Paardrijles omgeving Nijmegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Paardrijles omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 14:37

Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een manege rondom Nijmegen en omgeving.

Mijn moeder wil van de zomer, als het doorgaat, mee met mij naar Canada om paard te rijden. De ritten daar zijn geschikt voor beginners, maar desondanks natuurlijk wel pittig als je niet gewend bent aan paarden. Mijn moeder wil daarom toch graag wat lessen volgen, zodat ze straks vertrouwd te paard zit.

We zijn dus op zoek naar een manege in Nijmegen en omgeving. Maar we hebben wel een paar eisen:
- het paardenwelzijn is belangrijk, de paarden moeten dus wel buiten komen. En dan meer dan een uurtje per dag.
- omdat we in Canada alleen buiten rijden, zou het prettig zijn als de manege ook buitenritten organiseert.
- de mogelijkheid tot het rijden van verschillende paarden/pony's. Het doel is dat ze straks ontspannen op het paard zit en kan genieten.
- niet te grote lesgroepen.

We hadden zelf een voorkeur voor Mansour in Arnhem, maar die hebben helaas een stop op de wachtlijst voor beginners.

Weten jullie goede maneges?

Britta31

Re: Paardrijles omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:50

Hippisch Centrum Groesbeek.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:51

Quadenoord in Renkum een optie? Paarden komen veel buiten, er wordt veel buiten gereden en de groepen die ik gezien heb, waren niet heel groot.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:32

In Alverna, dichtbij recreatiegebied de Berendonck en de Overasseltse en Hatertse Vennen, in de zomer staan de dieren dag en nacht buiten en in de winter indien mogelijk dagelijks volgens de site.

https://www.manegehoogbroek.nl/

Ik kende de eigenaresse in mijn ponytijd en kom er nog wel eens langs gewandeld.
Als ik het rijden weer recreatief wil op gaan pakken (misschien in de toekomst), dan ga ik eerst bij haar langs. Ze heeft altijd Fjorden gehad. Ik weet niet of de rijpaarden gebruikt worden voor de volwassenenlessen.

ennairam

Re: Paardrijles omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:37

Akasha in Gassel, bij Grave