijden. Dat is mij helaas net te ver

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:47

Niekj_Jente schreef:
_lauraaa_ schreef:

Nieuwstadt is ook nog wel te doen.
Stuur anders maar eens een PB als je wil

GUSTIxBILL schreef:

30 minuten is echt mijn max.

Sta nu op een super stal maar dat is een dikke 40 minuten rijden. Dat is mij helaas net te ver

Anders moet je eens kijken hoe ver maeson Stables voor je is.

-1 binnenpiste
- 2 buitenpistes
- Gaan dagelijks naar buiten op 6ha weide (dus altijd gras. Of je moet ze juist op zand willen hebben) in kuddeverband (kuddes aangepast aan de paarden) van ‘s ochtends tot ‘s avonds.
- ‘S avonds hooinet waar ze mee toekomen en zelfs nog over hebben ‘s ochtends. Paarden op het zand hebben 24/24 beschikking tot arm ruwvoer
- dagelijks mest en natte plekken eruit en opgestrooid, stallen doorstaan de knievaltest met glans. 1x in de zoveel tijd volledig leeg met hoge druk.
- 2x basisonderhouds brok, extra’s kan je zelf klaarzetten, supplementen en medicatie worden zo gegeven
- gelegen aan ruiterroute netwerk

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:02

Ik woon ook in Thorn en heb mijn paard in Weert gestald bij Van Horne hoeve. Ben ook nog bij de nachtegaal in Thorn zelf langsgegaan als optie maar daar was het duurder en voor mij was 24/7 buiten een voorkeur ivm de blessure van mijn paard.

Van horne hoeve is een dikke 25 minuten rijden maar heeft een paddock paradise (€250), optie voor paddock paradise in combi met ‘snachts op stal (+binnen zet servuce €300) of zelfs volpension met eigen wei €350).
Er is een binnenbak en een buitenbak. Steenworp afstand van een super mooi buitenrij gebied (weerterbergen). Er is een douche met warm water en je mag je eigen hoefsmid, osteopaat, dierenarts, krachtvoer etc. kiezen.

Ik vind de sfeer op stal heel gemoedelijk en gezellig. Er wordt echt goed gelet op paardenwelzijn en het hooi is van goede kwaliteit. Op de website kun je ook meer info vinden https://stalvanhornehoeve.nl/paardenstalling/

Als je meer vragen hebt kun je me ook een PB sturen. Thorn is een klein dorp dus grote kans dat we ons via via wel kennen. :p

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 21:15

Plop1997!

Hier heb ik idd ook aan gedacht. Kwam deze stal idd tegen en hij sprak mij erg aan. Fijn om te horen dat het daar goed bevalt.

GUSTIxBILL

Fijn te horen dat ze eventueel ook op zand kunnen. Dit ivm een acuut bevangen paardje afgelopen jaar.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 08:01

Niekj_Jente schreef:
Plop1997!

Hier heb ik idd ook aan gedacht. Kwam deze stal idd tegen en hij sprak mij erg aan. Fijn om te horen dat het daar goed bevalt.

GUSTIxBILL

Fijn te horen dat ze eventueel ook op zand kunnen. Dit ivm een acuut bevangen paardje afgelopen jaar.

2 van mijn paarden (trekpaard en bevangen merrie) en nog iemand haar 2 paarden staan idd hierdoor op het zand. Hebben zelfs een paardje op stal gehad die zelfs geen stro of hooi mocht na maag darm verkleving. Werd ook voor gezorgd via dierenarts instructies.

Eigen veearts, smid, lesgever enz is allemaal mogelijk. Zelf geeft ze ook les, gebaseerd op rien van der schaft zijn methode. Maar toch kijkend naar het paard (1 van mijn paarden gaat volledig over de rode als hij op eigen benen moet lopen. Die moet echt steun in mijn hand en benen hebben. En toch loopt die in haar les ontspannen en gecontroleerd).

Er hangt hier trouwens ook een enorme rustige gemoedelijke sfeer. Mijn “levensgevaarlijke” paarden, zijn hier zo rustig en relaxed geworden. Dezelfde paarden die verdoofd moesten worden om iets mee te kunnen, stonden na 2 weken te slapen op de poetsplaats, zonder verdoving, terwijl de smid ermee bezig was. Daar wandelen nu kinderen van nog geen 10jaar mee. Maw: die paarden zijn terug helemaal zich zelf zoals ze waren voor we op onze vorige stal stonden.

Het is er redelijk oud, maar ze zijn aan onderzoeken waar ze vergunningen voor krijgen en waarvoor niet. Maar nodige investeringen worden wel gedaan indien nodig. (Zoals 2 vernieuwde pistes, volledig nieuwe omheining rond de weides, nieuwe schuilstallen voor de paarden die 24/24 buiten staan (ookal denk ik dat die optie volledig volzet is), want ze moeten maar eens druppel regen op zich krijgen…

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 20:19

GUSTIxBILL: dat verouderde maakt mij echt totaal niet uit. Heb ik op mijn huidige stal ook en het heeft wel "iets"

Dit klinkt echt heel interessant

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:20

Niekj_Jente schreef:
GUSTIxBILL: dat verouderde maakt mij echt totaal niet uit. Heb ik op mijn huidige stal ook en het heeft wel "iets"

Dit klinkt echt heel interessant

Het is voor mij de aller eerste stal waar ik durf te zeggen:
Ik ga een dag niet, ondertussen zelfs al week niet. Puur omdat ik weet dat mijn paarden niets te kort komen.
Zelfs als mijn suplementen niet in potjes klaar staan stuurt ze bericht of ze moeten hebben en dan pakt ze het uit de emmer.
Heeft paard traan oogje of hoest die, neemt ze uit zich zelf de medicatie en behandelt ze hem (bekend probleem, kan maanden goed gaan. Gebeurt soms ook 4x op een week dat het mis gaat) zonder problemen.
Ziet ze dat de mok opspeelt (opgelopen op vorig stal) stuurt ze bericht en start ze behandeling.
Gaat mijn merrie liggen geeft ze (met mijn toestemming) onmiddelijk colosan, wetende dat ze zandkoliek gevoelig is. (Paarden krijgen onbeperkt arm hooi, maar die merrie eet graag zand jammer genoeg, bloed waardes enz in orde).
Ze zorgt soms beter voor mijn paarden dan ik vroeger thuis zelf kon.